Fik nye Google Wifi/Mesh i går.
Og efter at have leget med Google assistent må man bare erkende, at Siri er i en sørgelig forfatning. Alene det faktum, at man kan føre en “samtale” gør brugeroplevelsen mange gange bedre. Jeg er erkendt Apple fanboy, men her slår Google Apple med så mange længder at sammenligningen er miniput mod superliga! Hvad gik der galt for Apple mon?
Google har jo altid været gode til at skrive algoritmer. Det var jo ikke for ingenting, at den hurtigt blev alles foretrukne søgemaskine og stadig er det efter et par årtier, hvilket jo er enormt lang tid i IT-universet. Jeg tror, at meget af den erfaring er bygget ind i Alexa (er det ikke det, den assistent hedder?)
Samtidg kan det jo ikke undgås, at Apple slår en skæv i ny og næ, og det er jo nok det, som er sket her. Det er jo lidt det samme som Google Maps versus Apple Maps; Apple kom lidt sent ud af startblokken, og Google Maps er derfor stadigvæk førende på området, ikke mindst fordi det også virker i Opera og Firefox i ældre OS'er, som ikke har Apple Maps.
Det kan dog sagtens lade sig gøre at opretholde en tilværelse uden Siri og Alexa; jeg bruger ingen af delene, og jeg trækker stadig vejret. :o)
Siri er et gigantisk flop for Apple, men teknologien er også afsindigt vigtig for dem ellers var den droppet nu. De er tydeligvis ikke i stand til at købe sig til de hjerner der kan få det til at virke. At kunne kommunikere med hele det her univers de har skabt på en flydende og naturlig måde er nøglen til så meget fremskridt og udvikling at det ikke kan overvurderes. forestil jer en iPhone eller en Mac hvis skærm er en linse på øjet og input er stemmestyret. Apple har tænkt den tanke, de har skabt Siri, de arbejder på et par briller og hele udviklingen er hæmmet af det, for dem vel efterhånden pinlige faktum, at de ikke kan få Siri til at fungere.
Det svarer til en superbils producent der har skabt bilen over dem alle, men død og pine ikke kan få gearkassen til at holde. Fuck det må være frustrerende.
Ufomekaniker skrev: Det er Apples egen privatlivspolitik der forhinder Siri i at virke ordentligt, fordi de har så godt som ingen data liggende om os. I modsætning til Apple, bruger Google samtlige "spiondata" de har liggende i skuffen til at træne Google Assistant i at forstå mennesker ordentligt på tværs af flere sætninger. Disse "spiondata" har Apple ikke liggende, og kan derfor ikke arbejde med dem til Siris fordel. Så kan man så argumtere om Apples politik er godt eller dårligt på det område alene. Men man kommer ikke uden om, at der kom noget godt ud af Googles "spiondata" i iht Google Assistant.
Kommer an på om man ønsker sådan en assistent. Så fra mit perspektiv er Apple's politik absolut positiv og selv da, bruger jeg højest Siri til æggeur (med fysisk aktivering).
PallMei skrev:Ufomekaniker skrev: Det er Apples egen privatlivspolitik der forhinder Siri i at virke ordentligt, fordi de har så godt som ingen data liggende om os. I modsætning til Apple, bruger Google samtlige "spiondata" de har liggende i skuffen til at træne Google Assistant i at forstå mennesker ordentligt på tværs af flere sætninger. Disse "spiondata" har Apple ikke liggende, og kan derfor ikke arbejde med dem til Siris fordel. Så kan man så argumtere om Apples politik er godt eller dårligt på det område alene. Men man kommer ikke uden om, at der kom noget godt ud af Googles "spiondata" i iht Google Assistant.Kommer an på om man ønsker sådan en assistent. Så fra mit perspektiv er Apple's politik absolut positiv og selv da, bruger jeg højest Siri til æggeur (med fysisk aktivering).
Det er også det jeg selv skriver.
Ufomekaniker skrev:PallMei skrev:Ufomekaniker skrev: Det er Apples egen privatlivspolitik der forhinder Siri i at virke ordentligt, fordi de har så godt som ingen data liggende om os. I modsætning til Apple, bruger Google samtlige "spiondata" de har liggende i skuffen til at træne Google Assistant i at forstå mennesker ordentligt på tværs af flere sætninger. Disse "spiondata" har Apple ikke liggende, og kan derfor ikke arbejde med dem til Siris fordel. Så kan man så argumtere om Apples politik er godt eller dårligt på det område alene. Men man kommer ikke uden om, at der kom noget godt ud af Googles "spiondata" i iht Google Assistant.Kommer an på om man ønsker sådan en assistent. Så fra mit perspektiv er Apple's politik absolut positiv og selv da, bruger jeg højest Siri til æggeur (med fysisk aktivering).
Var heller ikke uenig, skulle måske have started med "nemlig" for at gøre det tydelig.
PallMei skrev:Ufomekaniker skrev:PallMei skrev:Ufomekaniker skrev: Det er Apples egen privatlivspolitik der forhinder Siri i at virke ordentligt, fordi de har så godt som ingen data liggende om os. I modsætning til Apple, bruger Google samtlige "spiondata" de har liggende i skuffen til at træne Google Assistant i at forstå mennesker ordentligt på tværs af flere sætninger. Disse "spiondata" har Apple ikke liggende, og kan derfor ikke arbejde med dem til Siris fordel. Så kan man så argumtere om Apples politik er godt eller dårligt på det område alene. Men man kommer ikke uden om, at der kom noget godt ud af Googles "spiondata" i iht Google Assistant.Kommer an på om man ønsker sådan en assistent. Så fra mit perspektiv er Apple's politik absolut positiv og selv da, bruger jeg højest Siri til æggeur (med fysisk aktivering).
Var heller ikke uenig, skulle måske have started med "nemlig" for at gøre det tydelig.
Nemlig, hehe