Jeg er bosiddende i England, men opholder mig i Danmark i få uger af gangen indtil flere gange om året.
Derfor har jeg brug for et dansk tlf nummer, det gør tingene nemmere, så jeg ville høre om der er nogen her der har kendskab til et pay-as-you-go tilbud.
Jeg har fundet et hos Lyca, men der ser kundeservicen ikke så god ud.
På forhånd tak.
Kender ikke markedet for taletidskort i Danmark, eller hvem der yder god kundeservice, men her en liste over udbydere (opdateret feb. 2021), så kan du undersøge hvem der passer til dit behov:
Nysgerrig - hvorfor mener du at Lyca’s kundeservice “ikke se god ud”?Nysgerrig - hvorfor mener du at Lyca’s kundeservice “ikke se god ud”?
Kun hvad jeg har læst på Trustpilot
Det nemmeste er vel at få et eSIM så du ikke skal skifte SIM kort, det kan man bare slå til og fra..
Om du kan finde et der ikke koster et fast abb. ved jeg ikke, men nemt ville det være :)
Blot en tanke...
PRW skrev:Det nemmeste er vel at få et eSIM så du ikke skal skifte SIM kort, det kan man bare slå til og fra..
Om du kan finde et der ikke koster et fast abb. ved jeg ikke, men nemt ville det være :)
Blot en tanke...
Det lyder smart. Vil jeg så kunne have mit engelske abonnement sammen med et dansk talekort, eller hvordan virker det mellem to lande?
Tak, fordi du deler med os. Du har sparet mig for en masse tid og kræfter :)
Ja det burde du, du har dit normale SIM kort i telefonen og så kan man få et eSIM som er et elektronisk SIM kort så der 2 SIM kort tilknyttet din telefon. Men du skal vist ha en iPhone 11 eller 11 Pro før det kan lade sig gøre.
Jeg ikke så meget inde i det da jeg ikke har skulle bruge det, ved bare der mange der bruger det i forbindelse med deres arbejde, på den måde slipper man for 2 telefoner. Tænker google er din ven her :)
Ellers kunne man jo ringe til for eksempel yousee, 3 eller telia og høre hvad de siger...
Måske OiSTER Basic ?? - Det koster dog DKK 19,- om måneden, men der betales kun for forbrug når der er det.
Forbrugs priserne er måske ikke de laveste, men hvis det blot er for at have et nummer.
Alternativt kunne VoIP måske være en mulighed - men det kræver så at du evt. har data som du kan benytte i dit UK abb. - Jeg har stadig en DK nummer hos Redspot men benytter det meget sjældent - og det kræver en selvstændig mobil app.
PRW skrev:Ja det burde du, du har dit normale SIM kort i telefonen og så kan man få et eSIM som er et elektronisk SIM kort så der 2 SIM kort tilknyttet din telefon. Men du skal vist ha en iPhone 11 eller 11 Pro før det kan lade sig gøre.
Jeg ikke så meget inde i det da jeg ikke har skulle bruge det, ved bare der mange der bruger det i forbindelse med deres arbejde, på den måde slipper man for 2 telefoner. Tænker google er din ven her :)
Ellers kunne man jo ringe til for eksempel yousee, 3 eller telia og høre hvad de siger...
Ja, hvis man går eSim vejen, skal man have et fysisk SIM og så en eSim - hvilke der er hvad (DK vs UK) betyder ikke noget.
Men forvent at du skal have et fuldt og muligvis dyrt abonnement for at kunne få et eSim - hvis det er i DK du vil have eSim.
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Rene Larsen skrev:Måske OiSTER Basic ?? - Det koster dog DKK 19,- om måneden, men der betales kun for forbrug når der er det.
Forbrugs priserne er måske ikke de laveste, men hvis det blot er for at have et nummer.
Alternativt kunne VoIP måske være en mulighed - men det kræver så at du evt. har data som du kan benytte i dit UK abb. - Jeg har stadig en DK nummer hos Redspot men benytter det meget sjældent - og det kræver en selvstændig mobil app.
Jeg har tidligere haft et NetTalk nød-abonnement (netto's eget mobilselskab). Mit abonnement kostede 7,50 Kr. pr. måned i minimumsgebyr, hvis der blev talt eller SMS'et for mindre end det, og som automatisk blev trukket fra de 100,- Kr., som jeg indbetalte ca. en gang om året. De måneder, hvor jeg brugte for mere en 7,50 Kr., var der ikke noget minimumsgebyr. Der var tale om tale til minut-takst og SMS til stykpris, og der var ikke data tilknyttet abonnementet. Derfor kan et NetTalk abonnement inkl. data muligvis have et højere månedligt minimumsgebyr.
Oprettelsen foregik ved, at jeg købte et taletidskort til 100,- Kr. i netto, gik ind på Nettalk's hjemmeside og registrerede mig via den købte kode og valgte mobilnummer. Det var sådan cirka det. Abonnementet var pr. løbende kalendermåned med en måneds opsigelse.
Hver måned kom der så en SMS om, at de 7,50 Kr. var blevet trukket fra min NetTalk saldo, og jeg kunne se saldo og tanke op inde på min NetTalk side. Abonnementet kan dog kun lukkes ved telefonisk henvendelse til NetTalk, og det koster et mindre lukke-gebyr.
Dækningen var fin i mit område (Vestfyn), men jeg fik aldrig tjekket, hvilke selskabs master de brugte.