xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple TV og ... hvilken Soundbar?
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
07. marts 2021 @ 22:44
Stormogul

Jeg ønsker en bedre lydoplevelser når jeg ser noget på den store tv-skærm. Det gælder både indhold, der kommer direkte fra mit tv-apparat (kabel-tv) men også det der kommer via mit Apple TV - og jeg tænker at løsningen kunne være en SoundBar.

Er der nogen, der har erfaringer med nogle af disse (nævnt herunder) eller for den sags skyld andre, der ikke er nævnt. Jeg er amatør for så vidt angår SoundBars...

  1. Sonos Beam
  2. Sony HT-X8500
  3. Sony HT-G700
  4. Samsung HW-Q800T
  5. Sonos Arc
  6. Bose Soundbar 700
  7. Klipsch cinema 400

Jeg leder efter noget der helst ikke skal oversige 3.000 kroner - så nogle af dem jeg har nævnt heroverfor er allerede diskvalificerede, men så har i et billede at hvad jeg syntes kan virke tiltalende.

Følgende udstyr skal være tilsluttes

  • Tv-apparat
  • Apple TV 4
  • Soundbar

Jeg har ikke de store tanker om, hvorvidt subwoofer skal være intern eller ekstern (ved tekster dog trådløs). Men den må gerne være OK til at spille musik på også (er dog sekundært).

Apple AirPlay 2 ville være rigtigt godt, men det virker som om, at AirPlay ikke har vundet det store indpas i SoundBars.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  48
6
  1956

535

26
07. marts 2021 @ 23:12
Kaptajn

Jeg har en Beam, men har også testet Arc.
Beam giver mest værdi for pengene, Dolby Atmos i Arc gør en forskel og den er pænere, men det retfærdiggør ikke de små 3.000 ekstra – begge understøtter AirPlay 2 og Sonos-appen er fremragende.


531

7
08. marts 2021 @ 06:28
Kaptajn

Jeg har en Sonos beam. Den er virkelig god. Og man behøver ikke engang en sub. 


30

3
08. marts 2021 @ 14:27
Let øvet

Jeg har en Sonos Arc sammen med et Sony AF8 fjernsyn og Apple TV 4K. Lyden er fremragende!

Det eneste irritationsmoment er, at lydindstillingen fjernsynet tit glemmer, at lyden skal sendes ud af soundbaren og ikke de indbyggede højttalere.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
08. marts 2021 @ 14:50
Stormogul

Hvordan forbinder man AppleTV, Sonos Beam og et TV?

Kan man slå Alexa mv. fra på et Sonos Beam?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1641

24
08. marts 2021 @ 15:51
Stormogul

Apple TV til TV med HDMI og SonoS til TV med optisk kabel, så spiller det...


Once you go Mac - You'll never go back..!

1641

24
08. marts 2021 @ 15:52
Stormogul
Morten Lillelund skrev:

Jeg har en Sonos Arc sammen med et Sony AF8 fjernsyn og Apple TV 4K. Lyden er fremragende!

Det eneste irritationsmoment er, at lydindstillingen fjernsynet tit glemmer, at lyden skal sendes ud af soundbaren og ikke de indbyggede højttalere.

Opdater softwaren på dit tv..?


Once you go Mac - You'll never go back..!

927

49
08. marts 2021 @ 16:43
Veteran
Morten Lillelund skrev:

Jeg har en Sonos Arc sammen med et Sony AF8 fjernsyn og Apple TV 4K. Lyden er fremragende!

Det eneste irritationsmoment er, at lydindstillingen fjernsynet tit glemmer, at lyden skal sendes ud af soundbaren og ikke de indbyggede højttalere.

Har du prøve at opdatere tv’ets eget firmware (ikke Android)?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1905

187
PowerPalle (Administrator)
08. marts 2021 @ 17:13
Stormogul
Giffi skrev:

Apple TV til TV med HDMI og SonoS til TV med optisk kabel, så spiller det...


Måske tager jeg fejl, men Sonos Beam har da ikke optisk indgang.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

535

26
08. marts 2021 @ 17:42
Kaptajn

PP, forbindelsen er som her:
1. Apple TV -> TV (HDMI)
2. Sonos Beam -> TV (HDMI)

Apple TV'et sender lyden til TV'et og med HDMI ARC, regner TV'et selv ud at den skal sende lyden til Beam.
Gør gerne dig selv den tjeneste at se efter om dine HDMI-porte i tv'et et mærket med "ARC" – på mit Philips er HDMI portene mærket med ARC.
Ellers læs gerne denne udmærkede guide fra AvXperten.

Alexa kan ikke slåes direkte fra, men du undlader blot at konfigurere hende, så er hun deaktiveret.


531

7
08. marts 2021 @ 18:03
Kaptajn

Nej. Den har hdmi (arc)


95

7
08. marts 2021 @ 19:14
Novice

Jeg har et Sony tv fra 2010, atv4, og gennem 3 år haft 2 play5 sat i stereo, i december 2020 fik jeg langt om længe købt en arc og sub gen3. Det er nu sat op i surround sound, via hdmi-arc indgangen på tv’et.

alle højtalere er nu gemt af vejen så man ikke kan se dem, og de er indstillet via true tone, hold nu op en fantastisk lyd der er blevet.
nu skal jeg have købt et tv der understøtter Dolby atmos via earc-hdmi, tænker det skal ikke være toppen af poppen, bare med atmos, 4K.

Jeg vil klart anbefale sonos setup, og samle det efter hånden, som man får råd;-)


6

1
08. marts 2021 @ 21:14
Nyt medlem

Korrekt, der er kun HDMI på Beam. Men der følger en dongle med til optisk -> HDMI, hvis tv'et ikke har ARC. 

Er personligt glad for beam + to baghøjtalere (https://www.ikea.com/dk/da/search/products/?q=sonos%20symfonisk).

Som Micheangelo også nævner kan sonos nemt udbygges, skulle man få lysten, enten i stuen eller resten af hytten. +1 til truesound og så er trådløs bare rart :-)



1905

187
PowerPalle (Administrator)
08. marts 2021 @ 21:37
Stormogul
eriktorp skrev:

Jeg har en Sonos beam. Den er virkelig god. Og man behøver ikke engang en sub. 

Kan du prøve at sætte nogle ord på, hvorfor man ikke behøver en ekstern sub når man bruger en Sonos Beam?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

30

3
09. marts 2021 @ 11:27
Let øvet

Jeg har opdateret alt, hvad der kan opdateres. Men oplever stadig at fjernsynet går tilbage til sine egne højttalere fra tid til anden.


95

7
09. marts 2021 @ 19:38
Novice

Jeg er gammel hi-fi nørd gået på kompromis, gad ikke kæmpe højtalere i stuen, men ville ikke undvære god lyd.
så nu kører jeg to play5 som baghøjtalere, og tænkte er en sub det værd, men kan sige sonos sub gen 3 giver lige det sidste samt har en god klang bagved.
det skal lige nævnes at sub gen 3 giver adgang til at sætte 2 sub i stereo, det giver vist kun mening vist man har en stor stue og ekstra 6000kr tilovers.


1663

46
09. marts 2021 @ 21:06
Stormogul

Ved godt den er meget over det du har sat af til en soundbar men shit jeg gad godt opleve Philips ny B97 soundbar med aftaglige højtalere til surround når man ser film. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1045

26
10. marts 2021 @ 01:35
Stormogul

Også over budget, men har selv købt JBL BAR 9.1 True Wireless Surround med Dolby Atmos.

Bl.a. aftagelige højtalere, sub, Bluetooth, Google Chromecast og Apple AirPlay 2. Styrer lydniveau og on/off med Apple TV Remote.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

167

5
10. marts 2021 @ 07:42
Novice

Jeg har Sonos Beam både hjemme og i sommerhuset. De fylder ikke voldsomt og giver en fantastisk lyd både med TV og som almindelig radio m.v.
I APPen kan man i equalizeren sætte bas og diskant som man nu ønsker og der er loudness +/-
Sonos er nem at sætte op og fungerer bare - så helt klart min anbefaling.


2

0
10. marts 2021 @ 19:32
Nyt medlem

Jeg har selv overvejet denne længe men er altid blevet i tivivl fordi jeg ikke ved hvordan den spiller sammen med musik. Flere skriver at den er noget flad i bassen. Er det noget du kan be /afkræfte? 


167

5
10. marts 2021 @ 19:57
Novice

For mig er lyden perfekt både til TV og musik.
jeg synes der er flot og dyb bas som jeg kan lide det.
men smag og behag er forskellig - og vores ører hører forskelligt.


167

5
10. marts 2021 @ 19:57
Novice

For mig er lyden perfekt både til TV og musik.
jeg synes der er flot og dyb bas som jeg kan lide det.
men smag og behag er forskellig - og vores ører hører forskelligt.


123

11
10. marts 2021 @ 21:25
Novice

Jeg køre SONOS her hjemme, Playbar (den er udgået men en fantastisk soundbar) har tilsluttet en sub og 2 X SONOS One.

Og så der også tilsluttet et par ekstra One Sl på div. værelser og badeværelset. Ja det har kostet en del men det fede er jo man kan udbygge systemet over tid. 

En Playbar kan fås for ca. 3000kr-4000kr brugt. Det eneste minus med den er den kun køre Dolby og IKKE DTS, men det gør nu ikke mig så meget stadigvæk fantastisk lyd og kan spille hele mit hus op om det musik eller film.. 

Dog er drømmen en SONOS ARC, men så længe den Playbar er så god så det svært at skifte den ud :)


Test af Playbar


MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

1905

187
PowerPalle (Administrator)
13. marts 2021 @ 10:35
Stormogul

Jeg tror at kandidatlisten nu er nede på... (de har begge AirPlay 2)

  1. Bose Smart Soundbar 300
  2. Sonos Beam

Syntes at Bose'n har markant bedre lyd end Sonos Beam.

Hvad er erfaringerne med Bose Smart Soundbar 300?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

531

7
13. marts 2021 @ 12:44
Kaptajn

Fordi jeg har haft flere soundbar fra bl.a. Yamaha. Og der var bassen ikke så god uden sub. Men på beam, er der masser af bas. 


531

7
13. marts 2021 @ 12:44
Kaptajn

Fordi jeg har haft flere soundbar fra bl.a. Yamaha. Og der var bassen ikke så god uden sub. Men på beam, er der masser af bas. 


1905

187
PowerPalle (Administrator)
13. marts 2021 @ 13:26
Stormogul

Sonos Playbar er på tilbud i Bilka til 3999 lige nu.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

187
PowerPalle (Administrator)
26. marts 2021 @ 13:56
Stormogul

Nå, men så gik det ikke værre eller bedre end at jeg købte en Philips TAB8505 på tilbud (nedsat fra cirka 4k til 2k).

Den kom med hjem, blev tilsluttet, og således lærte jeg hvad papkasselyd var   så den blev i dag returneret. Gisp en oplevelse.

Jeg kan ikke se, at der er en Soundbar på markedet der passer til det budget jeg er villig til at kaste efter det og som også har AirPlay 2 indbygget og en anstændig lyd til mine ører (gerne med subwoofer ved sin side).

Jeg bilder mig selv ind, at Apples valg om, at trække den originale HomePod væk fra markedet handler om, at de er parat med noget, der er endnu bedre, liiiiiiige om hjøøøøørnet   

Over and out, og lettere skuffet.

PS. lyttede til Sonos Beam i butikken og ved "tale i film" syntes jeg ikke at den imponerede (lidt papkasse lyd).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

341
PallMei (Skribent)
26. marts 2021 @ 14:03
Bit kongen

Der er rygter om en homepod med kamera og skærm til FaceTime. 


8586

198
26. marts 2021 @ 16:56
Poseidon

Du kan evt. spørge på Flatpanels.dks forum, de har en sektion til TV lyd.


4593

394
26. marts 2021 @ 17:45
FPU
PallMei skrev:

Der er rygter om en homepod med kamera og skærm til FaceTime. 

Tror du, at det er nok til, at den bliver en succes?

Jeg har set i hvert fald en enkelt YT-videoe, hvor HomePod's mulige afløser bliver nævnt, men det påstås, at den oprindelige HomePod's manglende succes først og fremmest skulle skyldes, at Siri er langt efter Alexa, og så hjælper det vel næppe at klistre kamera og skærm på den.

Jeg ser heller ikke umiddelbart rationalet, for de fleste mennesker har jo efterhånden altid næsen nede i deres iPhone, som kan det samme, inkl. god lyd i hovedtelefoner, så hvorfor skulle de lægge den fra sig og bruge et forvokset BabyCam i stedet for?


2709

341
PallMei (Skribent)
26. marts 2021 @ 18:35
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:

Der er rygter om en homepod med kamera og skærm til FaceTime. 

Tror du, at det er nok til, at den bliver en succes?

Jeg har set i hvert fald en enkelt YT-videoe, hvor HomePod's mulige afløser bliver nævnt, men det påstås, at den oprindelige HomePod's manglende succes først og fremmest skulle skyldes, at Siri er langt efter Alexa, og så hjælper det vel næppe at klistre kamera og skærm på den.

Jeg ser heller ikke umiddelbart rationalet, for de fleste mennesker har jo efterhånden altid næsen nede i deres iPhone, som kan det samme, inkl. god lyd i hovedtelefoner, så hvorfor skulle de lægge den fra sig og bruge et forvokset BabyCam i stedet for?

Jeg er nok ikke den rette at spørge, for hos mig personligt vil homepod linien med always online stemmeaktiveret digital assistent aldrig blive en succes uanset hvad de ændre. Jeg skal ikke have enhed til at lytte i mit hjem 24x7.


4593

394
26. marts 2021 @ 20:03
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:

Der er rygter om en homepod med kamera og skærm til FaceTime. 

Tror du, at det er nok til, at den bliver en succes?

Jeg har set i hvert fald en enkelt YT-videoe, hvor HomePod's mulige afløser bliver nævnt, men det påstås, at den oprindelige HomePod's manglende succes først og fremmest skulle skyldes, at Siri er langt efter Alexa, og så hjælper det vel næppe at klistre kamera og skærm på den.

Jeg ser heller ikke umiddelbart rationalet, for de fleste mennesker har jo efterhånden altid næsen nede i deres iPhone, som kan det samme, inkl. god lyd i hovedtelefoner, så hvorfor skulle de lægge den fra sig og bruge et forvokset BabyCam i stedet for?

Jeg er nok ikke den rette at spørge, for hos mig personligt vil homepod linien med always online stemmeaktiveret digital assistent aldrig blive en succes uanset hvad de ændre. Jeg skal ikke have enhed til at lytte i mit hjem 24x7.

Det gør din iPhone sikkert allerede i forvejen, i hvert fald hvis du bruger sociale medier.

En af vennerne dimser med model-tog, og på et tidspunkt talte han og konen kort om dem, vist nok i forbindelse med en ønskeseddel till jul eller fødselsdag. Kort tid efter begyndte der at dukke reklamer for model-tog op på konens Facebook-væg, og hun havde med statsgaranti ikke foretaget nogen google-søgninger, eller noget. Modeltogene var blot blevet nævnt, mens hendes telefon lå (låst) ved siden af hende, og det var altså tilstrækkeligt til, at de reklamer dukkede op med det samme.

Det KAN bare ikke være et tilfælde, ikke med noget så specifikt som model-tog; sandsynligheden for, at det skullle være et sammentræf, er mikroskopisk.

Det kan godt være, at iOS inkl. Siri ikke lytter i smug, men der kan ikke herske nogen tvivl om, at tredieparts apps gør det, i hvert fald indtil Apple får sat en stopper for det.


4593

394
26. marts 2021 @ 20:03
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:

Der er rygter om en homepod med kamera og skærm til FaceTime. 

Tror du, at det er nok til, at den bliver en succes?

Jeg har set i hvert fald en enkelt YT-videoe, hvor HomePod's mulige afløser bliver nævnt, men det påstås, at den oprindelige HomePod's manglende succes først og fremmest skulle skyldes, at Siri er langt efter Alexa, og så hjælper det vel næppe at klistre kamera og skærm på den.

Jeg ser heller ikke umiddelbart rationalet, for de fleste mennesker har jo efterhånden altid næsen nede i deres iPhone, som kan det samme, inkl. god lyd i hovedtelefoner, så hvorfor skulle de lægge den fra sig og bruge et forvokset BabyCam i stedet for?

Jeg er nok ikke den rette at spørge, for hos mig personligt vil homepod linien med always online stemmeaktiveret digital assistent aldrig blive en succes uanset hvad de ændre. Jeg skal ikke have enhed til at lytte i mit hjem 24x7.

Det gør din iPhone sikkert allerede i forvejen, i hvert fald hvis du bruger sociale medier.

En af vennerne dimser med model-tog, og på et tidspunkt talte han og konen kort om dem, vist nok i forbindelse med en ønskeseddel till jul eller fødselsdag. Kort tid efter begyndte der at dukke reklamer for model-tog op på konens Facebook-væg, og hun havde med statsgaranti ikke foretaget nogen google-søgninger, eller noget. Modeltogene var blot blevet nævnt, mens hendes telefon lå (låst) ved siden af hende, og det var altså tilstrækkeligt til, at de reklamer dukkede op med det samme.

Det KAN bare ikke være et tilfælde, ikke med noget så specifikt som model-tog; sandsynligheden for, at det skullle være et sammentræf, er mikroskopisk.

Det kan godt være, at iOS inkl. Siri ikke lytter i smug, men der kan ikke herske nogen tvivl om, at tredieparts apps gør det, i hvert fald indtil Apple får sat en stopper for det.


2709

341
PallMei (Skribent)
26. marts 2021 @ 21:57
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:


Det gør din iPhone sikkert allerede i forvejen, i hvert fald hvis du bruger sociale medier.


En af vennerne dimser med model-tog, og på et tidspunkt talte han og konen kort om dem, vist nok i forbindelse med en ønskeseddel till jul eller fødselsdag. Kort tid efter begyndte der at dukke reklamer for model-tog op på konens Facebook-væg, og hun havde med statsgaranti ikke foretaget nogen google-søgninger, eller noget. Modeltogene var blot blevet nævnt, mens hendes telefon lå (låst) ved siden af hende, og det var altså tilstrækkeligt til, at de reklamer dukkede op med det samme.


Det KAN bare ikke være et tilfælde, ikke med noget så specifikt som model-tog; sandsynligheden for, at det skullle være et sammentræf, er mikroskopisk.

Det kan godt være, at iOS inkl. Siri ikke lytter i smug, men der kan ikke herske nogen tvivl om, at tredieparts apps gør det, i hvert fald indtil Apple får sat en stopper for det.

Jeg har slået stemmeaktiveret Siri fra.

Der kan være så mange måder det er tracket. Google og facebook, kan tracke langt uden for deres apps og det er det det Apple vil blokere med IOS 14.5. Jeg køre betaen og slået blokeringen til, men tror ikke det virker, før den endelige frigivelse. Hvert fald har jeg ikke set nogen dialoger, men det er måske fordi jeg generelt har slået det fra 🤔

Men jeg har også slået Apple's egen personaliserede reklamer fra, hvilket lidt ironisk er placeret længst væk fra den anden tracking indstilling. 

IOS skulle gerne vise en indikator nu, hvis mikrofon eller kamera bruges. Hvis ikke, er der et sikkerhedshul. Det er desværre ikke uhørt.


4593

394
27. marts 2021 @ 00:12
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:


Det gør din iPhone sikkert allerede i forvejen, i hvert fald hvis du bruger sociale medier.



En af vennerne dimser med model-tog, og på et tidspunkt talte han og konen kort om dem, vist nok i forbindelse med en ønskeseddel till jul eller fødselsdag. Kort tid efter begyndte der at dukke reklamer for model-tog op på konens Facebook-væg, og hun havde med statsgaranti ikke foretaget nogen google-søgninger, eller noget. Modeltogene var blot blevet nævnt, mens hendes telefon lå (låst) ved siden af hende, og det var altså tilstrækkeligt til, at de reklamer dukkede op med det samme.


Det KAN bare ikke være et tilfælde, ikke med noget så specifikt som model-tog; sandsynligheden for, at det skullle være et sammentræf, er mikroskopisk.

Det kan godt være, at iOS inkl. Siri ikke lytter i smug, men der kan ikke herske nogen tvivl om, at tredieparts apps gør det, i hvert fald indtil Apple får sat en stopper for det.

Jeg har slået stemmeaktiveret Siri fra.

Der kan være så mange måder det er tracket. Google og facebook, kan tracke langt uden for deres apps og det er det det Apple vil blokere med IOS 14.5. Jeg køre betaen og slået blokeringen til, men tror ikke det virker, før den endelige frigivelse. Hvert fald har jeg ikke set nogen dialoger, men det er måske fordi jeg generelt har slået det fra 🤔

Men jeg har også slået Apple's egen personaliserede reklamer fra, hvilket lidt ironisk er placeret længst væk fra den anden tracking indstilling. 

IOS skulle gerne vise en indikator nu, hvis mikrofon eller kamera bruges. Hvis ikke, er der et sikkerhedshul. Det er desværre ikke uhørt.

Rom blev jo ikke brygget på en enkelt dag, så mon ikke de stille og roligt får luget ud i bugs'ene, så det kommer til at virke, som det skal?

Under alle omstændigheder ser det ud til, at vi befinder os på den rigtige platform, hvad reklame-spionage angår, og eftersom det samme ser ud til at gælde de nye Apple Silicon CPU'er, er der ret meget at smile af for tiden.


2709

341
PallMei (Skribent)
27. marts 2021 @ 09:04
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Jeg har slået stemmeaktiveret Siri fra.

Der kan være så mange måder det er tracket. Google og facebook, kan tracke langt uden for deres apps og det er det det Apple vil blokere med IOS 14.5. Jeg køre betaen og slået blokeringen til, men tror ikke det virker, før den endelige frigivelse. Hvert fald har jeg ikke set nogen dialoger, men det er måske fordi jeg generelt har slået det fra 🤔

Men jeg har også slået Apple's egen personaliserede reklamer fra, hvilket lidt ironisk er placeret længst væk fra den anden tracking indstilling. 

IOS skulle gerne vise en indikator nu, hvis mikrofon eller kamera bruges. Hvis ikke, er der et sikkerhedshul. Det er desværre ikke uhørt.

Rom blev jo ikke brygget på en enkelt dag, så mon ikke de stille og roligt får luget ud i bugs'ene, så det kommer til at virke, som det skal?

Under alle omstændigheder ser det ud til, at vi befinder os på den rigtige platform, hvad reklame-spionage angår, og eftersom det samme ser ud til at gælde de nye Apple Silicon CPU'er, er der ret meget at smile af for tiden.

Jo, men nogen skal også holde Apple i ørerene og jeg syntes EU (Magrethe) står lidt for alene på det punkt. Senest lykkedes det Apple at undgå/kvæle, at et lovforslag om konkurrence på betalinger i IOS kom til afstemning i Arizona ved at hyre en tidligere stabschef til guvernøren, som lavede en aftale bag lukkede døre, man kun kan gi$ne om hvad gik ud på. 

Så Apple er muligvis vores bedste alternativ mht. privacy p.t., men de meler også deres egen kage, på en måde der ikke god for konkurrencen. 

ps. Nu du nævner Apple Silicon har jeg faktisk netop anskaffet en Air. Ville gerne have haft en friskere design i stil med 12" macbook (den er lidt stor i forhold til min 11" air og stadig brede rammer) og flere porte, men har behovet nu og rygter om udskydelse af nyt design til efteråret og mangel på chips😱, fik mig til at skride til handling 😎


4593

394
27. marts 2021 @ 10:38
FPU

@PallMei: 

Du har helt ret i, at alle de store firmaer skal holdes i ørerne, også Apple. jeg havde ikke hørt om den Arizona-historie, fordi jeg ikke går så meget op i ApplePay (jeg har ikke prøvet det endnu), men det lyder jo lidt gustent.

Apple burde holde sig for god til den slags, for jeg tror, at de ved at bruge den samme sum på en god advokat i stedet for ville have været i stand til at opnå det samme på legal vis, som de gjorde ved (tilsyneladende) at smøre guvernøren.

Monopol fører sjældent noget godt med sig, men der ER jo alternativer til Apple, så det er jo frivilligt, om man vil anvende deres økosystem. Som sagt kan jeg ikke udtale mig om Apples indtog på betalings-markedet, men USA har nogle ret strenge anti-trust love (som sikkert kan omgås alligevel), så mon ikke der kommer en løsning på problemet, som begunstiger forbrugeren?

Og tillykke med den nye Air. Jeg var fristet i efteråret, da den var på tilbud i Bilka, og endnu mere af Pro'en, men jeg har en vis skepsis over for førsteudgaver, selvom Apple jo ramte helt rigtigt med f.eks. den oprindelige Macintosh, den første G4/400, iPod og iPhone.

Det var dog en god beslutning at lade være, for i starten af 2021 måtte jeg bløde omtrent 9 Kilo på nye bremsecalibre og lejer på begge forhjul til dytten, men nu kører (og bremser) den også fint igen.

Det passer så med, at jeg kan nå at skrabe en ny sum sammen, til når den næste Pro dukker op. Den rygtes også at have de ting, som jeg helst ikke vil undvære, nemlig MagSafe, fysiske F-taster, og flere porte.

Indtil da håber jeg, at "Gamle trofast" (min 13'' MBP 2010) stadig virker, for det ville være lidt ærgerligt at skulle investere i en af de nuværende, kort tid før drømmemaskinen rammer markedet.


2709

341
PallMei (Skribent)
28. marts 2021 @ 12:46
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

@PallMei: 

Og tillykke med den nye Air. Jeg var fristet i efteråret, da den var på tilbud i Bilka, og endnu mere af Pro'en, men jeg har en vis skepsis over for førsteudgaver, selvom Apple jo ramte helt rigtigt med f.eks. den oprindelige Macintosh, den første G4/400, iPod og iPhone.

Var også fristet, men vidste også at 8GB ram og 256GB ssd ville være at tisse i bukserne.

Det passer så med, at jeg kan nå at skrabe en ny sum sammen, til når den næste Pro dukker op. Den rygtes også at have de ting, som jeg helst ikke vil undvære, nemlig MagSafe, fysiske F-taster, og flere porte.

Enig, men nu jeg ikke kunne vendte længere, håber jeg bare det ikke bliver alt for stor opdatering 😁


1905

187
PowerPalle (Administrator)
12. april 2021 @ 21:42
Stormogul
PowerPalle skrev:

Jeg bilder mig selv ind, at Apples valg om, at trække den originale HomePod væk fra markedet handler om, at de er parat med noget, der er endnu bedre, liiiiiiige om hjøøøøørnet   

Dagens nyheder på AppleInsider... < spændende, hvis det ender med at være sandt.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
12. april 2021 @ 23:40
FPU

Altså, det giver da mening at smelte de produkter sammen, men hvis det skal blive en succes, skal Siri godt nok tage sig sammen, også selvom hun stadig ikke må sladre til Moar om, hvad hun hører.

Personligt har jeg ikke behov for sådan en forvokset baby-alarm, men der er sikkert masser af personer, som lige netop har savnet sådan en dims.

Jeg bruger f.eks. ikke in-ear headphones, men derfor er AirPods jo ikke uanvendelige for andre, og derfor er jeg heller ikke imod dem, og heller ikke imod den nye …MultiPod(?)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
14. april 2021 @ 20:23
Stormogul

Denne tråd får ikke lov til at visne lige med det samme.

Nu kommer der en profeti...

Apples originale HomePod er udgået indenfor de sidste par måneder, og den nye HomePod mini er sat ned i pris.

Senere i april kommer der et friskt forårs Apple-arrangement.

Jeg spår, at Apple ved dette arrangement annoncerer eller introducerer et nyt lyd-produkt. Og hvis det ikke sker, ... så sker det til efteråret, ... og hvis det heller ikke sker der, så sker det ...      lidt senere. Bare rolig, det sker.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
15. april 2021 @ 14:20
Poseidon

Så Palle venter.. Og venter.. Og venter.. ;)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
20. april 2021 @ 19:18
Stormogul
  • Ny AppleTV
  • Ny Remote
  • Ingen SoundBar (endnu)
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
20. april 2021 @ 19:38
Poseidon

Haps haps haps, AppleTV til mig.


4593

394
20. april 2021 @ 19:43
FPU

Ny iMac, godt nok med blæsere, men 10dB er nada.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
20. april 2021 @ 20:14
Stormogul
David Munch skrev:

Haps haps haps, AppleTV til mig.

Ditto, me thinks :)

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
20. april 2021 @ 20:20
Poseidon
PowerPalle skrev:
David Munch skrev:

Haps haps haps, AppleTV til mig.

Ditto, me thinks :)

Lille prisstigning, men vi må jo overleve. Så vil jeg forære mig Apple TV HD til min mor. Det bliver interessant hvad hun siger til at træde ind i det nye årtusinde hvad TV angår.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
20. april 2021 @ 20:35
Stormogul

En mindre detalje, men vigtig detalje...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger