xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPad (iPadOS)
macnyt  /  forum  /  emne
firmaovervåget ipad.
Kategori: Apple's operativsystem til iPad (iPadOS)


1663

46
09. juli 2021 @ 13:01
Stormogul

Jeg har en firma udleveret ipad, man kan læse den er overvåget af firmaet og de kan presse apps og andet ud på den. mit spørgs er om der er nogen derinde der ved hvor meget de kan læse på ipaden? ville de kunne overvåge hvis jeg installere messenger eller andre apps på den? kan de se keystroke f.eks?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  6
3
  761

123

11
09. juli 2021 @ 13:58
Novice

Der burde være et skriv om deres it politik hvor det beskrives.. 

Tvivler dog på de kan se keystroke/koder eller hvad du skriver på messenger. For det meste handler det bare om den er opdateret/indstillinger til div. app´s den skal bruge til firmaet og den er sikkert sat op til at være på VPN og en anden form for kryptering.. Tænker det helt ok du installer div. app´s med mindre de skrive andet i deres it poltik.

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

1663

46
09. juli 2021 @ 15:07
Stormogul

de har ikke noget imod vi bruger den privat, var bare mest om de kunne se hvad man lavede på den "privat" har haft den sat op med mit eget apple id lige da jeg startede men har oprettet et nyt apple id til den, men overvejer at smide mit eget på igen, da det er en udmærket ipad og virker lidt spild af penge at købe en ipad privat når den nu er fin nok. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

59

3
09. juli 2021 @ 16:59
Novice

Her er det nok mest et spørgsmål om tillid til din arbejdsgiver, og hvad du mener du har lyst til, at din arbejdsgiver gerne vil vide om dig. Nu nævner du ikke specifikt hvilken software, der er blevet installeret på iPad'en, men min erfaring med denne type software er, at det åbner for "overraskende meget adgang" på enheden. Både, hvad der ligger af beskeder og mails, men også screensharing, adgang til mikrofon og kamera mv. Ikke at jeg siger at din chef holder øje med dig på den måde, men at muligheden meget vel kan være til rådighed. Du burde under Indstillinger kunne se hvilke rettigheder den pågældende App har på din iPad.

Personlig har jeg selv en privatcomputer og en arbejdscomputer (begge er MBP, men bruger individuelle apple-ID'er), da mit firmas sikkerhedspolitik kræver installation af software, som overvåger alle køerende processer, og som kan overtage kontrollen af computeren. Jeg tror som sådan ikke nogen fra mit firma ønsker at overvåge min gøren og laden i min fritid, men det er software som jeg grundliggende ikke stoler på, og det er rigeligt med grund til, at jeg har mit privatliv på min private computer.

Det giver for resten også en lidt sundere opdeling af privat- og arbejdsliv.

Jeg håber det var et svar du kunne bruge til noget, uden at jeg fik sølvpapirshatten til at stramme :-)

[link=www.krok.dk]krok.dk[/link] -Apart from that Mrs Lincoln, how did you enjoy the play?

1663

46
09. juli 2021 @ 19:56
Stormogul
ja vi køre igennem en VPN og secure hub for at køre vores egen udvikelt apps. virker ikke ret godt på en ipad det secure hub. men har taget hul på det og installere messenger og facebook, venter lige lidt med mit eget apple id. 
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

458

3
10. juli 2021 @ 23:20
Seniormedlem

Jeg har min erfaring fra Jamf der er en af de (den?) største på macOS og iOS.

Uden at vide hvilken MDM-løsning (Mobile Device Management) de bruger, så vil jeg med rimelig sikkerhed sige at de kan se en del overordnet info, men *intet* af hvad du foretager dig på iPaden. I hvert fald ikke gennem MDM'en. Keystrokes er 100% udelukket.

Lennys erfaring kommer helt sikkert fra Mac og ikke iOS. Du kan ikke få adgang til at se skærmen, åbne for mikrofon eller kamera uden at du klikker OK i en App (du selv har åbnet først). På Mac'en tvivler jeg også på det er MDM'en der giver den adgang. Du kan sikkert få et program der gør det - og fx Apples eget Remote Desktop giver mulighed for at styre mus og se skærmen, men det er ikke forskelligt fra fx VNC som du også kan slå til direkte i macOS. Men igen, ikke på iOS (endnu, der kommer vist noget remote control i FaceTime og som et API til udviklere i iOS 15).

Men når I har en VPN der er påkrævet for at kunne gå på nettet, kan de (i teorien) se hvad du besøger på nettet - men stadig ikke indholdet i det du skriver. Hvis I har webfilter på udgående trafik fra firmaets eget netværk kan de i teorien se alt hvad du besøger og hvor længe du hænger på siderne (hvis de er virkelig nazi med manuel gennemgang af trafik), men det er yderst tvivlsomt om der findes IT-afdelinger hvor de er så politi-agtige at de gider.

Når du selv installerer apps på iPad'en, kan dit firma se hvilke apps der findes, også selvom de ikke er skubbet ud fra deres MDM. Men stadig ikke hvilken konto du bruger, hvad du skriver eller lignende. De kan  styre hvilke apps du *må* køre hvis de har en politik om hvad man må og ikke må bruge sit udstyr til, men det lyder altså ikke som om du har noget at være bekymret for....



1663

46
11. juli 2021 @ 10:06
Stormogul

mange tak for dit lange og uddybende svar, tænker heller ik de gider konstant at overvåge hver enkelt ipad, men har bare haft det sådan at skulle jeg bruge den, så skulle den sættes 100% op som resten af mine apple enheder så de spiller sammen, men det kan jeg ikke pga de ting de har låst for, så nu prøver jeg at bruge den bare ved at installere apps  og bruge den, men kan godt mærke jeg savner det med billederne synker og bogmærker, når man normalt sætter den op med sit apple id. må se om jeg kan leve med en ipad på et andet apple id eller jeg ender med at købe en til mig selv igen. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.