xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Har vi en Drone nørd her så er den her værd at læse ...
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


2581

84
10. marts 2021 @ 09:49
Bit kongen

Droneoperatør 

Eller hvem gad ikke blive betalt for at rejse og flyve med Drone? 

  7
4
  508

362

18
10. marts 2021 @ 12:11
Lærling
Jesper Arning skrev:

Droneoperatør 

Eller hvem gad ikke blive betalt for at rejse og flyve med Drone? 

Takker, det prøver jeg sgu at søge 


Samson


4593

394
10. marts 2021 @ 17:43
FPU

Her på Vestfyn brugte man for et par måneder siden en (ret stor) drone til at lede efter læk i fjernvarmerørene.

Der blev brugt et infrarødt kamera, så den blev sendt op om natten, hvor temperaturforskellen mellem en eventuel læk og resten af jorden var størst.

Jeg nåede at opleve den i aktion ved en tilfældighed, hvor jeg først studsere over et rødt navigationslys, som flyttede sig lige så langsomt som det på en kredsende helikopter, uden at jeg kunne høre rotorstøj.

Det var først, da jeg var kommet forbi nogle træer og samtidig så tæt på, at jeg kunne høre de elektriske motorer, at det gik op for mig, at det var dronen.

Bedømt på afstanden mellem navigationslysene på den, må den have været omkring en meter lang. Havde den været større, havde jeg forventet nogen råbe "Evel Bulgroz!" ;o)


362

18
10. marts 2021 @ 20:26
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Her på Vestfyn brugte man for et par måneder siden en (ret stor) drone til at lede efter læk i fjernvarmerørene.

Der blev brugt et infrarødt kamera, så den blev sendt op om natten, hvor temperaturforskellen mellem en eventuel læk og resten af jorden var størst.

Jeg nåede at opleve den i aktion ved en tilfældighed, hvor jeg først studsere over et rødt navigationslys, som flyttede sig lige så langsomt som det på en kredsende helikopter, uden at jeg kunne høre rotorstøj.

Det var først, da jeg var kommet forbi nogle træer og samtidig så tæt på, at jeg kunne høre de elektriske motorer, at det gik op for mig, at det var dronen.

Bedømt på afstanden mellem navigationslysene på den, må den have været omkring en meter lang. Havde den været større, havde jeg forventet nogen råbe "Evel Bulgroz!" ;o)

Tit og ofte bruger man Dji Matrice platformen, da den kan tage en del payload. 5-5,5kg




4593

394
10. marts 2021 @ 23:24
FPU

Nu var det jo mørkt, så jeg så kun navigationslysene, men lyden fra propellerne var noget dybere end på de droner, som man typisk ser i sjove klip på YouTube, hvor en eller anden flyver en bane igennem med sin smartphone som fjernstyring, så det må have været lidt af en bamse.

Held og lykke med jobansøgningen.


362

18
10. marts 2021 @ 23:28
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Nu var det jo mørkt, så jeg så kun navigationslysene, men lyden fra propellerne var noget dybere end på de droner, som man typisk ser i sjove klip på YouTube, hvor en eller anden flyver en bane igennem med sin smartphone som fjernstyring, så det må have været lidt af en bamse.

Held og lykke med jobansøgningen.

Det er helt sikkert en i Matrice størrelsen, den er ikke så arrig at høre på  

Jo tak, den er skudt afsted. ...med fejl i firmanavnet - 2 steder, pis lort også.  
Det slog mig lige efter jeg at jeg havde skudt den afsted, da jeg stavede forkert på youtube.
Pinligt  


4593

394
11. marts 2021 @ 09:57
FPU
Samson skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Nu var det jo mørkt, så jeg så kun navigationslysene, men lyden fra propellerne var noget dybere end på de droner, som man typisk ser i sjove klip på YouTube, hvor en eller anden flyver en bane igennem med sin smartphone som fjernstyring, så det må have været lidt af en bamse.

Held og lykke med jobansøgningen.

Det er helt sikkert en i Matrice størrelsen, den er ikke så arrig at høre på  

Jo tak, den er skudt afsted. ...med fejl i firmanavnet - 2 steder, pis lort også.  
Det slog mig lige efter jeg at jeg havde skudt den afsted, da jeg stavede forkert på youtube.
Pinligt  

Det ville naturligvis have været bedre med et korrekt stavet firmanavn, men når der nu skulle være stavefejl i ansøgningen, er det nok det mindst skadelige sted, fordi det næppe fanges af en eventuel stavekontrol, især hvis det er lidt fantasifuldt. Hvis blot resten af teksten er korrekt formuleret og skrevet uden både stavefejl og slåfejl, burde det være let for firmaet at tilgive dig din lille faux pas.


362

18
11. marts 2021 @ 16:48
Lærling
Tonny Freimanis skrev:
Samson skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Nu var det jo mørkt, så jeg så kun navigationslysene, men lyden fra propellerne var noget dybere end på de droner, som man typisk ser i sjove klip på YouTube, hvor en eller anden flyver en bane igennem med sin smartphone som fjernstyring, så det må have været lidt af en bamse.

Held og lykke med jobansøgningen.

Det er helt sikkert en i Matrice størrelsen, den er ikke så arrig at høre på  

Jo tak, den er skudt afsted. ...med fejl i firmanavnet - 2 steder, pis lort også.  
Det slog mig lige efter jeg at jeg havde skudt den afsted, da jeg stavede forkert på youtube.
Pinligt  

Det ville naturligvis have været bedre med et korrekt stavet firmanavn, men når der nu skulle være stavefejl i ansøgningen, er det nok det mindst skadelige sted, fordi det næppe fanges af en eventuel stavekontrol, især hvis det er lidt fantasifuldt. Hvis blot resten af teksten er korrekt formuleret og skrevet uden både stavefejl og slåfejl, burde det være let for firmaet at tilgive dig din lille faux pas.

Jeg tvivler også på de vil opdage det, det var værre en anden gang med en samtale med en potentiel arbejdsgiver, at jeg kaldte ham et helt andet navn end han hedder -  han tog det nu med et grin. 
Det er bare nogle gange, så reagere man hurtigere end hjernen kan følge med, så går det galt en gang i mellem.