xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Den nye M1.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1663

46
12. januar 2021 @ 15:46
Stormogul

Hej alle sammen.

Jeg overvejer at skifte min ipad pro ud med en af de nye M1 macs men jer herinde der har købt en, hvordan køre iOS apps på den og er det overhovedet noget værd? 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  4
0
  363

2709

341
PallMei (Skribent)
12. januar 2021 @ 16:25
Bit kongen

Hvorfor ikke have begge?

Uden touch-skærm tror jeg hvert fald ikke du skal købe en M1 for at køre IOS app's, det er også det indtryk jeg har fået af anmeldelser.


356

12
puggaard (Skribent)
12. januar 2021 @ 17:06
Lærling

tænkte også det ville være super smart med IOS apps, men efter at have haft min M1 macbook i ca tre uger har jeg kun prøvet det et par gange. Som der skrives uden touch skærm er det slet ikke så smart. Har prøvet at installere fx clash of clans, og det er simpelthen for bøvlet.

efterfølgende kom jeg til at tænke over hvad det er for apps jeg gerne ville benytte som ikke findes i en mac udgave..... og er så ikke kommet frem til nogen endnu. (Altså ud over det spil, som pt ikke fungerer særligt godt uden touch skærm)


1663

46
13. januar 2021 @ 00:14
Stormogul

Tænkte nok iOS apps ikke fungerede ret godt uden touchskærm og nej til begge dele, det ville være for dyrt frås haha beholder nok min ipad pro et stykke tid endnu, selvom det frister at prøve den nye M1 maskine. Må vente på næste generation, så er ipaden nok også mere moden til udskiftning. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

86

5
13. januar 2021 @ 08:50
Novice

Jeg har købt den ny Macmini i billigste udgave og har sat CalDigit op på bussen.

Efter et par dage har den kombi indfriet alle forventninger.

Med kun 250 gb ssd er man nødt til at supplere.
var parat til at købe Samsung T5.
men ville lige teste Kingston ssd disk i usb.

Det har sat investeringen lidt i bero for det kører ganske fornuftigt.

Alle data lagres på denne disk. Min MacPro er flyttet til server og leverer over nettet. Og min kone er glad for den løsning. En MacPro pynter ikke mere når der er kommet en ny model!!


M1 bliver et godt bekendtskab. Men 32 bit programmer er slut.
efter forlydender skulle Windows også køre r.... ud af bukserne på pc’er. Dette har jeg ikke gidet teste for det bruger jeg MacPro’en til.