xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Big Sur?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


136

2
13. januar 2021 @ 11:35
Novice

Kære macnyt'er

Først og fremmest tak for gode og nyttige råd i 2020. Dernæst kunne jeg godt tænke mig at vide, om opgradering til Big Sur er tiden og umagen værd. Af og til er jeg jo blevet overrasket/irriteret over ommøblering af gamle  funktioner og tillæg af nye funktioner, hvis værdi jeg har undret mig over. De mange opgraderinger forekommer mig at være Apples signal om, at de hele tiden er langt fremme, at vi ikke glemmer deres eksistens.

Bedste hilsener

Hans

  8
0
  418

451

18
13. januar 2021 @ 11:43
Seniormedlem

Jeg har det på samme måde - kører OS 10.14.6. Mojave.

ps: Vil da også takke for de mange direkte og indirekte råd og forklaringer jeg har fået i Macnyt.


104

1
13. januar 2021 @ 11:58
Novice

Jeg lægger gerne ud :-)

Jeg har en MBP samt en iMac; MBP er opgraderet til Big Sur - Imac er ikke endnu.

Jeg synes generelt MBP kører fint - måske endda en anelse hurtigere end før.

Enkelte funktioner virker dog ikke; den for mig mest vigtige er adgangen til arbejdspladsen via Citrix. Dette er dog ikke Big Sur´s skyld, nærmere min arbejdsplads manglende evne til at få omstillet fra en noget forældet protokol.

Af hensyn til ovennævnte venter jeg derfor med den store, men alt i alt er jeg godt tilfreds med Big Sur.


2581

84
13. januar 2021 @ 12:51
Bit kongen
Hans Sode-Madsen skrev:

..Dernæst kunne jeg godt tænke mig at vide, om opgradering til Big Sur er tiden og umagen værd.

Big Sur kører ikke på en iPhone. 


2581

84
13. januar 2021 @ 13:00
Bit kongen
Hans Sode-Madsen skrev:

..De mange opgraderinger forekommer mig at være Apples signal om, at de hele tiden er langt fremme, at vi ikke glemmer deres eksistens.

Apple har i evigheder lanceret et nyt OS hvert år, sådan er det, det forventes af dem. Du behøver ikke opdatere. 



927

49
13. januar 2021 @ 13:00
Veteran
Jesper Arning skrev:
Hans Sode-Madsen skrev:

..Dernæst kunne jeg godt tænke mig at vide, om opgradering til Big Sur er tiden og umagen værd.

Big Sur kører ikke på en iPhone. 

Det skulle ikke undre mig at den kunne

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2581

84
13. januar 2021 @ 13:02
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:
Det skulle ikke undre mig at den kunne

Det kommer snart, den her helt glidende overgang imellem iDimser. der er ingen grund til at tale om iOS, MacOS, Watch OS og hvad de ellers hedder. Der er en grund til den nye M1 kan køre iOS programmer. Jeg tror det bliver fedt og ser frem til det. 

Jeg har bare ikke råd til en ny M1 lige nu ... darn ..


250

32
13. januar 2021 @ 14:46
Juniormedlem
Stjans skrev:

Jeg lægger gerne ud :-)

Jeg har en MBP samt en iMac; MBP er opgraderet til Big Sur - Imac er ikke endnu.

Jeg synes generelt MBP kører fint - måske endda en anelse hurtigere end før.

Enkelte funktioner virker dog ikke; den for mig mest vigtige er adgangen til arbejdspladsen via Citrix. Dette er dog ikke Big Sur´s skyld, nærmere min arbejdsplads manglende evne til at få omstillet fra en noget forældet protokol.

Af hensyn til ovennævnte venter jeg derfor med den store, men alt i alt er jeg godt tilfreds med Big Sur.

Citrix fungerer fint på min iMac med Big Sur. Vi bruger Citrix Workspace installeret lokalt på computeren, logger på med OTP, får tilsendt en .ica fil som starter selve Citrixsessionen. Vi er nogle tusinde der bruger Citrix på denne måde i organisationen. Vi er dog så småt ved at forberede overgang fra Citrix til Windows Virtual Desktop i Azure.

/carsten


137

0
14. januar 2021 @ 13:03
Novice
Jesper Arning skrev:
Jeg har bare ikke råd til en ny M1 lige nu ... darn ..

Det kommer lige om lidt. Jeg har lige købt en M1 Mac. Det er den billigste mac, jeg nogensinde har købt, og den flyver derudaf:-)

https://www.pricerunner.dk/pl/223-3200009295/Stationaere-Computere/Apple-Mac-mini-(2020)-M1-8GB-256GB-SSD-Sammenlign-Priser


Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook