xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
iPhone Back Up på Mac virker ikke - macOS Big Sur
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
17. december 2020 @ 21:57
Stormogul

Scenarie #1 Når jeg forsøger at lave back up med min egen iPhone så virker det fint.

Scenarie #2 Når jeg forsøger at lave back up med min datters telefon så ser det hele anderledes ud.

Ved scenarie #1 så kommer alle funktionalitetrne frem på billedet som herunder, men ved scenarie 2 så er alt indhold i den røde markederede firkant ikke til stede. der ser det blot ud som billede nummer 2 herunder og det gør at man ikke kan tage back up.

Hvad gør jeg forkert?

PS. ignorerer den røde firkant på billede nr. 2 (nederste billede). Og billede nummer et er blot et eksempel fra internettet.


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  10
0
  513

8586

198
17. december 2020 @ 22:45
Poseidon

Nulstiller den telefonen ved at sætte den op som ny telefon, eller associerer den den bare med Musik appen?


1905

187
PowerPalle (Administrator)
17. december 2020 @ 22:51
Stormogul

Jeg har ikke turde klikke på den funktion. Jeg er simpelthen en kylling da jeg ser en risiko for at nulstille frem for at lave back up.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

349

3
17. december 2020 @ 23:08
Lærling

Er det første gang telefonen er tilsluttet macen? Jeg har fået den skærm efter køb af ny telefon eller efter gendannelse af systemet på min Mac, og har altid valgt den øverste mulighed. Altså at opsætte som ny telefon. Derefter er alle øvrige indstillingsmuligheder som på billede 1 kommet frem. 


1905

187
PowerPalle (Administrator)
17. december 2020 @ 23:12
Stormogul

Den har nemlig aldrig været forbundet til en Mac før.

Så jeg frostår på dig at jeg blot skal vælge "gendan som ny" og så får jeg alle menupunkterne frem uden risiko for at nulstille enheden ("iPhonen").

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

349

3
17. december 2020 @ 23:14
Lærling
PowerPalle skrev:

Den har nemlig aldrig været forbundet til en Mac før.

Så jeg frostår på dig at jeg blot skal vælge "gendan som ny" og så får jeg alle menupunkterne frem uden risiko for at nulstille enheden ("iPhonen").

Præcis. 


1905

187
PowerPalle (Administrator)
17. december 2020 @ 23:34
Stormogul

Jeg gjorde det og det virkede, men det forekom mig på ingen måde intuitivt at gøre som du foreslog. Men det virkede, og tak for hjælpen.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2581

84
18. december 2020 @ 05:22
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Jeg gjorde det og det virkede, men det forekom mig på ingen måde intuitivt at gøre som du foreslog. Men det virkede, og tak for hjælpen.

/PP

Det er måske lidt til den hårde side, men det er sådan Apple skiller fårene fra bukkene.

Tillykke du er nu en buk. 


1905

187
PowerPalle (Administrator)
18. december 2020 @ 18:17
Stormogul
Jesper Arning skrev:
PowerPalle skrev:

Jeg gjorde det og det virkede, men det forekom mig på ingen måde intuitivt at gøre som du foreslog. Men det virkede, og tak for hjælpen.

/PP

Det er måske lidt til den hårde side, men det er sådan Apple skiller fårene fra bukkene.

Tillykke du er nu en buk. 

Jeg *griner* :)

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

86

1
20. december 2020 @ 13:41
Novice

Jeg har selv løbet ind i denne problemstilling flere gange og har altid valgt samme løsning som PP

( chicken out )

Snakkede med Apple support i sidste uge, om et andet problem og brugte lejligheden til at spørge om, netop ovennævnte problem, de anede ikke hvad jeg snakkede om, havde aldrig hørt om det.  


Men på Macnyt.......BINGO

Livet er ikke kun lutter lagkage, det er også en dans på roser...

825

10
20. december 2020 @ 22:27
Veteran

Takker for input - problemet løst.