xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Setup til Blu Ray -> iMac 2019 OS 10.14.6.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
24. januar 2021 @ 11:22
Seniormedlem

Jeg får et externt Verbatim Ultra HD 4K disk drev USB 3.1 i næste uge og jeg har set på forskellige programmer til at afspille og/eller rippe Blu Ray på Mac/til Mac. MakeMKV, Leawo Blu Ray Ripper, Macgo Blu-ray Player, Blu Ray Master og DVDFab 12. Nogle tilsyneladende free andre op til ca. kr. 500,-. Jeg er helt blank på området, så råd og vejledning modtages med glæde - altså jeg vil gerne kunne se Blu Ray film på min iMac og gerne kunne rippe samme til brug i iTunes/Apple TV.

  8
0
  398

705

1
24. januar 2021 @ 11:39
Veteran

Er ikke ekspert på Blu Ray 4K, men jeg har tidligere brugt HandBrake med stor succes.

Følger med her da jeg os er lidt på udkig efter en afspiller så du må gerne komme med anbefaling af den :-)


927

49
24. januar 2021 @ 13:15
Veteran

Ja. HandBrake er lidt af en Schweizerkniv hvad konvertering og ripping angår. 

Og så er det enda gratis.

https://handbrake.fr/downloads.php

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

455

18
24. januar 2021 @ 14:01
Seniormedlem
Ufomekaniker skrev:

Ja. HandBrake er lidt af en Schweizerkniv hvad konvertering og ripping angår. 

Og så er det enda gratis.

https://handbrake.fr/downloads.php

Jeg har og bruger HandBrake, men har ikke prøvet den med Blu Ray, men det vil jeg så snart jeg har fået det nye drev.


455

18
26. januar 2021 @ 11:06
Seniormedlem

Nu har jeg fået Blu Ray-drevet. Virker fint, men er lidt "plastikagtig" - bakken åbner kun lidt ved eject, resten ud og ind er med hånddrift. Disken skal klikkes i/ud af drevhjulet, så den fysiske betjening af drevet som helhed virker "klodset" - men det kører fint. Skulle jeg bruge et drev mere dagligt ville jeg nok finde et mere robust drev. Hand Brake vil ikke tage beskyttede diske, så den er for det meste udelukket. MakeMKV + efterbehandling i Wundershare fungerer fint, men tager naturligvis tid, men det kan jo bare køre for sig selv. Make MKV er på 30 dages prøvetid.

Jeg fandt Leawo Blu-ray Player - der er gratis - og det kører også fint, dog er der problemer med menu p.g.a. manglende Java siger programmet. Det arbejder jeg på.


8586

198
26. januar 2021 @ 13:29
Poseidon

MakeMKV er gratis så længe det er i betaudgave, hvilket det har været lige siden det kom ud. Du kan finde en ny betakode til det på MakeMKV forummet, og koden opdateres der på (bi)månedlig basis. Det er dog et godt program, så anbefaler man betaler for det. :)

Når du har MakeMKV installeret, så kan du også bruge det til at dekode Blu-rays on-the-fly i VLC, og derved se Blu-ray film direkte i VLC uden at skulle rippe dem først.

Handbrake kan ikke decode Blu-rays, som også nævnt ovenfor, og de skal derfor først rippes i MakeMKV. Dette setup virker dog fint, og er det jeg har gjort med mange hundrede Blu-rays, så det kan anbefales. Jeg bruger Subler til at lave Blu-Ray underteksterne til SRT filer, efter de er rippet med MakeMKV. Der er lidt skønhedsfejl i OCR af de undertekster, men generelt går det nu fint nok.

Og angående drev, så købte jeg det billigste Blu-Ray drev jeg kunne finde på Amazon i sin tid (8 år siden?), og det bruger jeg stadig. Og det er et ægte prutplastikdrev, men det fungerer til det det skal. Skal du dog rippe UHD Blu-rays, så anbefaler jeg på det kraftigste at tjekke tråden på MakeMKVs forum, for at finde dem som virker mest optimalt, da der kan være begrænsninger på drevene alt efter firmware og producent.


455

18
26. januar 2021 @ 13:40
Seniormedlem
David Munch skrev:

Når du har MakeMKV installeret, så kan du også bruge det til at dekode Blu-rays on-the-fly i VLC, og derved se Blu-ray film direkte i VLC uden at skulle rippe dem først.

Ikke forstået - Blu-rays on-the-fly?.


8586

198
26. januar 2021 @ 17:36
Poseidon
MichaelCorfitsen skrev:
David Munch skrev:

Når du har MakeMKV installeret, så kan du også bruge det til at dekode Blu-rays on-the-fly i VLC, og derved se Blu-ray film direkte i VLC uden at skulle rippe dem først.

Ikke forstået - Blu-rays on-the-fly?.

Blu-Rays er krypteret, for at hindre piratkopiering. VLC og Handbrake kan ikke fjerne denne kryptering, men det kan MakeMKV i langt de fleste tilfælde (Æv bæv anti-piratkopieringsfunktion!). VLC kan udnytte MakeMKVs dekrypteringsfunktion, og derved kan du åbne Blu-Rays i VLC og se dem direkte fra Blu-Ray disken, uden at skulle lægge dem ind på din harddisk først ved at rippe dem. Så i princippet samme situation som hvis du smed en DVD i din Mac, og så den i DVD-afspiller programmet. :)


455

18
28. januar 2021 @ 09:39
Seniormedlem

Efter at have hentet noget "Keys Database" og "aacs dynamic library" (noget VLC forlangte) kunne jeg via VLC afspille een blu Ray disk, dog uden adgang til diskens menu, hvorimod en anden var umulig og to andre fik VLC til at crashe så jeg måtte genstarte iMac. Noget være rod - jeg kan i hvert tilfæld ikke få det til at virke - men mit ønske var at kunne se Blu Ray diske via Apple TV på mit eget TV, og det kan jeg nu - lidt tung/langsom proces inden klar til TV afspilning, men så kører det også fint. At se film på min iMac er for tamt for mig.

Tak for hjælpen.