xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Firmware kode
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


7

0
01. januar 2021 @ 10:35
Nyt medlem

Har glemt min firmware kode, hvad gør jeg?

  15
0
  663

2581

84
01. januar 2021 @ 11:17
Bit kongen

7

0
02. januar 2021 @ 09:29
Nyt medlem

Jeg vil sætte en SDD harddisk i min iMac, forsvinder firmware kode så?



2185

44
02. januar 2021 @ 09:47
ASCII jonglør

Nej


2709

341
PallMei (Skribent)
02. januar 2021 @ 10:34
Bit kongen
Prang skrev:

Har glemt min firmware kode, hvad gør jeg?

Du kan prøve, om den kan låses med en anden kode på iCloud og se om det så erstatter firmware koden:

https://www.icloud.com/find/ 


456

8
10. januar 2021 @ 15:21
Seniormedlem

Jeg havde problemet en gang for ca 6-7 år siden. 

Det endte med at jeg i Usa købte en lille chip som jeg fik en dygtig loddemand til at skifte ud på bundkortet. 

Det virkede. 

Men kan ikke huske hvad det var for en chip jeg købte eller hvor jeg købte den.


186

13
13. januar 2021 @ 13:55
Novice
Prang skrev:

Har glemt min firmware kode, hvad gør jeg?

Er det din egen mac, eller en du har "købt" :)


2581

84
13. januar 2021 @ 14:29
Bit kongen
RPI skrev:
Er det din egen mac, eller en du har "købt" :)

Personligt holder jeg mig ikke tilbage, men selv jeg tæller til 100 før jeg antyder at folk er hælere. 



186

13
13. januar 2021 @ 14:34
Novice
Jesper Arning skrev:
RPI skrev:
Er det din egen mac, eller en du har "købt" :)

Personligt holder jeg mig ikke tilbage, men selv jeg tæller til 100 før jeg antyder at folk er hælere. 


Errrrrhm ? Mener ikke jeg har antydet personen har købt en "nakket" maskine ? Han/hun kunne have købt den brugt, fra en der evt havde sat en Firmwarekode, og har glemt at oplyse denne ved salg, normalt når man opretter sådan en kode, så plejer man at skrive den ned et sted, da en sådanne er ret vigtig ???????? Desuden er bruger ret ny med kun eet indlæg, så kan du jo tænke hvad du vil, det er vidst mere dig der antyder noget her :)


Godt nytår til dig også Jesper ?


Btw :)

Remove one of the ram sticks and boot while holding down command+option+p+r. This will clear nvram.

That may or may not work depending on the age of the MacBook Pro. For the past 5 years or so, that method of removing the firmware password does not work. The only sure way is taking it to Apple with the original receipt or bill of sale and your ID. In other words, you must prove ownership first. Apple will then remove the firmware password.


He can try what you said first, but since it's a 2012 model, it may have to be brought to Apple before the firmware password can be removed.


Derfor mit spørgsmål ? Er det personens egen maskine er det jo bare at finde kvitt frem og kontakte Apple, eller kontakte sælger af maskinen og evt få den derfra... Og med den sparsomme info der er ang hvilken maskine der er, så er det ej nemt at svare på.


186

13
13. januar 2021 @ 14:56
Novice

En lidt ældre tråd, men den beskriver det jo ret fint 


https://forums.macrumors.com/threads/can-i-upgrade-the-harddrive-on-a-machine-with-a-firmware-password.2138523/


186

13
13. januar 2021 @ 15:23
Novice

Og hvorfor pokker skal det nu begynde at sne når man skal ud på 2 hjul :/ lorteland... 

Godt man har en brunstig ATV, og så med knupdæk samt en skov til at skyde genvej i :)


Se sparsom info der ikke kan bruges til noget som helst :P


4593

394
13. januar 2021 @ 15:26
FPU
RPI skrev:

Og hvorfor pokker skal det nu begynde at sne når man skal ud på 2 hjul :/ lorteland... 

Godt man har en brunstig ATV, og så med knupdæk samt en skov til at skyde genvej i :)


Se sparsom info der ikke kan bruges til noget som helst :P

knupdæk staves knopdæk. 1-1.


186

13
13. januar 2021 @ 15:36
Novice
Tonny Freimanis skrev:
RPI skrev:

Og hvorfor pokker skal det nu begynde at sne når man skal ud på 2 hjul :/ lorteland... 

Godt man har en brunstig ATV, og så med knupdæk samt en skov til at skyde genvej i :)


Se sparsom info der ikke kan bruges til noget som helst :P

knupdæk staves knopdæk. 1-1.

BUM så var du der :) godt at se du er lidt i live :P Ventede bare... Slet ikke planlagt.... :P

I er sq sjove altså


4593

394
13. januar 2021 @ 17:20
FPU
RPI skrev:
Tonny Freimanis skrev:
RPI skrev:

Og hvorfor pokker skal det nu begynde at sne når man skal ud på 2 hjul :/ lorteland... 

Godt man har en brunstig ATV, og så med knupdæk samt en skov til at skyde genvej i :)


Se sparsom info der ikke kan bruges til noget som helst :P

knupdæk staves knopdæk. 1-1.

BUM så var du der :) godt at se du er lidt i live :P Ventede bare... Slet ikke planlagt.... :P

I er sq sjove altså

Hellere være sjov end at være ynkelig. BUM selv.


186

13
13. januar 2021 @ 17:33
Novice
Tonny Freimanis skrev:
RPI skrev:
Tonny Freimanis skrev:
RPI skrev:

Og hvorfor pokker skal det nu begynde at sne når man skal ud på 2 hjul :/ lorteland... 

Godt man har en brunstig ATV, og så med knupdæk samt en skov til at skyde genvej i :)


Se sparsom info der ikke kan bruges til noget som helst :P

knupdæk staves knopdæk. 1-1.

BUM så var du der :) godt at se du er lidt i live :P Ventede bare... Slet ikke planlagt.... :P

I er sq sjove altså

Hellere være sjov end at være ynkelig. BUM selv.

Jamen så leger jeg med... Det er iorden Morten :=)

Man kunne også bare komme med et svar på problemet end sidde og pippe løs på det der internet Tonny...

Som regl er det nemmere at hjælpe end tale om sig selv og alle sine fantastiske oplevelser..


1905

187
PowerPalle (Administrator)
13. januar 2021 @ 20:04
Stormogul

Jeg tænker, at Prang nu har fået nogle tips. Lad os se om disse tips har hjulpet ellers kan vi give nogle flere og holde os til emnet i tråden...

Ha' en fortsat god dag, allesamen.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger