xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Køb af ny iMac - godt råd
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


825

10
25. maj 2021 @ 09:20
Veteran

Hejsa

Står overfor at skulle udskifte min gamle iMac 27", og ville ligeb høre om der var et godt råd.

Skal man købe den nye iMac med M1 processor (desværre max. 24") eller skal man købe den sidste nye iMac 27" med Intel 3,8 Ghz processor ?


Ved godt, at man evt. kunne afvente den nye 27" med M1 processor, men det kan jeg desværre ikke vente på.

  12
0
  668

179

42
25. maj 2021 @ 09:23
Novice

Hej

Jeg ville vælge M1 uden tvivl, bruger M1 på MBP som er lynhurtig.


8586

198
25. maj 2021 @ 09:29
Poseidon

Det afhænger af dit behov. Skal du bruge noget software som kun kan køre ordentligt på Intel processorer, eller skal den bare bruges til hverdagsbehov? Er det sidstnævnte, så vil jeg klart tage en M1 maskine.

Husk du altid kan sætte én ekstra skærm til din 24" iMac, så du kan få mere skærmplads, såfremt du mangler det.


1077

2
25. maj 2021 @ 09:57
Stormogul

Du kunne jo overveje en Mini M1 med en 27" skærm.


825

10
25. maj 2021 @ 10:39
Veteran

Ja en ide, men vil gerne have en Mac skærm 27" der er up to date. Det eneste jeg kan finde hos Apple er en 32" til 43.000, og sådan spiller klaveret desværre ikke. Kan ikke se, at man kan købe andre skærme.


55

3
25. maj 2021 @ 14:41
Novice

Prøv at søg på LG Ultrafine, de skulle være beregnet til Apple maskiner.


4593

394
25. maj 2021 @ 18:22
FPU

Som jeg skrev i en anden tråd, kan jeg med de nye Apple Silicon CPU'er ikke længere se rationalet bag en iMac. En Mini er lige så hurtig og kan sikkert specces lige så meget op med RAM og SSD, hvis Apple ellers gider, og så kunne de jo passende lave iMac-skærmene om til almindelige skærme i et klassisk Apple-design, som kan tilsluttes enhver computer.

De nye fine højtalere i M1-iMac'erne kan de så passende give et selvstændigt kabinet, og vupti, så har de et frigjort et helt samlebånd til andre Apple-dimser, f.eks. flere bærbare eller Pro'er.


8586

198
26. maj 2021 @ 08:06
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Som jeg skrev i en anden tråd, kan jeg med de nye Apple Silicon CPU'er ikke længere se rationalet bag en iMac. En Mini er lige så hurtig og kan sikkert specces lige så meget op med RAM og SSD, hvis Apple ellers gider, og så kunne de jo passende lave iMac-skærmene om til almindelige skærme i et klassisk Apple-design, som kan tilsluttes enhver computer.

Skærmspecifikationer til prisen, samt design, der kan man ikke slå iMac'en med de skærme der er på markedet.


825

10
26. maj 2021 @ 08:37
Veteran

Lige en tilføjelse:


Har købt en ny Macbook Pro med M1 - vil det give mening, blot at bruge den, og så købe/tilslutte en ældre 27" iMac skærm ?


2709

341
PallMei (Skribent)
26. maj 2021 @ 09:34
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Lige en tilføjelse:

Har købt en ny Macbook Pro med M1 - vil det give mening, blot at bruge den, og så købe/tilslutte en ældre 27" iMac skærm ?

Bestemt, hvis du mener Cinema/thunderbolt display. Jeg kan bruge min 27" late 2009 iMac som skærm. Men den har blæser og bruger en masse strøm. Desuden skal jeg bruge iMac tastaturet til at styre lysstyrken og lydstyrken (hvis jeg har valgt lyd-udgang til at være den).

En Cinema display kan du bruge med andet udstyr der understøtter displayport, men tror kun du bruger thunderbolt display med Mac. Du skal også købe Apples thunderbolt 3 til 2 adapter. Ligeledes skal du også have noget usb-c til displayport adapter til til displayport cinema display (men de er ikke så dyre og hvis du har en usb-c dock har den muligvis allerede displayport).


1077

2
26. maj 2021 @ 14:26
Stormogul
Stig Bindner skrev:

Lige en tilføjelse:


Har købt en ny Macbook Pro med M1 - vil det give mening, blot at bruge den, og så købe/tilslutte en ældre 27" iMac skærm ?

Hvis du har en Macbook Pro så ville jeg da købe en pæn stand til den, købe en god tredje parts skærm og køre med et dual screen setup. Skal det absolut være en Apple skærm? Der er så mange (set i mine øjne) bedre og/eller billigere skærme ude i verden...


55

3
26. maj 2021 @ 23:42
Novice

Hvilke skærme kan du anbefale, som både er bedre og billigere ?


1077

2
27. maj 2021 @ 13:02
Stormogul
lasse hansen skrev:

Hvilke skærme kan du anbefale, som både er bedre og billigere ?

Jeg bruger en Dell UltraSharp, men har hørt godt om LG UltraFine. Jeg synes de er bedre fordi jeg bedre kan lide at sidde ved en mat skærm - men det er naturligvis en smagssag.