xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Forskellige problemer med Airpods
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1103

6
28. februar 2021 @ 11:34
Stormogul

Hej.

Jeg har to ret irriterende problemer med Airpiods, som jeg håber at nogen har nogle gode løsningsforslag til.

Problem 1 - Airpods og iMac
Jeg oplever jævnlige småudfald af lyd når jeg bruger mine Airpods sammen med min iMac.
Lyden bliver ca. en gang i minuttet afbrudt - nærmest som om der sker en forskydelse af lyd/tid mellem højre og venstre Airpod. Lyden går lige ud af sync. mellem de to sider kortvarigt.
Jeg har ikke det problem når jeg tilslutter mine Airpods til min iPhone.
Jeg har to par Airpods gen 2 og det er ligegyldigt hvilket par jeg tilslutter. Problemet er det samme.
Med Airpods Pro har jeg ikke problemerne.
Jeg har prøvet følgende:

- SMC og PRAM reset
- nustilling af bluetoothmodulet
- At ophæve parringen mellem iMac og Airpod og parre dem påny,

Ingen af delene løser problemet.
Er der mon nogen der har gode forslag?

Problem 2. - Airpods og IPhone. 
Jeg lyder ofte til podcasts/lydbøger når jeg skal sove.
Jeg bruger kun en Airpod af gangen og skifter mellem højre og venstre alt efter hvilken siden jeg ligger på.
Jeg er ikke interesseret i at funktionen "Registre øre automatisk" er slået til. Derfor slår jeg den fra, men indstillingen springer konstant tilbage til at være slået til . Røvirriterende.
Det betyder også at lyden stopper hver gang jeg tager en Airpod ud og skifter eks. fra højre til venstre Airpod. Når jeg så starten den igen så kommer lyden ud af min iPhone i stedet for Airpods'ne.
I det hele taget skal jeg stort set altid manuelt vælge at sende lyden ud af Airpods'en. Den sker ikke automatisk. Slet ikke når jeg starter med at putte en enkelt Airpod i ørene. Ofte er det iøvrigt også kun den Airpod der kommer lyd ud af selv jeg putter begge i ørene. Så må jeg proppe den ene tilbage i æsken for derefter at tage den op igen.

Jeg har prøvet følgede :
- at rense Airpods'ne da jeg tænkte at det måske var sensorene der var beskidte.
- Ophæve parringen og parre igen.
- Genstarte iPhonen
- ændre på indstillingen "Tilslut til denne iPhone" -> Automatisk / Sidst tilsluttet til denne iPone.

Intet af det løser problemet.

Begge problemer er nogle der er kommet med en opdatering eller noget andet inden for det sidste halve år.  
Alt har fungeret upåklageligt i flere år siden jeg fik mine første Airpods da de blev introduceret i sin tid.

Er der mon nogen der har gode forslag til dette problem?
Det ville virkelige glæde mig at få dem løst.


  2
0
  318

2709

341
PallMei (Skribent)
28. februar 2021 @ 13:30
Bit kongen
Hvis du er på WiFi, så sikre at du køre 5GHz. BT benytter 2,4GHz og jeg har oplevet problemer med mus+tastatur fordi computeren var på 2,4GHz WiFi, som forsvandt ved skifte til 5GHz.

1103

6
28. februar 2021 @ 16:01
Stormogul

Tak for forslaget.
Min iPhone er på 5 Ghz WiFi og min iMac er kablet, så det er desværre nok ikke det der er problemet.
Det havde ellers være dejligt nemt at rette op på.