xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Excel datatype Aktier
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


0

0
15. februar 2021 @ 18:47
Nyt medlem

Jeg kan ikke få datatype Aktier frem i Excel, som jeg kører under et Office 365 familieabonnement.


Det følger denne anvisning fra Microsoft

https://support.microsoft.com/da-dk/office/hent-en-aktiekurs-e5af3212-e024-4d4c-bea0-623cf07fbc54

Min headline I Excel ser således ud

Mit mål er at kunne hente aktuelle aktiekurser direkte ned i et Excel ark.

Kan nogen hjælpe?


  14
0
  731

1129

129
15. februar 2021 @ 20:00
Stormogul

hjælpe og hjælpe... det er jo microsoft... 

hvad har du forventet, at det virker? :D

Jeg kan godt lide Office og Excel specifikt, men microsoft har en tendens til at trække sig længere end dynen er.

Har lige selv forsøgt at lave det... 

Den vil have mig til at "logge på"... selvom jeg er logget på... jamen, den kan ikke lave en tjek om brugeren er reelt logget på... forventer jeg så den kan hente data fra internettet? :D 

OG hvad sker der for den knap på popup vinduet... er der nogen der kan tyde hvad der står? :D



2185

44
15. februar 2021 @ 20:12
ASCII jonglør

Og du kan ikke med dansk som sprog - det var sådan på MS's web applikationer - har ikke selv 365 som standalone apps.


1129

129
15. februar 2021 @ 20:25
Stormogul

som du kan se, min var på engelsk, og stadig ikke muligt.


356

12
puggaard (Skribent)
15. februar 2021 @ 20:46
Lærling

Min Office er pt dansk, og prøvede det lige. Umiddelbart virker det OK. Min version hedder 16.46 (21010303).


2185

44
15. februar 2021 @ 21:04
ASCII jonglør
Nihad skrev:

som du kan se, min var på engelsk, og stadig ikke muligt.

Men jeg kunne godt med web versionen af Excel.

Nogle aktier virker med aktiekoden, andre virker kun med aktie navnet - fx APPL virker ikke, men Apple gør.


356

12
puggaard (Skribent)
15. februar 2021 @ 22:01
Lærling

OBS - Apples hedder AAPL, og ikke APPL


0

0
15. februar 2021 @ 23:27
Nyt medlem

Min version af Excel  er 16.47. og installeret på MacBook Pro. Mit abonnement er Office 365 famile til kr. 795 om året.. 

Jeg har prøvet måde at sætte Officepakken op med dansk og engelsk, men får ikke det skærmbillede, du viser.



2709

341
PallMei (Skribent)
16. februar 2021 @ 06:19
Bit kongen
Tinus7 skrev:

Min version af Excel  er 16.47. og installeret på MacBook Pro. Mit abonnement er Office 365 famile til kr. 795 om året.. 

Jeg har prøvet måde at sætte Officepakken op med dansk og engelsk, men får ikke det skærmbillede, du viser.

Google og så et svar om at fordi det var "linked" eksterne oplysninger, så skulle det slås til i "trust center" i indstillinger. Det var engelsk og har ikke selv excel, så tør ikke gætte hvad den danske betegnelse er.

Derudover ved jeg ikke om der er forskel på privat og virksomhed abonnementer i denne henseende. Hjælpe teksten skriver det kræver standard abonnement, hvilket ikke er særlig uddybende.


0

0
16. februar 2021 @ 11:21
Nyt medlem

Hej Peter

Tak for svar.

Hvilket Office 365 abonnement er du logget ind med og kører du på Mac med macOS Big Sur?

Jeg har nu stort set prøvet alt men kan stadig ikke datatypen Aktier frem.


Bedste hilsner

Arne

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

356

12
puggaard (Skribent)
16. februar 2021 @ 15:09
Lærling

Hej, Det er et 365 family abonnement og ja det er på Big Sur 11.2.1.

På dette link er der lidt snak om det: Fix Excel when Stock and Geography data types go missing. Der står at internetforbindelse er pålkrævet for at funktionen virker. Kunne din firewall, little snitch eller andet godt have blokeret for at Excel kan få internetforbindelse?


0

0
17. februar 2021 @ 14:03
Nyt medlem

Tak for svar puggaard

Jeg har nu prøvet at følge dine råd og det der står i artiklen men desværre hjælper det ikke. Sådan ser mit abonnement ud og hvad jeg læser mig det, skulle det også give adgang til datatypen Aktier.


Og sådan ser mit Excel ud

Fra Excel kan jeg køre softwareopdateringer, så jeg er online..

Igen tak for hjælpen.


Arne



2709

341
PallMei (Skribent)
17. februar 2021 @ 15:08
Bit kongen

Hvis ikke du er bundet til Excel, så kan Apples Numbers også hente aktiekurser.


356

12
puggaard (Skribent)
17. februar 2021 @ 15:13
Lærling

noget kunne måske tyde på du har aktiveret din installerede version af Excel med den "Office Home & Student 2019" licens du har, og ikke med dit 365 abonnement. 

Så en re-installation kan måske være vejen til målet.  

Du kan se mit nedenfor. 



2185

44
17. februar 2021 @ 16:39
ASCII jonglør
puggaard skrev:

noget kunne måske tyde på du har aktiveret din installerede version af Excel med den "Office Home & Student 2019" licens du har, og ikke med dit 365 abonnement. 

Så en re-installation kan måske være vejen til målet.  

Du kan se mit nedenfor. 


Jeg tror en "Log ud" og så logge ind med det rigtige licens burde være nok - en gen-installation er ikke nødvendigt