xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Deaktivere iPhone backup service?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


927

49
30. marts 2021 @ 21:41
Veteran

Hvordan kan jeg forhindre min iPhone 11 Pro Max 512 GB i at lave back-up på min Mac, fordi det tager ca 170 GB data af min 500 GB SSD, som jeg i forvejen ikke har for meget plads til overs på?

Jeg har prøvet slette backup filen, og bede den i stedet om at lave backup i iCloud. Men jeg tror ikke at der er plads nok der, så den hopper automatisk tilbage til min SSD og napper ca 170 GB plads igen. Det sker så en gang om ugen, fordi jeg sletter dens backup hver gang, fordi jeg har brug for den plads. Kan man ikke helt forhindre den i alt lave backup at hele telefonens brugte lagerplads? 


The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  11
0
  738

2709

341
PallMei (Skribent)
31. marts 2021 @ 13:37
Bit kongen

Er du sikker på, at den hopper tilbage til backup på din Computer, efter du har sat den til iCloud backup. Også hvis du synkronisere efter du har ændret indstilling. Den burde istedet melde at din iCloud plads er ved at løbe tør og tilbyde mere plad$.


927

49
31. marts 2021 @ 14:55
Veteran

Ja jeg er sikker for jeg kan se at i Finder at den begynder at lave en backup igen og at der lige pludselig mangler rigtig meget plads på min computer. Derefter kan jeg så direkte gå ind og se, at den har lavet en backup en gang til, og hvor jeg så atter sletter den. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

341
PallMei (Skribent)
31. marts 2021 @ 15:00
Bit kongen

Tror du skal synkronisere for at gemme indstillingen.


1045

26
31. marts 2021 @ 21:19
Stormogul

Har du aktiveret WiFi-synkronisering?

Ved ikke hvilken MacOS du bruger, men her lidt vejledning, så du har mulighed for, at inaktivere igen:

Synkroniser indhold mellem din Mac og iPhone eller iPad via Wi-Fi

Mvh

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

927

49
01. april 2021 @ 10:03
Veteran

Tak for linket. Ja, jeg har WiFi synkronisering aktiveret, fordi jeg har behov for, at få mit musik fra Mac Pro 2013 der køre macOS 11.2.3 over på iPhone 11 Pro Max der køre iOS 14.4.2.

Kan man ikke bare helt deaktivere automatisk back-up på i iOS, og så vælge at leve livet med røven i vandskorpen fremadrettet?


Dette er hvad jeg "bliver udsat for" næsten hver dag. Tvungen sync selvom det er deaktiveret jeg har trykket anvend:

Det skal lige siges, at computeren selv aktiverer sync igen lidt senere. Det er som om det bare ikke kan deaktiveres, og aktiverer sig selv igen, så snart jeg vender ryggen til computeren  


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

341
PallMei (Skribent)
01. april 2021 @ 11:02
Bit kongen

Lader heller ikke til de backup knapper er varige her. Nu er det et mindre problem for mig, da jeg har 1TB og alligevel ikke kan bruge plads til Windows på en M1 maskine.

Ufomekaniker skrev:

Kan man ikke bare helt deaktivere automatisk back-up på i iOS, og så vælge at leve livet med røven i vandskorpen fremadrettet?

defaults write com.apple.iTunes DeviceBackupsDisabled -bool true 

og false, hvis du fortryder. Det virker her.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

291

45
01. april 2021 @ 11:05
Juniormedlem

Prøv følgende:

  1. Slut Musik-appen helt
  2. Åbn Terminal fra Hjælpeprogrammer/Spotlight
  3. Skriv: defaults write com.apple.Music DeviceBackupsDisabled -bool true
  4. Tast Enter

Erstat “com.apple.Music” med “com.apple.iTunes”, hvis du bruger iTunes.

(Beklager dublet, jeg skrev samtidig med PallMei)


2709

341
PallMei (Skribent)
01. april 2021 @ 11:14
Bit kongen
Michael Rasmussen skrev:

Prøv følgende:

  1. Slut Musik-appen helt
  2. Åbn Terminal fra Hjælpeprogrammer/Spotlight
  3. Skriv: defaults write com.apple.Music DeviceBackupsDisabled -bool true
  4. Tast Enter

Erstat “com.apple.Music” med “com.apple.iTunes”, hvis du bruger iTunes.

(Beklager dublet, jeg skrev samtidig med PallMei)

Jeg bruger ikke iTunes og undrede mig også, men det virker. Men nok mest rigtigt at bruge com.apple.Music DeviceBackupsDisabled fremadrettet, hvis den virker.


927

49
01. april 2021 @ 13:50
Veteran

Mange tak drenge. Jeg har indtastet "defaults write com.apple.Music DeviceBackupsDisabled -bool true" i Terminal og prøver om det virker, og jeg kan allerede mærke at det her giver en god Påske. Mange tak igen. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
09. april 2021 @ 12:48
Veteran

Hvad mere end back-up slået fra med den streng?

Det er fordi jeg ikke længere kan få mine tunes over på min telefon efter jeg har indtastet den streng. 

Måske findes der en anden streng der tillader at alle filer bliver overført fra computeren, men samtidig at en komplet iPhone backup over på computeren også stadig er deaktiveret?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

341
PallMei (Skribent)
09. april 2021 @ 18:40
Bit kongen

Også selv om du manual klikker synkroniser?

Ellers prøv at tjekke om du kan finde en løsning blandt disse resultater:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=sync+iphone+music+without+backup 

f.eks

https://www.easeus.com/iphone-data-transfer/transfer-music-from-itunes-to-iphone-without-syncing.html 

Men selv om den er opdateret i år, omtaler den stadig itunes. Telefonen er dog også synlig i Musik og jeg ved ikke om man kran dragn drop, når der ikke er undermapper..