Smart folder der søger i given mappe med mange under folder.
Søgekriterie er type jpeg hvor opløsningsbredde er større end 1000.
Søgekriterierne giver 9 resultater, hvor der burde være flere tusinde.
Nogle bud på hvad der sker her?
jeg tænker der er måske to ting i det...
enten heder filerne ikke JPEG men måske JPG... eller så er mangler der meta data i filerne der hjælper finder med de info som du skal bruge. det er sådan at jpeg er skabt til at fylde så ldit som muligt på disken. og som sådan slettes alt ekstra info fra filen som ikke skal bruges til egentlig visning af biledet. så det kunne tænkes at meta data er fjernet fra filen, og finder kan ikke finde info om filen på den måde.
men nu ved jeg ikke hvordan finder læser info om filerne, måske har den en anden fremgangsmåde, men jeg tænker det er den oplagte.
Opløsningsbredde er i DPI, så 1000 er meget højt. Mon ikke det er Pixelbredde du ville bruge?
Når det er sagt, så syntes jeg ikke jeg kan få noget til at virke ud over navn. Men det er muligvis mine data der ikke er indekseret af spotlight, fordi jeg befinder mig dybt inde i Fotos-biblioteket og tester.
Det er en bekendt der har en masse materiale liggende i høj opløsning.
Jeg må lige lege lidt videre med det.
Jesper Arning skrev:Det er en bekendt der har en masse materiale liggende i høj opløsning.
Jeg må lige lege lidt videre med det.
Godt at du nåede at redigere “kunde” til “bekendt”.
Det er dårlig stil, Arning - du bruger et gratis Forum til at løse de opgaver, du tager betalt for.?
Du spørger i øst og vest næsten hver dag, hvilket også indikerer at det ikke er private problem. Har du en virksomhed der du løser opgaver, skal du melde det klart og tydelig ud her på Macnyt.
mvh
Beman skrev:Godt at du nåede at ændre “kunde” til “bekendt”.
Det er dårlig stil, Arning - du bruger et gratis Forum til at løse de opgaver, du tager betalt for.?Du spørger i øst og vest næsten hver dag, hvilket også indikerer at det ikke er private problem. Har du en virksomhed der du løser opgaver, skal du melde det klart og tydelig ud her på Macnyt.
mvh
Jeg har ingen kunde, derfor rettede jeg det.
Har du et problem med at jeg bruger Macnyt?
Jeg bruger siden her under mit eget navn "beman" fordi jeg ikke har noget at skjule.
Jesper Arning skrev:Beman skrev:Godt at du nåede at ændre “kunde” til “bekendt”.
Det er dårlig stil, Arning - du bruger et gratis Forum til at løse de opgaver, du tager betalt for.?Du spørger i øst og vest næsten hver dag, hvilket også indikerer at det ikke er private problem. Har du en virksomhed der du løser opgaver, skal du melde det klart og tydelig ud her på Macnyt.
mvh
Jeg bruger siden her under mit eget navn "beman" fordi jeg ikke har noget at skjule.
I min verden, ville jeg aldrig omtale en ven/nabo/bekendt/familie som “kunde”, men det er måske dit naturlige sprog, på trods af, at du bagefter ændrede formuleringen?
Nej, har ingen problemer med, at du frekvent spørger om hjælp, hvis der er til privaten.😀
Beman skrev:Jesper Arning skrev:Beman skrev:Godt at du nåede at ændre “kunde” til “bekendt”.
mvh
I min verden, ville jeg aldrig omtale en ven/nabo/bekendt/familie som “kunde”, men det er måske dit naturlige sprog, på trods af, at du bagefter ændrede formuleringen?
Nej, har ingen problemer med at, du frekvent spørger om hjælp, hvis der er til privaten.😀
Hvis det er til privaten?
Kan du forklare mig hvorfor du frekvent bliver ved med at insinuere noget?
OG som du så formfuldendt formulerer det "ville jeg aldrig omtale en ven/nabo/bekendt/familie som “kunde”" hvilket når alt kommer til alt, nok er grunden til at jeg, da jeg læste mit indlæg efter at have postet det, rettede i teksten.
Og inden du glemmer det så stilleder jeg et spørgsmål lidt længere oppe i mit indlæg her.
Det er næsten lige som i gamle dage...
Jesper Arning skrev:Beman skrev:Jesper Arning skrev:Beman skrev:Godt at du nåede at ændre “kunde” til “bekendt”.
mvh
Nej, har ingen problemer med at, du frekvent spørger om hjælp, hvis der er til privaten.😀
Hvis det er til privaten?
Kan du forklare mig hvorfor du frekvent bliver ved med at insinuere noget?
OG som du så formfuldendt formulerer det "ville jeg aldrig omtale en ven/nabo/bekendt/familie som “kunde”" hvilket når alt kommer til alt, nok er grunden til at jeg, da jeg læste mit indlæg efter at have postet det, rettede i teksten.
Og inden du glemmer det så stilleder jeg et spørgsmål lidt længere oppe i mit indlæg her.
Jeg undskylder mange gange for at have misforstået din redigering fra “kunde” til “bekendt”.
i øvrigt, har jeg svaret på de sætninger med et spørgsmålstegn bagefter.
honning skrev:Det er næsten lige som i gamle dage...
Frem til fortiden? :o)