xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
To nye fejl ved macOS Big Sur
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


927

49
09. marts 2021 @ 21:29
Veteran

Min kones MacBook Pro 2019 vil hele tide skabe kontakt via Bluetooth til min Mac Pro 2013. Det sker nok ca 10 gange i minuttet. Selvom vi på begge kligger "annuller" og sætter flueben ved "husk denne indstilling" så bliver den ved med at poppe op midt på begge vores skærme. Det har de gjort i et par dage nu - dog har problemet ikke vist sig efter sidste sikkerhedsopdatering.

Her i dag crashede MacBook Pro 2019 da jeg skulle hoppe direkte fra hendes konto over på min ved at klikke på bruger-symbolet ved siden af uret oppe i højre side af vinduet. Lige da jeg trykkede på den, frøs computeren ved billedet hvor man kan vælge bruger. Det var ikke en badebold men en slags tandhjul der var gået i stå. Jeg ved ikke lige hvad man klader det symbol for når den viser at den har gang i en tung systemprocess. Jeg lod den stå i et stykke tide, og senere lukkede låget, for at se om det kunne få liv i dyret (og redde vores arbejde - hvilket var meget sparsomt). Det kunne ikke lade sig gøre, så jeg måtte kvæle den ved at holde powerknappen nede. Nu er den så startet op igen, og kører tilsyneladende pænt. 

Nu her fik jeg så en besked om at batteriet næsten var drænet og jeg skal få den opladet i en fart, på trods af at den batteriet er på 100% og lige taget ud af stikket.

Jeg har før prøvet at lave en clean install for et par måneder siden uden at de hjalp på de problemer jeg havde med macOS førhen. Tror i at det vil hjælpe med en clean install denne gang så?

Jeg er ikke stærk i at bruge CLI, men ønsker en som Nihad eller anden bumstærk computerkyndig som kan kikke på min computer via fjernskrivebord en eller anden dag. Både på MacBook Pro 2019 og Mac Pro 2013. Kan vi finde ud af noget?

Det at den kunne finde på at blive enorm varm under opladening blev løst ved opdatering til macOS 11.2.2. Så det er ikke noget problem længere.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  2
0
  377

227

5
09. marts 2021 @ 21:53
Juniormedlem

Er det ikke musen der skal lades?


927

49
09. marts 2021 @ 21:55
Veteran

Jo, du har sørme ret. Tak for det   

The farm saw the farm (Går'n så går'n)