xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Video fra MacBook Pro til projector
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


234

11
12. juli 2021 @ 17:47
Juniormedlem

Hej.

Vores datter skal fremvise en video fra iMovie til en konfirmation. Det skal sendes fra en MacBook Pro 13" med 2 Thunderbolts porte, til en projector med HDMI indgang.

Er dette kabel velegnet? Klik her

Vi har ikke mulighed for at lave en generalprøve, så jeg ville lige høre, hvordan vi gør: Når kablet er sat til i begge ender, skal vi så bare starte videoen, eller skal vi gøre noget mere, for at videoen kommer fra mac'en til projectoren?

Vi har ikke prøvet det før, så bær over med os hvis det skal skæres ud i pap...

  11
4
  701

4593

394
12. juli 2021 @ 18:16
FPU

I don't see why not. I hvert fald ser det ud til, at din datters Mac's specs opfylder kravene.

Men, og det er et stort men: Somme tider er det som vinden blæser, om en Mac får lov til at tale med perifert udstyr, eller ej. Som regel virker det, men de gange det ikke gør, er der som regel ingen (brugbar) fejlmelding, hvis man overhovedet får noget at vide.

Somme tider er det rækkefølgen, man sætter dimserne sammen på, med eller uden genstart af både mac og det perifere udstyr, som er afgørende, og andre gange kan man prøve hvad som helst, uden at det virker, fordi det perifere udstyr ikke lige har taget højde for en (anelse anderledes) Mac-fortolkning af den givne protokol.

Hjemmesiden, som du linker til, opfordrer kunderne til at ringe til dem, hvis man er i tvivl, og det bør I nok gøre, eftersom I ikke har mulighed for en test inden festen. Her vil det så være en fordel, hvis I kan give dem projektorens mærke og model, så de eventuelt kan slå den op.


1493

39
12. juli 2021 @ 19:00
Stormogul

har i mulighed for at teste kablet op mod et tv inden? for så kan i da se om kablet virker, og så bør det også virke med projektoren.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

234

11
12. juli 2021 @ 19:08
Juniormedlem

Hej Tonny og Rasmus. 

Vi prøver at se, om vi kan få mærke og model oplyst. Og så prøver vi at slutte et tv til, som Rasmus foreslår. Tak for svar.


40

1
13. juli 2021 @ 12:11
Let øvet

Det kabel burde virke fint, og macbook'ens skærmbillede burde duplikeres til projektoren af sig selv når den tilsluttes hdmi.

Jeg har lige haft min 15' Macbook Pro tilslutte til en projektor med hdmi, dog har jeg et kort adapter kabel thunderbolt 3/usb-c til hdmi hun stik, og så tilsluttet jeg et alt. hdmi kabel der til. Der duplikerede billedet fra macbook til projektor, også selvom jeg til hverdag har min mac tilsluttet en dock med ekstern skærm som primær skærm og mac'ens skærm er sekundær skærm (2 forskellige billeder).

Eneste i lige skal være opmærksom på er lyden! Nogle projektorer har indbygger højtaler, men den spiller ikke ret højt. Ellers kan man tilslutte ekstern højtaler vis jackstik/hovedtelefon udgangen eller evt. bluetooth. Sidstnævnte brugte jeg selv i opsætning med projektor, da vi så EM semifinalen imod england.

Nogle projektorer har også lydudgang til ekstern højtaler.

Men ja som nævnt tidligere, så prøv lige at tilslutte til et tv inden som "generalprøve", det er i princippet det samme om det er projektor eller tv.

Men du skriver at din datters Mac har Thunderbolt 2 stik? det er ikke det samme som Thunderbolt 3/usb-c! Så skal du have et kabel der går fra Thunderbolt 2/mini display port til hdmi.

https://mackabler.dk/mini-displayport-til-hdmi-kabel-04-10.html

Men ja prøve at ringe til dem hvis du er i tvivl om hvile stik det er, så kan de guide dig.

MacBook Pro 15" 2017, 3.1GHz i7, 16GB ram, Radeon Pro 560 4GB, 1TB SSD, Belkin Dock, Philips 40" 4K.

2709

341
PallMei (Skribent)
13. juli 2021 @ 12:43
Bit kongen

De nye M1 modeller er lidt mere kræsne med understøttelse af skærmmodeller.


234

11
13. juli 2021 @ 15:12
Juniormedlem
Martin Benne skrev:


Men du skriver at din datters Mac har Thunderbolt 2 stik? det er ikke det samme som Thunderbolt 3/usb-c! Så skal du have et kabel der går fra Thunderbolt 2/mini display port til hdmi

Hej Martin.

Jeg mente at der er 2 stk Thunderbolt 3 stik i Mac'en. Det kunne jeg jo også bare skrive lidt tydligere :-)

Men tak for kommentarer. Især det med lyden havde jeg ikke lige tænkt på.


234

11
13. juli 2021 @ 15:15
Juniormedlem
PallMei skrev:

De nye M1 modeller er lidt mere kræsne med understøttelse af skærmmodeller

Hej PallMei.

Tak for kommentar. Egentligt underligt (ihverfald fra et brugersynspunkt) at nye modeller er mere "adfærdsvanskelige" end de gamle. Men der er jo sikkert en god teknisk forklaring.

Heldigvis (i det her tilfælde) er det en Intelmodel datteren har.


2709

341
PallMei (Skribent)
13. juli 2021 @ 15:30
Bit kongen
Hansa skrev:
PallMei skrev:

De nye M1 modeller er lidt mere kræsne med understøttelse af skærmmodeller

Hej PallMei.

Tak for kommentar. Egentligt underligt (ihverfald fra et brugersynspunkt) at nye modeller er mere "adfærdsvanskelige" end de gamle. Men der er jo sikkert en god teknisk forklaring.

Heldigvis (i det her tilfælde) er det en Intelmodel datteren har.

Ja,. Umiddelbart kunne man tro, at de kunne kopiere alle de kendte konfigurationer fra Intel versionerne, men måske er der en teknisk begrundelse i hardwaren 🤷‍♂️


12

1
19. juli 2021 @ 23:11
Nyt medlem

Hvis der er en AppleTV i husstanden (eller en kan lånes) er det en super fleksibel måde at gøre det på.

Har selv en del præsentationer rundt om, min gamle AppleTV 3 har endnu ikke svigtet


2709

341
PallMei (Skribent)
20. juli 2021 @ 06:53
Bit kongen
Kenjon skrev:

Hvis der er en AppleTV i husstanden (eller en kan lånes) er det en super fleksibel måde at gøre det på.

Har selv en del præsentationer rundt om, min gamle AppleTV 3 har endnu ikke svigtet

Kan det gøres et fremmed sted uden at rode med opsætning af WiFi?

12

1
05. august 2021 @ 22:32
Nyt medlem

Jep, opret et netværk fra Macbook og tilslut AppleTV

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchl98b9beb6/mac