Hej, hvad kan i anbefale af højtalere til iMac, skal primært bruges til musik...i prisklassen 1500-3000kr.
En brugt HomePod eller en ny HomePod mini?
En brugt B & W, den sparker r.. :-)
Måske kan du være heldig at finde et par brugte Dynaudio 5 BlueTooth højtalere. De indstiller sig efter rummets akustik, spiller efter sigende forrygende godt og kan vist nok parres, så de kan afspille lyd i stereo, hvis den øvrige hardware understøtter det.
Jeg kørte på et tidspunkt med en Dynavox Spark II forstærker med et sæt JBL Control One højttalere til min iMac - den kombination sparkede mås
Spark II'en lyder som den gode gamle NAD 3020 og JBL'erne var meget brugte som monitors i små/mobile lydstudier.
En hurtig søgning viser at den kombination kan anskaffes for omkring 3000 kr.
/Carsten
Min anbefaling er to stk. Sonos One SL. Sammen sættes de op i stereo-par, spiller godt til prisen og så kan du spille trådløst fra alle din enheder.
+1 til Sonos One SL.
+ 1 til et par brugte B&W
Sonos One er en dårlig idé hvis du også bruger din iMac til at se TV eller film.
Jeg har prøvet dem på min iMac, og pga en manglende mulighed for at kable dem, ender du med lyd og billede der ikke er 100% i sync.
Hvis du kan skaffe en tusse mere, ville jeg prøve disse her:
SA Audio Saxo 3
De har indbygget forstærker, har både bluetooth og har kablet indgang.
Mærkeligt, jeg har fin sync mellem iMac og Sonos (på WiFi), når jeg ser TV ..?
Peder Lyng skrev:Mærkeligt, jeg har fin sync mellem iMac og Sonos (på WiFi), når jeg ser TV ..?
Nu har jeg ikke længere Sonos'erne da jeg valgte at returnere dem, men så vidt jeg husker var forbindelsen mellem min iMac og Sonos'erne en bluetooth forbindelse.
Som jeg forstod det blev Sonos'ernes WiFi forbindelse kun brugt til at hente musik m.m. på nettet.
Hvad mener du når du i denne her forbindelse skriver "på WiFi".?
Sonos + iMac er begge på netværket (WiFi) - så skal de bare finde hinanden via AirPlay - så vælger du Sonos som 'Lyd ud' på din iMac. Det virker ... :-)
Peder Lyng skrev:Sonos + iMac er begge på netværket (WiFi) - så skal de bare finde hinanden via AirPlay - så vælger du Sonos som 'Lyd ud' på din iMac. Det virker ... :-)
Hmmm. Underligt at du ikke har forsinkelse på. Selv min Homepod er ikke i 100% i sync med min iMac når jeg ser eks. TV2 Play.
Find en gammel stueforstærker og et par stuehøjtalere. Det dutter, ingen forsinkelse, intet bøvl, og bassen er rigtig i stedet for det der Sonos rumlen
Tak for de mange gode input, fortsæt endelig med det :-)
Andreas Lang skrev:Min anbefaling er to stk. Sonos One SL. Sammen sættes de op i stereo-par, spiller godt til prisen og så kan du spille trådløst fra alle din enheder.
Tak for budet...men de kan vel ikke afspille pc audio-(internetradio,youtube mm) da der ikke er noget input i denne højtaler ? eller har jeg misforstået det ?
Hvad tænker i om disse ? eller har i nogen erfaring med dem ?
https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-alto-5-active-traadloes-hoejtaler-med-bluetooth/argaltoa5wh/
https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-forte-a4-traadloes-hoejtaler-med-bluetooth/argfortea4wh/
Jeg har fornyeligt købt brugt et sæt B&W MM-1. Deres pc højtaler som kom for ca 10 år siden. De kan findes til omkring 1200kr på dba.
Jeg er ret tilfreds med dem. De kan tilsluttes vis minijack eller USB
Nej, der er ikke jack/line input i Sonos - du streamer til den over dit netværk.
Men den har et netværks-stik, så du kan sende lyd til den fra de enheder, der er på netværket - trådløst eller kablet.
AudioEngine A2+ og Kanto S2 Desktop Speaker Stands:
Hvis du vil have fuld power på skrivebordet, så er disse AudioEngine A5+ til salg for 1895,00 kroner, som er indenfor for dit budget.