xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
iCloud/iCloud drive + SuperDuper
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


136

2
25. marts 2021 @ 11:35
Novice

Kære macnyt'er

Jeg har to spørgsmål, der hænger sammen. Det ser ikke ud til, at SuperDuper virker med Big Sur. Er der nyt om en opgradering? Indtil videre har jeg i årevis taget en månedlig backup af min HD. Det kan jeg ikke i øjeblikket. Men så har jeg jo også koblet mig på iCloud og -- i et anfald af nysgerrighed med måske uønsket virkning -- på iCloud drive. Kan I fortælle mig, om disse dispositioner er nyttige, fornuftige eller overflødige. Jeg mener at vide, at iCloud kan hentes via apple-id, men iCloud drive er jeg blank på. Bedste hilsener og på forhånd tak for nyttige råd!

Hans

  2
1
  570

8586

198
25. marts 2021 @ 14:11
Poseidon

Info omkring SuperDuper på Big Sur.


Angående iCloud og iCloud Drive, så er det indbygget i dit system. Og bare det at du har et Apple ID, så har du også en iCloud konto. Se under Systemindstillinger --> iCloud for at slå iCloud Drive til. Derefter kommer der en mappe op i Finder som hedder iCloud Drive, som du så kan bruge som du lyster. Du har 5GB plads som udgangspunkt, med mulighed for tilkøb op til 2TB.

Personligt har jeg næsten alt mit i iCloud Drive, simpelthen fordi det er så nemt, og fordi jeg alligevel betaler for pladsen til min billede-backup i Fotos.


136

2
25. marts 2021 @ 20:47
Novice

Kære David

Skal jeg forstå dig sådan, at dit backup-behov er dækket af iCloud Drive? Eller har du en anden løsning/forslag? Det ser ikke ud til, at SuperDuper har en løsning fremme lige med det samme. Når jeg skiftede min MacBook ud, kunne jeg aflevere den eksterne HD med samt den nye Mac til min fortrinlige "Computer Hjælp" i Køge. Nemt, billigt og effektivt. Det ville jeg så ikke kunne nu, hvis det havde været aktuelt.

Bedste hilsener

Hans