xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
IOS Version 10.5.8 ældre imac
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


10

0
07. februar 2021 @ 12:16
Nyt medlem

Hej alle

Håber I kan hjælpe en som er ved at få grå hår :-)

Har en ældre Imac med IOS 10.5.8 kan det virklige passe at man ikke kan kommet på nettet hvis den har et ældre styre system ?

Ved godt den ikke kan opdateres til det nyeste men alligevel burde man vel godt kunne gå på nettet ?

Kan I hjælpe om der kan gøres noget eller om det er helt slut 


På forhånd tak :-) :-)

/SørenV - iMac24, MacAir 13,3, Ipad2, 3 Iphone4s, TC, 2Airport Express ATV3
  4
1
  338

2709

341
PallMei (Skribent)
07. februar 2021 @ 12:26
Bit kongen

IOS er operativ systemet til iPhones. Mac køre macOS som tidligere hed OS-X. 

Men den burde stadig kunne gå på nettet. Men hvis det er trådløst er det muligt at din router brugere en mere moderne og sikker logon, som ikke er understøttet og/eller den ikke har aktiveret gamle trådløse standarder som din computer understøtter og/eller den køre på nogle kanaler eller 5GHZ som ikke er understøttet i din computer.

Hvis computeren er tilsluttet med kabel, burde der ikke være nogen problemer. Men det kan muligvis være en udfordring at finde en moderne webbrowser der virker.


10

0
07. februar 2021 @ 12:42
Nyt medlem

Tak for den forklaring :-)

Nu har jeg prøvet med kabel og der begynder at ske noget. når jeg åbner safari åbner google men hvis jeg så vælger en anden side går safari i stå.

Skal der hentes en ny browser og i så fald hvilken en vil virke ?

/SørenV - iMac24, MacAir 13,3, Ipad2, 3 Iphone4s, TC, 2Airport Express ATV3

52

3
07. februar 2021 @ 13:47
Novice

Du kan prøve firefox.

Du vil formentligt kunne køre en nyere version af firefox (men ikke nyeste) end safari til 10.5.8.


4593

394
07. februar 2021 @ 18:40
FPU

Jeg har selv lige sat en iMac G5 op, som kører OS X 10.5.8 (som også hedder Leopard), og det er ganske rigtigt, at den så godt som ikke kan noget på nettet mere. Hvis det er en PowerMac (også kaldet PPC), kan der ikke installeres nyere versioner af OS X på den end 10.5.8, så PowerMac'erne er så godt som uddøde, hvad internettet angår.

Safari kan næsten ikke åbne nogen hjemmesider, især ikke dem, som hedder noget med https, Mail kan ikke klare de nyere protokoller, og det kan være mere end svært at finde gammel software og plug-ins.

Nu ved jeg ikke, hvilken e-mail udbyder, du bruger, men f.eks. Yahoo! Mail kan kun tilgås via webmail i Firefox, men den kan da både sende og modtage e-mails, så her virker en PowerMac i det mindste stadigvæk.

Her er en liste over brugbar software i den seneste version, som virker på en PowerMac med Leopard:

Adobe Reader 9. Preview kan vise (de fleste) PDF'er, men Reader kan mere.

Camino 2.1.2. Lille og hurtig browser, men den kan ikke bruges ret mange steder mere.

Firefox 3.5.13. Nok den browser, hvor du får mest lov til at åbne moderne hjemmesider.

Graphic Converter 6.7.1. Godt værktøj til billedfiler. Den er endda gratis nu, for Lemkesoft giver et serienummer med.

iCab 4.9. Alsidig browser, men ligesom Safari og Camino er det ret begrænset, hvilke sider den kan åbne.

MPlayer Extended Rev 14. God videoafspiller til visse formater, som QuickTime ikke kan klare. Den skal du hente hos udvikleren, ikke andre steder, da du så får bloatware med. Her er det rigtige link:

MPlayer Extended.

Opera 10.53 eller 10.63. De virker begge to, og de laver begge to en masse advarsler, indtil du får fjernet Opera som startside i indstillingerne. Derefter går det lidt bedre, men helt godt bliver det ikke. Jeg har ikke testet, om de kan (Yahoo!) webmail.

VLC 2.0.6. Også en videoafspiller, som kan mere end QuickTime, især når det gælder MPEG.

Mere (freeware/shareware) kunne jeg ikke finde på at installere på den iMac. Du kan sikkert finde nogle gamle spil o.s.v., men husk at det skal være til PowerPC (PPC), ikke til Intel.

Prøv eventuelt at gå på opdagelse i Macintosh Garden.

Held og lykke og feedback.