xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Apples nye Safari med nye tabs - macOS Big Sur
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
17. juni 2021 @ 22:44
Stormogul

jeps så kom Safari Techology Preview 126 med de nye browser tabs, som formelt kommer med den nye macOS version til efteråret.

Foreløbige konklusioner herfra.

  1. De nye tabs er gode og jeg har er kommet godt fra start
  2. Når man åbner flere tabs på én gang, så er det kun deb markede tab, der loader. Alle andre tabs venter med at loade til man har markeret tabben. Stor fejltagelse Apple.

Men ellers har jeg det godt her i 30 graders aftenvarme, eller hvad den nu står på   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  11
3
  759

2709

341
PallMei (Skribent)
18. juni 2021 @ 08:50
Bit kongen

Har du også installeret Monterey, for ser ikke ud til at Big Sur udgaven er klar.

https://developer.apple.com/safari/download/

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2581

84
18. juni 2021 @ 09:11
Bit kongen

Den nye Safari i iOS 15 er voldsomt tilvænnings krævende. Alt er rykket rundt, det meste nok til det bedre men det er mange års reflekser man er oppe imod. 


2709

341
PallMei (Skribent)
18. juni 2021 @ 09:42
Bit kongen
Jesper Arning skrev:

Den nye Safari i iOS 15 er voldsomt tilvænnings krævende. Alt er rykket rundt, det meste nok til det bedre men det er mange års reflekser man er oppe imod. 

Hvis jeg husker korrekt har de flyttet adresse baren ned i bunden og det mener jeg er helt korrekt med større og større telefoner. Ud fra et ergonomisk synspunkt håber jeg det er noget Apple vil arbejde hen imod generelt på IOS. Chrome på android havde en indstilling hvor man kunne slå det fra, men da de fjernede det, fremfor at lave det til standard, droppede jeg chrome og skiftede til firefox som på android har adressebaren i bunden.


2709

341
PallMei (Skribent)
18. juni 2021 @ 13:25
Bit kongen

Har nu set nyheden på macrumors og kommentarerne indikere at den også var tilgængelig til Big Sur oprindeligt, men tilsyneladende er trukket tilbage.


2709

341
PallMei (Skribent)
18. juni 2021 @ 15:09
Bit kongen

En i kommentarsporet på macrumors hentede den til Big Sur inden den blevet trukket tilbage. Må sige jeg godt kunne vænne mig til den. Der er dog nok en grund til at Apple har trukket den tilbage til Big Sur.

Måtte dog tillade cross-site tracking for at kunne logge på macnyt.

Det der holder mig tilbage fra Safari på Mac som standardbrowser, er at video i fuldskærm skifter til egen space og det irrertere mig. Lad mig endelig vide, hvis det kan slås fra.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
18. juni 2021 @ 17:14
Stormogul

Nej det er på macOS Big Sur som skrevet i overskriften. Det er Safari Tech Preview, der indeholder alle de ting. Og Safari Tech Preview er ikke trykke tilbage imho.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

341
PallMei (Skribent)
18. juni 2021 @ 17:25
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Nej det er på macOS Big Sur som skrevet i overskriften. Det er Safari Tech Preview, der indeholder alle de ting. Og Safari Tech Preview er ikke trykke tilbage imho.

Hvis du tjekker download linket i post 2, kan du se at versionen til Big Sur ikke længere er aktiv og der står kommer snart.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
18. juni 2021 @ 17:40
Stormogul
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

341
PallMei (Skribent)
18. juni 2021 @ 18:15
Bit kongen

253

35
18. juni 2021 @ 23:02
Juniormedlem
PallMei skrev:

En i kommentarsporet på macrumors hentede den til Big Sur inden den blevet trukket tilbage. Må sige jeg godt kunne vænne mig til den. Der er dog nok en grund til at Apple har trukket den tilbage til Big Sur.

Måtte dog tillade cross-site tracking for at kunne logge på macnyt.

Det der holder mig tilbage fra Safari på Mac som standardbrowser, er at video i fuldskærm skifter til egen space og det irrertere mig. Lad mig endelig vide, hvis det kan slås fra.

Jeg hentede den til Big Sur da den udkom - den gik ned pr. omgående når jeg prøvede at åbne den efter installation.

Jeg kunne heldigvis gendanne den tidligere version fra Time Machine da der er nogle ting der virker (bedre) i Tech.Preview end i den ordinære Safari   

/Carsten


2709

341
PallMei (Skribent)
22. juni 2021 @ 18:28
Bit kongen

Den er nu tilgængelig igen. Ved ikke hvad der er ændret, men en diff siger de er forskellige, så har hentet og installeret på ny, da der nok var en grund til at trække den tilbage. I readme er tilføjet, at reboot kan være nødvendig.

https://developer.apple.com/safari/download/