xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook Pro 13" M1 og Cinema Display 27"
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


33

0
24. april 2021 @ 17:16
Let øvet

Hey

Hvordan får jeg bedst min 2020 M1 MBP til at samarbejde med min Cinema Display 27" ?

Jeg har købt en Delock USB-C 3.1 hub, som jeg har afprøvet på min ASUS PA279 herhjemme. Det var den ondeste lacking oplevelse + at den ikke vil give mig særlig høj resolution. Totalt ubrugeligt.

Jeg har også købt en OWC Thunderbolt Dock, som jeg håber kan virke fejlfrit med ASUS-monitoren.

Men jeg skal også kunne skifte mellem de 2 skærme.

Lige nu kører min MBP (Late 2013) på begge skærme - helt uden dock. Men jeg købte M1'eren for at få en nyere Mac og mere speed.

Nogen der har prøvet noget lignende eller har et setup med M1'eren, der bare spiller?

Tak :-)

/h

  3
0
  428

2709

341
PallMei (Skribent)
24. april 2021 @ 17:47
Bit kongen

Skal den kunne køre med begge skærmen samtidigt, fordi så er der et andet problem, nemlig at M1 kun understøtter 1 ekstern skærm ud over den indbyggede og man er nødt at anvende usb-hubs med displaylink chipset for yder skærme.

Er det en thunderbolt eller displayport Cinema Display. Det er formodentlig en displayport udgave, hvis du kan gå gennem en usb-hub. Jeg køre target display mode på min late 2009 iMac 27" via displayport og det mener det burde være nogenlunde lig Cinema Display 27" displayport udgave. Det køre uden lag gennem min usb-hub med mini-display-port udgang, når det køre. (For må sige jeg syntes der ofte er problemer med at få det til at starte og jeg har ikke fundet en entydig årsag og isolere problemerne. F.eks. hjalp det engang at colorsync hjælpeværktøjet og sætte farveprofil til standard, anden gang var det ikke problemet, men at tilslutte min anden monitor i vga stikket på hub'en selv om den ikke kan bruges samtidig gjorde en forskel. )

Jeg syntes du skal prøve at gøre dig lidt erfaringer med OWC-docken. Den burde kunne fungere uanset om det er en displayport eller thunderbolt. Men jeg har set en video, hvor der også var nogle børnesygdomme med at få den til at virke med M1.

https://www.youtube.com/watch?v=bmv0_DEAO5Y  (han kommer ind på det til sidst i videoen)

Men altså det burde ikke lagge. Min er en goobay 11in1 som var det billigste til mit behov, men som nævnt ovenfor er mit setup ikke problemfrit og før jeg har isoleret mine problemer, kan jeg ikke anbefale den.


33

0
28. april 2021 @ 11:12
Let øvet

Hey PM :-)

Skal den kunne køre med begge skærmen samtidigt, fordi så er der et andet problem, nemlig at M1 kun understøtter 1 ekstern skærm ud over den indbyggede og man er nødt at anvende usb-hubs med displaylink chipset for yder skærme. Nej - jeg har en skærm stående hjemme og på mit kontor, som jeg håber at få M1'eren til at fungere med, som det gør nu med min gamle MBP. Så... på kontor: ASUS med OWC dock. Hjemme: Cinema Display med en dock løsning 🤞 (kan ikke huske hvilken udgave den er - tjekker jeg næste gang, jeg rammer kontoret).

Men altså det burde ikke lagge. Min er en goobay 11in1 som var det billigste til mit behov, men som nævnt ovenfor er mit setup ikke problemfrit og før jeg har isoleret mine problemer, kan jeg ikke anbefale den. Enig! Den burde ikke lagge - men det er virkelig et PAIN problem. Især nu hvor min MBP er begyndt at hoste og skal upgrades til Big Sur (som jeg ikke tror er forsvarligt).

Jeg giver OWC et skud som det første...

Tak for input!!

/h



57

1
28. april 2021 @ 14:17
Novice

Jeg kører et 27" Cinema Display på en M1 MacBook Air med denne adapter direkte i den ene usb-c port
https://www.av-cables.dk/usb-c-3-1-til-displayport/usb-c-3-1-til-displayport-adapter-4k-60h-hvid.html

og med en hub i den anden usb-c port – til strøm, usb-a mm.

Virker fint med lyd og isight kamera via usb-a i hubben.