Jeg ridser lige scenariet op. Det er ikke min konto, ikke min tlf. ikke min Mac.
iMessage (og FaceTime) på iPhone virker via tlf. nummer. Man kan under indstillinger vælge at benytte Apple ID til iMessage (og FaceTime) også.
Når jeg førsøger dette kommer der en meddelelse op om at aktivering fejlede.
Når jeg på Mac i Besked Appen forsøger at aktivere iMessage får jeg atvide at iMessage og iCloud konto ikke er den samme. Det er noget sludder, det er den samme konto.
Jeg har forsøgt, mere end bare en gang, at nulstiller og gendanne tlf. som ny, det hjælper ikke.
Jeg har overvejet at oprette ny Apple ID konto. Nu og her er Apple ID kontoen oprettet med en @iCloud.com konto hvortil der senere er tilknyttet en anden (3. part) email adresse, som er gjort til primær Apple ID mail adresse.
Hvis jeg vil skifte til at benytte den oprindelige @iCloud.com mail adresse som den primært Apple ID mail adresse, for dermed at frigive den anden (3. part) mail adresse til brug for en helt ny konto, siger id.apple.com at de sender en kode til @iCloud.com kontoen. Denne kode ankommer aldrig (!), være lige OBS på at Apple vil send en mail til en @iCloud.com konto og at denne mail aldrig ankommer.
Der er noget helt skævt her.
1. nogle ideer og sig nu ikke nulstille telefonen eller netværksindstillinger, vi er langt forbi det punkt.
2. Kan jeg ringe til Apple og forvente brugbar hjælp? Har du evt. et nummer til dem?
Apple Danmark: 80 24 08 35 (Man-Fre 09-19).
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med de andre problemer omkring iMessage.
Tonny Freimanis skrev:Apple Danmark: 80 24 08 35 (Man-Fre 09-19).
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med de andre problemer omkring iMessage.
Hej Tonny.
Tak for nummer dem prøver jeg i morgen.
Du kan prøve at logge ud og ind igen af icloud. Det får en lavine advarsler og logins til at rulle på alle dine enheder, men næppe værre end en nulstilling af telefon.
PallMei skrev:Du kan prøve at logge ud og ind igen af icloud. Det får en lavine advarsler og logins til at rulle på alle dine enheder, men næppe værre end en nulstilling af telefon.
Det er prøvet flere gange og det er virkeligt bizart det her, der er en række underligheder og de optræder både ved aktivering af iMessage / FaceTime og ved håndtering af selve Apple ID indstillingerne. Jeg begynder at tro der er sket noget da 3. parts mailen blev tilknyttet brugerens Apple ID.