xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
iCloud lagringsplads er fyldt op
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


927

49
14. februar 2021 @ 11:06
Veteran

Jeg har 200 GB plads på min iCloud konto, og 34 GB fri plads i følge Systemindstillinger -> Apple-id. 

Jeg kan ikke få lov at kopiere filer over på den, fordi den skriver "iCloud lagringsplads er fyldt op" på min Mac Pro. 

På min iPhone 11 Pro Max skriver den "Kan ikke indlæse lagringsinfo". Og jeg har heller ikke adgang til "Administrer lagringsplads".

Jeg har længe haft problemer med at sync mellem mine enheder. Faktisk mener jeg, at det er kommet siden Big Sur udkom.

Hvad skal det betyde?


The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  7
0
  1151

2709

345
PallMei (Skribent)
14. februar 2021 @ 11:32
Bit kongen

Prøv at tjekke hvad der er op og ned på:

https://www.icloud.com/settings/


927

49
14. februar 2021 @ 12:20
Veteran

Der er 200 GB i alt og 34 GB ledig.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

345
PallMei (Skribent)
14. februar 2021 @ 12:46
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Der er 200 GB i alt og 34 GB ledig.

Ok, svært at sige. Antager at du ikke forsøger at kopiere mere end 34GB.  Er dine enheder korrekt listet nedenunder?

Måske det hjælper at logge ud og ind + dobbelt tjekke at den form for iCloud du ønsker at bruger at bruge er aktiveret. 

Vil bare advare om at logge ud og ind sætter en lavine igang med advarsler på dine andre enheder. Hvert fald når man logger sin iPhone ud.


927

49
14. februar 2021 @ 12:48
Veteran

Der er noget galt et eller andet sted, fordi jeg bliver konstant bedt om at logge ind på Apple TV app'en på Mac Pro 2013 selvom jeg faktisk er logget ind, og bliver i stedet smidt i en uendelig log-in løkke.

Finder siger, at jeg har 109 GB fri på min SSD men Diskværktøj siger, at jeg kun har 14 GB fri.

Jeg tænkter lidt at jeg vil omformatere og geninstallere Big Sur på min Mac Pro, men efter som der også er iCloud problemer på iPhone 11 og MacBook Pro 2019, så er jeg ikke længere sikker på, at fejlen kun er på Mac Pro. Skulle jeg måske lave en Clean Install på alle mine enheder, bare for at få luet ud i alt skidtet og have ren røv at trutte i?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

345
PallMei (Skribent)
14. februar 2021 @ 13:10
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Der er noget galt et eller andet sted, fordi jeg bliver konstant bedt om at logge ind på Apple TV app'en på Mac Pro 2013 selvom jeg faktisk er logget ind, og bliver i stedet smidt i en uendelig log-in løkke.

Finder siger, at jeg har 109 GB fri på min SSD men Diskværktøj siger, at jeg kun har 14 GB fri.


Har du timemachine aktiveret, så er det Lokale snapshots. Det tæller som ledig plads af systemet, men ikke i diskværktøj.

https://support.apple.com/da-dk/HT204015  

ps. SSD skal helst have en hvis mængde ledig plads for kunne sprede skrivninger og mindske slid. Jeg ville overveje at opgradere til mere plads.

Jeg tænkter lidt at jeg vil omformatere og geninstallere Big Sur på min Mac Pro, men efter som der også er iCloud problemer på iPhone 11 og MacBook Pro 2019, så er jeg ikke længere sikker på, at fejlen kun er på Mac Pro.Skulle jeg måske lave en Clean Install på alle mine enheder, bare for at få luet ud i alt skidtet og have ren røv at trutte i?


Syntes du skal logge ud og ind af iCloud før du begynde at reinstallere. Kan være noget token problemer. Jeg har ingen problemer med Big Sur og heller ikke stødt på det.


1663

46
14. februar 2021 @ 13:54
Stormogul

Jeg har selv haft problemer med min icloud drive engang, jeg prøvede at tømme mit fuldstændigt ned på en ekstern harddisk men den blev ved med st sige at der var fyldt op. Jeg ringede til Apple kundeservice, efter lidt bøvl og snak frem og tilbage, prøvede han at nulstille mit icloud drev og tror det var dagen efter var det 100% tomt og jeg kunne fylde tilbage på det og det har kørt upåklagelig siden.

Er selv lige bøvlet at tømme det helt men hjalp for mig. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

927

49
14. februar 2021 @ 14:33
Veteran

Ok. Tak. Det prøver jeg.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)