xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Diameter iPhone MagSafe oplader
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


2581

84
20. januar 2021 @ 19:00
Bit kongen

Jeg skal bruge diameteren på den originale Apple MagSafe oplader til iPhone 12.

Det er ikke lykkedes mig at finde oplysningen online. 

Nogle der har en de kan måle for mig?

  11
0
  463

2581

84
20. januar 2021 @ 21:07
Bit kongen

Jeg fandt målet, den er 54 m.m.



2709

339
PallMei (Skribent)
21. januar 2021 @ 09:09
Bit kongen
Jesper Arning skrev:

Jeg fandt målet, den er 54 m.m.


Ja, på de indbyggede magneter, men laderen har jeg set oplyst til 3,24 tommer på Amazon og 85mm et sted jeg ikke husker. Det er ikke helt det samme og hvad der er korrekte har jeg undersøgt. Droppede min bestilling, så har ikke selv en at måle på.


2581

84
21. januar 2021 @ 09:36
Bit kongen
PallMei skrev:
Ja, på de indbyggede magneter, men laderen har jeg set oplyst til 3,24 tommer på Amazon og 85mm et sted jeg ikke husker. Det er ikke helt det samme og hvad der er korrekte har jeg undersøgt. Droppede min bestilling, så har ikke selv en at måle på.

Min kone bestilte nogle Brodit holdere hvor de her MagSafe ladere sættes ind i. Jeg ville så se om jeg kunne finde en MagSafe der er billigere end Apples egen. Derfor var det vigtigt hvad mål de egentlige havde. Jeg har set de samme mål som du har det, men Brodit holderen (som i mellemtiden er ankommet) måler indvendigt ca. de her 54/55 mm. så det tyder på det er det korrekt mål og at de uoriginale er for store. Jeg har skrevet til et par sælgere på eBay som ikke har travlt med at svare desværre. 

Nå og imens jeg sidder og skriver det her kommer der svare i form af et billede fra en af sælgerne:

eBay sælger

Det ligner at den passer og så koster den 16 pund eller ca. 135 kr. Dertil 9 pund forsendelse og 3 pund ekstra pr. enhed. 

Det er bedre end Apples 349 pr. stk. 



2709

339
PallMei (Skribent)
21. januar 2021 @ 10:08
Bit kongen
Jesper Arning skrev:
PallMei skrev:
Ja, på de indbyggede magneter, men laderen har jeg set oplyst til 3,24 tommer på Amazon og 85mm et sted jeg ikke husker. Det er ikke helt det samme og hvad der er korrekte har jeg undersøgt. Droppede min bestilling, så har ikke selv en at måle på.


Nu jeg tænker over det, så er 85mm bredere end iphone 12, så det kan jo ikke passe. Måske det er indpakningens mål 🤔

Min kone bestilte nogle Brodit holdere hvor de her MagSafe ladere sættes ind i. Jeg ville så se om jeg kunne finde en MagSafe der er billigere end Apples egen. Derfor var det vigtigt hvad mål de egentlige havde. Jeg har set de samme mål som du har det, men Brodit holderen (som i mellemtiden er ankommet) måler indvendigt ca. de her 54/55 mm. så det tyder på det er det korrekt mål og at de uoriginale er for store. Jeg har skrevet til et par sælgere på eBay som ikke har travlt med at svare desværre. 


Nå og imens jeg sidder og skriver det her kommer der svare i form af et billede fra en af sælgerne:

eBay sælger

Det ligner at den passer og så koster den 16 pund eller ca. 135 kr. Dertil 9 pund forsendelse og 3 pund ekstra pr. enhed. 

Det er bedre end Apples 349 pr. stk. 


Ok. Flinkt af ham at sende billede, men jeg ville nok kigge på den tyske eller anden EU ebay hjemmeside for at undgå brexit bøvl.


2581

84
21. januar 2021 @ 10:10
Bit kongen
PallMei skrev:
Ok. Flinkt af ham at sende billede, men jeg ville nok kigge på den tyske eller anden EU ebay hjemmeside for at undgå brexit bøvl.

Jeg mener vi burde være rimeligt sikre hvad handel i UK angår, var det ikke netop pointen af den last minut panik aftale de fik lavet? 

Et hurtigt tjek på forbrug.dk siger at der ikke bliver pålagt told ved handel under 1150 kr. men moms hvis varen koster over 80 kr. Stadigt nogle billige MagSafe ladere. 

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/brexit/brexit/faq-koeb/

Og så kom jeg i tanke om det gebyr .. den der håndterer pakken, PostNord f.eks. tager et gebyr på 200 ca. kr. 

Ok nu svinder besparelsen, jeg ser om jeg kan finde en DE sælger eller lignende. 


2709

339
PallMei (Skribent)
21. januar 2021 @ 10:26
Bit kongen
Jesper Arning skrev:
PallMei skrev:
Ok. Flinkt af ham at sende billede, men jeg ville nok kigge på den tyske eller anden EU ebay hjemmeside for at undgå brexit bøvl.

Jeg mener vi burde være rimeligt sikre hvad handel i UK angår, var det ikke netop pointen af den last minut panik aftale de fik lavet? 

Et hurtigt tjek på forbrug.dk siger at der ikke bliver pålagt told ved handel under 1150 kr. men moms hvis varen koster over 80 kr. Stadigt nogle billige MagSafe ladere. 

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/brexit/brexit/faq-koeb/

Og så kom jeg i tanke om det gebyr .. den der håndterer pakken, PostNord f.eks. tager et gebyr på 200 ca. kr. 

Ok nu svinder besparelsen, jeg ser om jeg kan finde en DE sælger eller lignende. 

Jo, der er indgået en toldaftale, men der skal stadig laves en masse papirarbejde, fordi de ikke længere er i det indre markede og kan forestille mig at det er lidt kaotisk, fordi aftalen kom i sidste øjeblik og det næppe er blevet rutine endnu. Alt andet lige er der kommet ekstra bureaukrati ved UK handel, fremfor et andet EU land i det indre market.


4593

394
21. januar 2021 @ 11:19
FPU

Jaeh, man kan ligesom sige, at der til sidst mest gik fisk i forhandlingerne. Alt andet blev åbenbart anset som knapt så vigtigt.

Det letteste vil nok være, at købe ind i Tyskland; ingen told, lavere moms, ingen slinger i valsen med ordren, og motorvej næsten hele vejen.


2581

84
21. januar 2021 @ 11:22
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Jaeh, man kan ligesom sige, at der til sidst mest gik fisk i forhandlingerne. Alt andet blev åbenbart anset som knapt så vigtigt.

Det letteste vil nok være, at købe ind i Tyskland; ingen told, lavere moms, ingen slinger i valsen med ordren, og motorvej næsten hele vejen.

Ja men problemet er at finde en Magsafe oplader der har det rigtige mål og pris. Jeg er tæt på at nægte at betale 349 kr. for sådan en bare fordi der står Apple på den. Jeg ar skrevet til en tysk sælger for at høre målet på den. Af en eller anden årsag angiver de tit målet på emballagen når de endeligt skriver noget. 



4593

394
21. januar 2021 @ 14:50
FPU
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Jaeh, man kan ligesom sige, at der til sidst mest gik fisk i forhandlingerne. Alt andet blev åbenbart anset som knapt så vigtigt.

Det letteste vil nok være, at købe ind i Tyskland; ingen told, lavere moms, ingen slinger i valsen med ordren, og motorvej næsten hele vejen.

Ja men problemet er at finde en Magsafe oplader der har det rigtige mål og pris. Jeg er tæt på at nægte at betale 349 kr. for sådan en bare fordi der står Apple på den. Jeg ar skrevet til en tysk sælger for at høre målet på den. Af en eller anden årsag angiver de tit målet på emballagen når de endeligt skriver noget. 


Hvis du har skrevet til dem på engelsk, er det nok forklaringen.

-Mayday, mayday, we are sinking, we are sinking!

-Zis iis ze cherman kouwst gaarrd. Watt arr ju zinking abaut?


2581

84
21. januar 2021 @ 14:54
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Hvis du har skrevet til dem på engelsk, er det nok forklaringen.

Helt sikkert ikke, det er en vildt forældet tanke at tyskere ikke kan engelsk.

Faktuelt er det indtil videre sådan at de engelske sælgere er de flittigste til at svare, de tyske halter voldsomt og deres svar er kendetegnet ved at de ikke gider undersøge sagen. "Dont know" er i den ene eller anden form et ofte forekommende svar fra de tyske sælgere, men at de ikke skulle kunne engelsk er helt i hegnet. 



4593

394
21. januar 2021 @ 18:01
FPU
Jesper Arning skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Hvis du har skrevet til dem på engelsk, er det nok forklaringen.

Helt sikkert ikke, det er en vildt forældet tanke at tyskere ikke kan engelsk.

Faktuelt er det indtil videre sådan at de engelske sælgere er de flittigste til at svare, de tyske halter voldsomt og deres svar er kendetegnet ved at de ikke gider undersøge sagen. "Dont know" er i den ene eller anden form et ofte forekommende svar fra de tyske sælgere, men at de ikke skulle kunne engelsk er helt i hegnet. 


Jeg ved det egentlig godt; internettet og moderne TV med flere lyd-spor pr kanal har gjort dem meget bedre til engelsk.

Men de har stadig for vane at eftersynkronisere alt til tysk, og effekten sås tydeligt for et par årtier siden, når man sammenlignede med Danmark, som jo indtil da konsekvent beholdt originalsproget og tekstede udsendelserne i stedet for.

På den måde lærte (især) børn både frememdsproget, at læse (eller i hvert fald retsstavning), og at oversætte mellem de to sprog.

Sidenhen så jeg tilfældigvis, hvordan man nu var begyndt at eftersynkronisere til dansk på Disney-kanalen, hvilket er direkte fordummende af de ovennævnte årsager.

Den lille joke om tyskernes engelskkundskaber er i øvrigt slet ikke min egen; den er tyv-sakset fra en reklame for Berlitz-sprogskolen. Den kan sikkert findes på YouTube og er faktisk ret sjov.