xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
iMessage aktivering
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


2581

84
24. januar 2021 @ 15:39
Bit kongen

Jeg ridser lige scenariet op. Det er ikke min konto, ikke min tlf. ikke min Mac.

iMessage (og FaceTime) på iPhone virker via tlf. nummer. Man kan under indstillinger vælge at benytte Apple ID til iMessage (og FaceTime) også.

Når jeg førsøger dette kommer der en meddelelse op om at aktivering fejlede. 

Når jeg på Mac i Besked Appen forsøger at aktivere iMessage får jeg atvide at iMessage og iCloud konto ikke er den samme. Det er noget sludder, det er den samme konto.

Jeg har forsøgt, mere end bare en gang, at nulstiller og gendanne tlf. som ny, det hjælper ikke.

Jeg har overvejet at oprette ny Apple ID konto. Nu og her er Apple ID kontoen oprettet med en @iCloud.com konto hvortil der senere er tilknyttet en anden (3. part) email adresse, som er gjort til primær Apple ID mail adresse. 

Hvis jeg vil skifte til at benytte den oprindelige @iCloud.com mail adresse som den primært Apple ID mail adresse, for dermed at frigive den anden (3. part) mail adresse til brug for en helt ny konto, siger id.apple.com at de sender en kode til @iCloud.com kontoen. Denne kode ankommer aldrig (!), være lige OBS på at Apple vil send en mail til en @iCloud.com konto og at denne mail aldrig ankommer. 

Der er noget helt skævt her. 

1. nogle ideer og sig nu ikke nulstille telefonen eller netværksindstillinger, vi er langt forbi det punkt. 

2. Kan jeg ringe til Apple og forvente brugbar hjælp? Har du evt. et nummer til dem? 



  4
1
  340

4593

394
24. januar 2021 @ 18:08
FPU

Apple Danmark: 80 24 08 35 (Man-Fre 09-19).

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med de andre problemer omkring iMessage.


2581

84
24. januar 2021 @ 19:37
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Apple Danmark: 80 24 08 35 (Man-Fre 09-19).

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med de andre problemer omkring iMessage.

Hej Tonny. 

Tak for nummer dem prøver jeg i morgen. 


2709

341
PallMei (Skribent)
25. januar 2021 @ 08:56
Bit kongen

Du kan prøve at logge ud og ind igen af icloud. Det får en lavine advarsler og logins til at rulle på alle dine enheder, men næppe værre end en nulstilling af telefon.


2581

84
25. januar 2021 @ 08:58
Bit kongen
PallMei skrev:

Du kan prøve at logge ud og ind igen af icloud. Det får en lavine advarsler og logins til at rulle på alle dine enheder, men næppe værre end en nulstilling af telefon.

Det er prøvet flere gange og det er virkeligt bizart det her, der er en række underligheder og de optræder både ved aktivering af iMessage / FaceTime og ved håndtering af selve Apple ID indstillingerne. Jeg begynder at tro der er sket noget da 3. parts mailen blev tilknyttet brugerens Apple ID.