xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Spørgsmål vedrørende program der hedder GnuCash til MacBook
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


63

2
02. maj 2021 @ 08:58
Novice

Hej Allesammen, 

Jeg håber at I har det godt i den her alt for skøre tid. 

Jeg har et problem, som jeg håber at kunne få lidt vejledning med: 

Er medlem af et bofællesskab og vi bruger et program hvor vi bogføre vores fælles regnskab. Programmet hedder GnuCash.  

Jeg har spurgt de andre om de ved hvordan jeg bruger det, men ingen af dem bruger Apple bærbar (de ved ikk’ hvad de går glip af ;-) ) og ingen ved desværre - med andre ord, har ikke forstand på hvordan jeg får programmet til at fungere på min MacBook Pro.  

Min bærbar er en: MacBook Pro (13-inch, Mid 2010) Model number: A1278 macOS High Sierra version 10.13.6 

Når jeg trykker på en GnuCash fil så åbner min bærbar et program der hedder Consol, og så står der bare en masser tegn/ting der ikke gir’ nogen mening, her er et eksempel på når jeg åbner en fil: 

mod    trans_guid    split_guid    time_now    date_entered    date_posted    acc_guid    acc_name    num    description    notes    memo    action    reconciled    amount    value    date_reconciled

-----------------

===== START 

D    861e28c6b54540a98ba821c427640f51    156be73519854b2ba49232c71160317d    2021-04-16 10:56:26 -0500    2021-04-16 10:56:26 -0500    2021-04-09 05:59:00 -0500                                n    0/1    0/100    1969-12-31 19:00:00 -0500 ===== END

Størrelserne på filerne er eksempel 2 KB og 1 KB. Er der nogle der ved hvordan jeg får det program der hedder GnuCash til at fungere, så please fortæl mig det, for det er irriterende at jeg ikke kan gå ind og læse vores fælles-regnskab osv. 

På forhånd tak, og ønsker jer alle en glædelig maj måned. 

Kh Noah.

  4
1
  712

2709

341
PallMei (Skribent)
02. maj 2021 @ 09:50
Bit kongen

Hej Noah

Virker fint her op High Sierra. Jeg gik ind på

https://www.gnucash.org/

og valgte Apple macOS >= 10.13 (High Sierra). Det hentede end Gnucash-Intel-4.5-1.dmg (disk image) som inde Gnucash.app og nogle tekst filer. Jeg kopierede Gnucash til Programmer og åbnede den. Du skal muligvis starte den 2 gange inden den åbner, det skulle jeg. Først kommer macOS nemlig med en advarsel om at den er hentet fra internet og du skal vælge åben. Men hos mig startede app'en ikke derefter. Gjorden den ved at klikke igen og denne gang uden advarsel.

Jeg ved ikke hvilke macOS du køre, tror din maskine kan køre High Sierra. Men der findes en ældre version til ældre macOS, men så risikere du måske problemere med udveksling af data med de andre (kender ikke Gnucash eller hvordan det virker, især på flere maskiner). Ældre version:

https://www.gnucash.org/download.phtml


63

2
03. maj 2021 @ 10:44
Novice

Hej, 

Tusind tak PallMei for dit uddybende svar, det sætter jeg virkeligt pris på.

Det lader til at du ved noget om hvordan man installere programmet.

Min bærbar computer er en gammel, men fin:  MacBook Pro (13-inch, Mid 2010) Model number: A1278 

-og jeg har det der hedder: macOS High Sierra version 10.13.6 

Jeg prøver at se på de GnuCash links, som du har tilføjet her, og så vender jeg tilbage til dig for at fortælle hvordan det går

-wish me good luck.. Ha' en go' mandag. <3


63

2
04. maj 2021 @ 19:57
Novice

Hej igen, 

Vil blot lige give en kort update; Jeg fulgte dine instruktioner PallMei og jeg har fået GnuCash downloadet og installeret på min MacBook Pro (13-inch, Mid 2010) Model number: A1278, macOS High Sierra version 10.13.6 

Nu skal jeg bare lære at bruge programmet. 

Tusind tak for supporten, det er værdsat. 

Ha' en rolig aften. <3 


2709

341
PallMei (Skribent)
04. maj 2021 @ 20:04
Bit kongen
Noah skrev:

Hej igen, 

Vil blot lige give en kort update; Jeg fulgte dine instruktioner PallMei og jeg har fået GnuCash downloadet og installeret på min MacBook Pro (13-inch, Mid 2010) Model number: A1278, macOS High Sierra version 10.13.6 

Nu skal jeg bare lære at bruge programmet. 

Tusind tak for supporten, det er værdsat. 

Ha' en rolig aften. <3 

\ (•◡•) / . De andre i bofællesskabet  kan nok hjælpe med at bruge det ;)