xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)
macnyt  /  forum  /  emne
Bluetooth streaming til gammelt stereo anlæg
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)


76

3
JanPed (Skribent)
07. september 2021 @ 08:33
Novice

Jeg søger en anbefaling til en god bluetooth streaming enhed så jeg kan sende musik fra min iPhone til et alt gammeldags stereo anlæg.

På forhånd tak

  11
1
  764

4593

394
07. september 2021 @ 09:02
FPU

Jeg har ikke prøvet den endnu, men for ikke så længe siden fik jeg foræret en Kebidu Mini Wireless netop til at streame fra min iPhone til mit stereoanlæg.

Desværre er den ikke længere til salg, men hvis du søger på "Kebidu Bluetooth" inde på AliExpress, dukker bl.a. denne her op. Den er så BlueTooth 5.0 i forhold til min, som kun er BlueTooth 4.2.

Og hvis den ikke opfylder dit behov, så er der den her. Den koster kun en Femmer lige nu og under 10 Kr. i shipping.

Bemærk at du kan vælge, hvilket land, AlliExpress skal sende fra (f.eks. Polen), så det kan være, at du er så heldig at du kan slippe for elektronik-told og det exorbitant høje behandlingsgebyr.

Go' jagt!


76

3
JanPed (Skribent)
07. september 2021 @ 09:07
Novice

Øhhh, det er MEGET billigt. Kan det virkelig være god lyd for så små penge? Men tak for input.


362

18
07. september 2021 @ 09:13
Lærling
JanPed skrev:

Jeg søger en anbefaling til en god bluetooth streaming enhed så jeg kan sende musik fra min iPhone til et alt gammeldags stereo anlæg.

På forhånd tak

Må jeg forslå at kigge efter noget AirPlay (wifi) i stedet. Med BT sender den også systemlyde videre, dvs at jeg personligt ville skide en frakkel hvis jeg feks fik en mail mens jeg hørte høj musik.
En aldrene Airport Express burde ikke koste mange basøre. 


76

3
JanPed (Skribent)
07. september 2021 @ 09:22
Novice

Jep, det ville være at fortrække, men har ikke wifi hvor det skal bruges.


362

18
07. september 2021 @ 09:33
Lærling
JanPed skrev:

Jep, det ville være at fortrække, men har ikke wifi hvor det skal bruges.

Det er ved at være nogle år siden jeg har rodet med det.

Men mener ikke det skal bruge wifi, det er sit eget access punkt.
Så nu hvor jeg tænker mig om, kan AppleTv også gte tricket. 


4593

394
07. september 2021 @ 10:21
FPU
JanPed skrev:

Øhhh, det er MEGET billigt. Kan det virkelig være god lyd for så små penge? Men tak for input.

Øh, ja, det ER meget billigt, så jeg dobbelttjekkede lige.

Original pris er knap en halvtredser, men der er ca. 30,- Kr. rabat til nye AliExpres-kunder.

Jeg er ganske vist kunde der (eller var det for en del år siden), men jeg var ikke logget ind, så hjemmesiden opfattede mig som potentiel ny kunde.

Men de andre BT-dimser derinde, som kan det samme, er nede i den prisklasse, hvilket nok "harmonerer" meget godt med timelønnen i de kinesiske sweatshops.


2581

84
09. september 2021 @ 20:47
Bit kongen

Inden nogen bestiller løs bør de mindes om at bagatel grænsen på 80 kr. excl. forsendelse for told/moms fri import er bortfaldet.

Så dimsen koster 30 kr + noget symbolsk told + PostNords vistnok 160 kr. gebyr.

Nå tjekkede det lige, en elektronik dims i den pris klasse udløser en told regning på 9 DKR plus og her citerer jeg skat.dk:

Du skal regne med, at transportøren, fx Postnord, tager et transportørgebyr for at angive varen. Det koster normalt mellem 150-250 kr., som du skal lægge oveni den samlede pris. Toldstyrelsen har ikke noget med transportørgebyret at gøre.

Jeg har fornyligt modtaget noget lignende i den prisklasse fra formentligt Kina, fik en fint brev fra Postnord, der ville have deres 160 DKR + Told. Dagen efter kom pakken med varen så de havde fumlet i det og sendt pakken videre sammen med brevet. Så heldig er man ikke hver gang. 


4593

394
10. september 2021 @ 00:23
FPU

@Jesper Arning.

Lige netop derfor er AliExpress (og sikkert også DealXtreme og andre ikke-EU sites) begyndt at sende varerne fra f.eks. Polen, som jo er et EU-land.

Hos AliExpress kan man simpelt hen via en pop-up menu vælge, hvilket af en håndfuld lande, varen skal udskibes fra, og hvis den udskibes fra et EU-land, selvom den er bestilt via et kinesisk-baseret site, har distributøren (PostNord, GLS, FedEx, etc) intet legitimt krav på at opkræve distributørgebyret (eller hvad det nu hedder), som reelt dækker værdiansættelsen af varen med henblik på fortoldning, hvorfor både told og gebyr bortfalder.

At gebyrets størrelse på 160,- Kr. højst sandsynligt er ulovligt jævnfør Gebyrloven, som klart siger, at et gebyrs størrelse ikke må overstige udgiften på den gebyrbehæftede ydelse, er en helt anden historie. Der må med andre ord ikke direkte tjenes penge på gebyrer, men gæt selv, hvorvidt den lov bliver overholdt.


2581

84
10. september 2021 @ 15:06
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

@Jesper Arning.

Lige netop derfor er AliExpress (og sikkert også DealXtreme og andre ikke-EU sites) begyndt at sende varerne fra f.eks. Polen, som jo er et EU-land.

Genialt det anede jeg ikke. Jeg har holdt mig langt fra handel uden for EU fordi de gode små deals var blevet for dyre.

Tak for tippet. 


4593

394
10. september 2021 @ 17:15
FPU
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:

@Jesper Arning.

Lige netop derfor er AliExpress (og sikkert også DealXtreme og andre ikke-EU sites) begyndt at sende varerne fra f.eks. Polen, som jo er et EU-land.

Genialt det anede jeg ikke. Jeg har holdt mig langt fra handel uden for EU fordi de gode små deals var blevet for dyre.

Tak for tippet. 

Jamen, selv tak!

Jeg opdagede det, fordi jeg slog min egen BT-dims op via en QR-kode i manualen for at finde et link til trådstarter og havnede inde på AleExpress, hvor jeg så opdagede, at man kunne vælge udskibningsland.

Det er så lidt mere besværligt for AliExpress, men hellere det end at miste en halv milliard potentielle kunder.

Det viser så samtidig, hvor gennemtænkt og hvor effektiv den her nye EU-regel er; selvølgelig ville der komme et modsvar.