xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Buge ekstern HDD i stedet for iCloud som backup?
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


927

49
30. juli 2021 @ 16:40
Veteran

Hvis jeg ikke længere vil betale for extra iCloud storage, hvordan får jeg så min computer til automatisk at tage backup af alle mine filer fra iPhone og iPad over på en ekstern HDD? 

Jeg har før prøvet at få iTunes til at gøre det, men af underlige årsager kan den pludselig finde på at glemme min eksterne HDD, og begynde at fylde min primære system SSD op i stedet for.

Hvis iTunes virkelig kan klare ærterne, hvordan sikre jeg så, at den ikke må smide det på min SSD hvis nu den får problemer med at få fat i min eksterne HDD?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  5
0
  768

2709

341
PallMei (Skribent)
30. juli 2021 @ 17:02
Bit kongen

Du skal ud i noget til fil system kong fu, hvor du hard linker mappen under Bibliotek hvor backups havner til det eksterne drev. 

https://www.google.dk/search?q=mac+link+phone+backups+to+eksternal+drive&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari 


123

11
30. juli 2021 @ 17:10
Novice

Du må godt nok ha meget data liggende siden du ikke vil betale prisen.. Mener det jo ikke lige frem dyrt, men ja en ekstra udgift og hvis man kunne slippe for den så ville det da være skønt..

Tror ærligt det alt for bøvlede og så skal du konstant have din xterne HD tilsluttet.. 

Danmark3 (DKK)
50 GB: 7 DKK
200 GB: 25 DKK
2 TB: 69 DKK

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

927

49
30. juli 2021 @ 17:54
Veteran

Jeg har en stationær Mac Pro 2013 med en 12 TB HDD som ikke skal nogen steder. Så den kan jeg godt klare.

Vi er igang med en større sparerunde, hvor der er flere services der bliver sagt op som til sammen render op i ca 500kr pr mdr. Vi skal lige se, om vi kan leve uden de services og derved konstatere, at det er penge ud af vinduet. Så det er ikke de 69kr mdr der er et problem isoleret set. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

123

11
31. juli 2021 @ 06:47
Novice

Uhh det kender jeg godt, har selv lige været igennem bare mit internet, tv og telefon hvor jeg sparede 2100kr om året bare ved at ringe til Yousee og fik det tilpassede samt lidt rabat.. Så fornuftigt tiltag :)

Jamen umiddelbart burde det vel kunne lade sig gøre, jeg bare slet ikke teknisk nok til at hjælpe desværre..

Tænker den smarteste måde ville være at have en HD tilsluttet ens router og gemme backups på den. Hvis du tilslutter en x-tern HD til din Mac skal din Mac jo hele tiden være tændt, tror ikke det smart men hvad ved jeg :)

Der selvfølgelig altid den gode gamle måde, tilslut enhederne til din Mac og lav en manuel backup, men gider man lige det og husker man det ? Desuden ville det være smart hvis de lavede en backup hver nat når de ikke var aktive som de gør ved brug af iCloud.. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

8586

198
31. juli 2021 @ 09:11
Poseidon

Jeg tror Carbon Copy Cloner vil være et godt bud på en løsning for dig.