xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Lossless, Spatial og Dolby Atmos
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


927

49
08. juni 2021 @ 09:44
Veteran

Man kan nu aktivere lossless og Dolby Atmos i indstillinger til Musik (iTunes).

Men jeg er lidt forvirret mht begreberne Spatial og Dolby Atmos. Går de to ting hånd i hånd? 

Jeg havde lidt håbet på at kunne få en bredere soundstage og flere detaljer på mine Sennheiser cans med Spatial sound.

Og også havde jeg bildt migselv ind at Dolby Atmos alene muliggjorde, at man kunne dreje hoves mens lyden forblev det samme sted i det virtuelle rum. Altså lyden følger ikke længere hovedet når det drejes, men forbliver der hvor den oprindeligt var. Spatial skulle ikke være en del af det. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  3
0
  521

8586

198
08. juni 2021 @ 09:49
Poseidon

Dolby Atmos er muligheden for at få lyden til at lyde 'flerdimensionel' fra flere vinkler ud fra dit hardwaresetup, så du føler dig omsluttet af det. Apple Spatial Audio er softwareteknologien til rent faktisk at lave lyden så den kan lyde 'flerdimensionel' på et Dolby Atmos setup.


927

49
08. juni 2021 @ 10:25
Veteran

Okidoki. Spatial lyd kan ikke fungere uden Dolby Atmos, fordi det er en overbygning Dolby Atmos. Smart.

Så kan det være, at jeg skal ud og købe mig en Dolby Atmos kompatibel DAC i stedet for en almindelig stereo DAC.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8586

198
08. juni 2021 @ 10:53
Poseidon
Ufomekaniker skrev:

Okidoki. Spatial lyd kan ikke fungere uden Dolby Atmos, fordi det er en overbygning Dolby Atmos. Smart.

Principielt set kan det godt, det kræver så bare en anden overbygning. Lidt a la vi har en skov af HDR formater, så kommer der sikkert også en skov af 3D audio formater gætter jeg på.