xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
SIM-kort og eSim i iPhone XR virker underligt
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


881

6
20. marts 2021 @ 08:26
Veteran

Hej,

Er der nogen der har oplevet forskellige signalstyrker som her? Det virker besynderligt når det er samme teleselskab. Indstillinger i iPhone XR er tilsyneladende ens sat op.

N = fysisk SIM kort
P = eSim

  5
1
  394

927

49
20. marts 2021 @ 09:04
Veteran

Det kunne godt ligne at de var hoppet på to forkellige antennemaster. Har du prøvet at deaktivere mobilnetværket i nogle sekunder og aktivere det igen, for at se om de hopper på samme antennemast? (Hvis det altså er grunden til sig). 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

341
PallMei (Skribent)
20. marts 2021 @ 10:13
Bit kongen

Kan ikke komme med bedre end ufomekaniker og har ikke prøvet dual-sim. Undre mig bare over at den ene hedder [N] og ikke [S]. P==Primær og S==Sekundær, men hvad er N 🤔


881

6
20. marts 2021 @ 13:25
Veteran
PallMei skrev:

Kan ikke komme med bedre end ufomekaniker og har ikke prøvet dual-sim. Undre mig bare over at den ene hedder [N] og ikke [S]. P==Primær og S==Sekundær, men hvad er N 🤔

Jeg har navngivet etiketterne for Primær og Sekundær nummer.

N=primær
P=sekundær


881

6
20. marts 2021 @ 13:33
Veteran
Ufomekaniker skrev:

Det kunne godt ligne at de var hoppet på to forkellige antennemaster. Har du prøvet at deaktivere mobilnetværket i nogle sekunder og aktivere det igen, for at se om de hopper på samme antennemast? (Hvis det altså er grunden til sig). 

Jeg har prøvet fly-mode og tilbage igen. Så bliver signalstyrken ens, indtil den igen efter nogle timer igen bliver uens.

Jeg har med iPhone XR altid haft problemer med TELENOR-signal i vores hus, men ikke på nogen andre iPhones på samme net. Mit e-Sim nummer "P" (for "privat") har oprindeligt siddet som fysisk SIM-kort i en iPhone 8 som altid har haft bedre signalstyrke - synes jeg. Det er bare mærkeligt at signalstyrken for "P" er bedre her i iPhone XR. Jeg har dog aldrig haft SIM-kortet fra iPhone 8 i iPhone XR.


927

49
20. marts 2021 @ 16:21
Veteran

Der kommer jævnligt WiFi netværk og Cellular modem-updates til iPhones, hvilket kunne tyde på, at der er udfordringer med modemer på nogle modeller. Måske kunne dette være grunden. Det kunne jo være at Telenor selv har et fornuftig bud på hvad der foregår, hvis du ringer til dem. Og det kunne faktisk være rart, at du vender tilbage for at fortelle hvad de sagde, hvis du beslutter dig for at ringe til dem, for det er da en interessant historie.


The farm saw the farm (Går'n så går'n)