xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælp, MacBook Pro kamera virker pludselig ikke???
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


25

0
09. februar 2021 @ 21:48
Let øvet

Min MacBook Pro ca 2016 er opdateret og kan ikke få kameraet til at virke på tværs apps (FaceTime, photobooth, zoom etc). Kameraet lyser kort grønt og så ellers sort skærm....

Jeg har forsøgt at nulstille SMC, nogen forslag?

🙏🙏🙏vh C

  6
0
  1189

4593

393
10. februar 2021 @ 00:18
FPU

Prøv at shift-boote (sikker tilstand). Hvis kameraet så virker igen, er der noget software på tværs.

Du kan også prøve at oprette en ny bruger og så, om det hjælper.

Du kan også Alt-boote i Recovery mode og se, om ikke der er en hardware-test i en af menuerne.

Og endelig kan du vælge "Om denne Mac" og derefter "Vis info" for at få en fuldstændig systemrapport. Måske står der noget brugbart under "Diagnostics" eller under "USB", hvor iSight er koblet på.

Ellers prøv den her i Terminal: Skriv

sudo killall VDCAssistant

og tryk Enter. Det vil genstarte kamera daemon og alle programmer, som bruger kameraet.

Og husk: Det er altid en god idé at lave en frisk backup af de ting, som man ikke kan tåle at miste, inden man begynder at pille ved sin Mac.

Held og lykke og feedback.


25

0
10. februar 2021 @ 20:36
Let øvet

Hej Tonny

Tak for input. Har prøvet kill sudo..uden held. har indbygget kamera i min mac og får ikke noget værdifuldt i Om denne Mac..jf diagnosticering.
når jeg prøver at lave en gendannelse får jeg at vide der behøves en internetforbindelse eller at Big Sur ikke kan nedgrades??

Jeg er lost???


2709

339
PallMei (Skribent)
11. februar 2021 @ 07:50
Bit kongen
Chefen skrev:

Hej Tonny

Tak for input. Har prøvet kill sudo..uden held. har indbygget kamera i min mac og får ikke noget værdifuldt i Om denne Mac..jf diagnosticering.
når jeg prøver at lave en gendannelse får jeg at vide der behøves en internetforbindelse eller at Big Sur ikke kan nedgrades??

Jeg er lost???

Har du prøvet at logge ind som en anden bruger, som Tonny foreslog?

Hvis du køre gendannelse via internet (alt+cmd+r ved opstart), kræves der internet, men det burde da ikke være et problem at tilslutte?

Hvordan starter du gendannelse, når du får at vide, at Big Sur ikke kan nedgraderes? Ville forvente at en eventuel indbygget gendannelses partition startet op med cmd+r ville blive holdt opdateret. Men hvis det er usb-nøgle, så kan du se her, hvordan du henter Big Sur ned og laver en usb-installer:

https://support.apple.com/da-dk/HT201372 

Kan Oplysninger om System->Kamera (første menupunkt i æblemenuen, hvis du holder alt-tasten ned) se noget?


25

0
22. februar 2021 @ 14:02
Let øvet

har prøvet at logge på med anden bruger og genstartet uden held. Det er ikke tilsluttet noget eksternt og alt er opdateret. 


2709

339
PallMei (Skribent)
22. februar 2021 @ 14:21
Bit kongen

Lyder som en hardware fejl. Måske et kabel der er gået løs. Du kan prøve at se på iFixit eller lader en tekniker kigge på den:

https://www.ifixit.com/Device/MacBook_Pro 

Tror ikke der er en vejledning for camera, men du kan nok se hvor kablerne er ved skærmskifte.

23

1
25. februar 2021 @ 13:29
Let øvet

Jeg havde problemet i Teams.

Gå til: Indstillinger - sikkerhed & anonymitet - kamera

Se hvilke programmer der har fået adgang til eller spurgt om adgang til kamera.

Håber at det hjælper.

Jan Bach. Macbook Pro 2016. Macbook Air. iPad. Time Capsule. iPhone 4s, 5s, 6s, X. Apple Watch 1. generation