xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælp i Sønderjylland
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


136

2
01. april 2021 @ 16:53
Novice

Kære macnyt'er

Jeg har en veninde i Sønderjylland (Broager), som i den grad har behov for hjælp ved køb af ny Mac, opgraderinger, net på iPhone osv. Kort sagt alle de problemer og forhindringer, vi andre har været igennem og fået løst via macnyt og en nærliggende forretning som "Computer Hjælp" her i Køge. Hendes problem er nu, at hun ikke kender til muligheden for  fysisk hjælp, hun kan henvende sig til, betale sig fra osv. Mht. til ny Mac har jeg frarådet hende i stærke vendinger at benytte sig af Power eller Elgiganten i Sønderborg og sagt, hun skal købe direkte hos Apple. 

På forhånd tak for nyttige og nødvendige råd

Hans

  5
1
  730

118

6
01. april 2021 @ 17:45
Novice

Mon ikke nogen fra Mac Biddet kan være hende behjælpelig ?


4593

394
01. april 2021 @ 17:48
FPU

Det hurtigste råd, som også virker her hen over påsken, er at opfordre hende til at melde sig ind i Macnyt og stille sine spørgsmål omkring køb og så ellers spørge om hjælp, når (hvis) der dukker problemer op.

Det er et fint råd, du har givet hende om, hvor hun ikke bør handle, i hvert fald som førstegangskøber.

Jeg vil til gengæld råde hende til ikke at købe en Intel-Mac, for de ser altså ud til meget hurtigt at være meget lidt værd i forhold til de nye M1-Mac'er, ikke mindst i forhold til batteriforbrug på de bærbare.

Hvis hun ikke er poweruser kan hun fint nøjes med den nye MacBook Air, og så skal hun blot overveje, hvor meget hun vil bløde for eventuel ekstra diskplads, som Apple tager sig endog meget godt betalt for.

Principielt er 256 GB for lidt plads, og alt, alt for lidt plads, hvis man også laver backup af sin iPhone og/eller iPad, så jeg ville sige minimum 512 GB SSD plus en billig ekstern harddisk, som man kan off-loade data på; her kan man finde 2.5'' diske på 4 TB til omkring 1.000,- Kr., somme tider mindre.

Nu lyder det umiddelbart, som om hun har brug for den nye Mac her og nu, men ellers burde hun måske vente til efteråret, hvor næste generation af Air og Pro forventes at dukke op, måske sammen med den første Apple Silicon iMac.

Hvis min egen Mac døde nu, er rygterne om næste generation bærbare Mac'er er så interesante, at jeg ville købe en billig brugt bærbar Mac og gemme resten af pengene, til den nye MacBook pro dukker op, for det ser ud til at blive noget af en MonsterMac med en del features, som de seneste bærbare Mac'er ikke har, f.eks. MagSafe, USB A, SD-kort læser og fysiske F-taster.


136

2
01. april 2021 @ 20:04
Novice

Kære Tommy

Tak for flot respons, som jeg straks sender videre. Men din melding om den kommende Mac-verden ser ret interessant ud. Den MacBook Pro, jeg nu sidder og hakker på, er dog kun 2-3 år gammel, men alligevel... Apple Silicon iMac lyder som fremtidens under -- titlen er nok godt gennemtænkt.

God Påske

Hans


136

2
01. april 2021 @ 20:06
Novice

Kære Mogens

Tak for et nyttigt råd om en forening, jeg ikke kendte. Jeg sender den straks videre.

Bedste hilsener, og god Påske

Hans


1641

24
02. april 2021 @ 09:44
Stormogul
Undskyld.. Fejl-40..


Once you go Mac - You'll never go back..!