xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
SuperDuper klon til ny mac
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1275

36
10. juni 2021 @ 08:16
Stormogul

Min MBP er i udu og forsikringsselskabet har givet erstatning til ny (får oven i købet en nyere model).

Jeg har (selvfølgelig!) TimeMachine Backup - og SuperDuper klon.

Kan jeg ikke bare starte fra denne klon med den ny MBP og så overføre alt? Og således springe den sædvanlige opstart med valg af sprog etc over?

(Ja den ny er en 2018 model, så den kan godt køre Catalina, som den nuværende, der er en 2016 Touchbar)

Den gamle har 256 GB SSD, den ny 512 - men det spiller vist ingen rolle

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  6
0
  562

4593

394
10. juni 2021 @ 10:47
FPU

Øhm, er fidusen ved TimeMachine ikke netop, at man tilslutter TM-disken, starter Overførselsassistent og lader Apple klare resten, så hele konfigurationen inkl. alle indstillinger bliver kopieret tilbage?

Jeg bruger ikke selv SuperDuper, men det er da vist den, som man ikke kan lave boot-bare versioner af i Catalina, indtil der kommer en opdatering.

Og nej, at den nye disk er dobbelt så stor burde ikke betyde noget.


1275

36
10. juni 2021 @ 12:45
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Øhm, er fidusen ved TimeMachine ikke netop, at man tilslutter TM-disken, starter Overførselsassistent og lader Apple klare resten, så hele konfigurationen inkl. alle indstillinger bliver kopieret tilbage?

Jeg bruger ikke selv SuperDuper, men det er da vist den, som man ikke kan lave boot-bare versioner af i Catalina, indtil der kommer en opdatering.

Og nej, at den nye disk er dobbelt så stor burde ikke betyde noget.

Jo - korrekt med TimeMachine - men SuperDuper får "alt" med, så man slipper for at konfigurere diverse ekstraudstyr, indtaste serienumre etc. Og det er kun på Big Sur SuperDuper endnu ikke virker 100%

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

455

18
10. juni 2021 @ 13:10
Seniormedlem

Jeg har flere gange genskabt/overført komplet HD via SuperDuper til nye maskiner uden problemer - og netop med alle godkendelser, koder m.m.. Dog har Little Snitch givet problemer, så den skal lige ud af funktion under overførelsen.


1275

36
11. juni 2021 @ 13:11
Stormogul

den "nye" mac (MBP 15" 2018) vil ikke boote fra SuperDuper klon. Får besked om at der skal opdateres, men det lykkes ikke. Prøvede både med en Catalina og Mojave klon uden held.....

Far er frustreret

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

455

18
11. juni 2021 @ 15:11
Seniormedlem

Nu er det noget siden jeg har brugt SD, men skal du ikke bare starte SD og så "restore - all files" fra klon til ny MBP, altså ikke boote fra klon.


1275

36
11. juni 2021 @ 19:05
Stormogul

Det tog en krig at komme igennem - bl.a. med opkald til Apple Support. Den ny MBP ville ikke boote fra den ssd klon jeg havde lavet. Men nu er alt på plads, mac'en "ligner sig selv" og jeg kører igen. Godt nok tror jeg den har det der throttle problem, og har kun kunnet finde det fix Apple lavede til High Sierra, den kører nu Catalina (Kan ikke bruge Big Sur af hensyn til noget hard- og software)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989