xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hente data ud af Mac Pro
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
27. juli 2021 @ 07:14

Hej.


Min ven har en mac pro ( den sindsyg dyre cylinder ) hvor det ene grafikkort sandsynligvis er stået af - der er i alt fald kun grønne streger over skærmen. Nu overvejer han en ny maskine men vil gerne have sine data ud af den gamle maskine.

Så tænkte jeg at der må være en dock / harddisk box der kan bruges hvis man tager disken ud af den gamle maskine.

Jeg er PC bruger så jeg ved ikke om det er en "normal" m2 disk der sidder i en sådan maskine, men når det er Mac så bruges der vel ikke et standard stik.

Nogen der har en ide / link til et produkt som kan bruges til at koble disken sammen med en ny mac så han kan få sine data ud fra disken ?


Mvh Kenneth




Område med vedhæftede filer





  6
4
  294

253

35
27. juli 2021 @ 07:50
Juniormedlem

Prøv at starte den i "sikker tilstand" ved at holde shift nede under opstarten, så vil den (nok) starte uden grafikkortet (sindsygt langsomt), så bør der kunne kopieres data ud fra den, f.eks. til en ekstern disk

Hvis det er grafikkortet der fejler, så prøv at lave en reflow på det (bag det i ovnen), der er adskillige vejledninger online og på youtube. Der er mange, incl. mig, der har genoplivet grafikkort på den måde.

Disken er en PCIe x4.

Tastekombinationer til fejlsøgning på Mac

Vh Carsten


123

11
27. juli 2021 @ 08:00
Novice

Så kan man lære at tage backup ;)

Ej, det da en trist historie.. Hvis han ikke gider bruge penge på at få den fikset så kan han i princippet jo bare tage sin SSD ud af maskinen og sætte den i en holder. Så har han sin SSD som x-tern hd. 

Eller måske han kan tage grafikkortet ud så den kan starte op uden ? Ved ikke om den også har et internt GF.. Eller måske købe et billigt brugt GF og prøve den vej... 

Mac pro. Hvordan gør man.... 

X-tern holder til SSD

Husk at finde den rigtige holder til hans SSD hvis i går denne vej :)

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

4593

394
27. juli 2021 @ 10:09
FPU

Med en anden Mac og et Thunderbolt-kabel kan den defekte Mac startes op i Target Disk Mode, så den dukker op på den anden Mac's skærm som en ekstra harddisk.

Bemærk, at der er en menu oppe i venstre hjørne af hjemmesiden, som jeg har linket til, hvor man vælger, hvilket OS der er tale om, så man får den helt rette vejledning.

Hvis disken kan pilles ud, er en anden løsnig at finde det rette kabel og så mounte disken som en ekstra harddisk på en anden Mac. Lindy har muligvis det rette kabel eller den rette dock.

Men måske er den letteste og på sigt billigste løsning at købe et nyt grafikkort til Mac'en, for hvis det er meningen, at den skal op og køre igen, skal grafikkortet jo alligevel skiftes, hvis det ikke kan reflowes, og så har man jo sparet udgiften til kabel eller dock.

Held og lykke og feedback.



0
27. juli 2021 @ 19:35

Tak for svaret.

Det med den rigtige holder er lige netop sagen, for jeg synes ikke stikket for enden af disken ligner de M.2 diske jeg har i min PC.


Så hvad hedder den slags stik som sidder på mac disken ?


Mvh.

Kenneth


927

49
27. juli 2021 @ 19:39
Veteran

Den her SSD passer i den Mac Pro, så der er det stik du skal kikke efter:


SSD

The farm saw the farm (Går'n så går'n)


0
27. juli 2021 @ 20:04

Super tak.

Så er det bare med at finde en dock eller ekstern boks der kan bruges. :)


MVh.

Kenneth