xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
M1 Macbook pro
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


1493

39
11. december 2020 @ 20:42
Stormogul

Så lige et godt bud i Bilka, så det hoppede jeg da på:

https://www.bilka.dk/produkter/apple-macbook-pro-13-256gb/100558132/

ok besparelse så hurtigt efter den er kommet i handlen, og elgiganten har samme pris.


og jeg skal da lige hilse og sige wrooom.. det lover godt for Apple 👌😍

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
  40
7
  2288
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

179

42
11. december 2020 @ 22:16
Novice

Hej

Prøver i Elgiganten - det er måske en tyrkfejl ...  vi ser.

Mvh Søren


1493

39
11. december 2020 @ 22:20
Stormogul

ellers har de vel prisgaranti :D

https://www.pricerunner.dk/pl/27-3200009246/Baerbar/Apple-MacBook-Pro-(2020)-M1-OC-8C-GPU-8GB-256GB-SSD-13-Sammenlign-Priser

og jeg siger igen, damn den er nu lækker sådan en lille sag :-.D Jeg havde en let over 7 år gammel mbp, så er godt kørende nu 👍😍

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2709

345
PallMei (Skribent)
12. december 2020 @ 07:16
Bit kongen

Fin pris. Bare træls at 16GB ram modeller stort set kun kan fås gennem Apple. 


8586

198
12. december 2020 @ 07:30
Poseidon

Bilka/Føtex har allerede også haft den nye MBA, samt iPads på rigtigt gode tilbud, så det er sandsynligvis ikke en trykfejl.

Der er fx. 800,- at spare på Pricerunners øvrige mindstepris, på 128GB udgaven af den billigste iPad pt. i Bilka. Og 32GB modellen har været nede og runde 2099,-.


179

42
12. december 2020 @ 08:12
Novice

Hej

Ja vi må se hvad dagen ender med, men ca 25% rabat på den nye M1 MBP lyder næsten for godt tl at være sandt så tidligt efter at den kom på markedet.

Jeg har lige fået besked fra Elgiganten at den er klar til afhentning, så kommer den lille VW Up på morgentur.

Mvh Søren


1493

39
12. december 2020 @ 08:42
Stormogul

prorege:

Jeg troede heller ikke på den lige til at starte med :-) men den er god nok, den står foran mig nu til 8999.- :-D Da jeg var i Bilka, kunne jeg finde sedlen man skulle tage med til kassen, men der stod intet på den, hverken farve eller noget. men det var den rigtige jeg kom hjem med. 😁

Nu er den oppe og køre, og det eneste app jeg ikke har i universal endnu er office pakken, jeg bruger den ikke så tit, men den er rar at have, Firefox er desuden stadig kun beta i universal, men betaen kører super.😍

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

179

42
12. december 2020 @ 09:48
Novice

Hej Rasmus,

Fint! Jeg fik netop sat wifi 6 op herhjemme for et par dage siden, bliver spændende om det fungerer.

Mvh



4593

394
12. december 2020 @ 11:30
FPU
PallMei skrev:

Fin pris. Bare træls at 16GB ram modeller stort set kun kan fås gennem Apple. 

Ifølge diverse YouTube-videoer, er 8 GB tilsyneladende nok til alle andre end deciderede power-users, fordi der gøres brug af en meget effektiv hukommelseshåndtering på ARM-platformen.

Jeg må sige, at jeg er fristet af Bilka's tilbud, men jeg ved også, at jeg hurtigt vil ramme loftet med kun 256 GB SSD, og det vil være for irriterende at skulle on/off-loade fra og til en ekstern disk i tide og i utide.

Jeg synes, at det er decideret synd, at Apple lancerer bærbare Mac'er, der med blot 8 GB RAM jorder selv de hurtigste maxed-out Intel-baserede desktopcomputere (eller i det mindste hamler op med dem), både Mac'er og PC'er, og så smider dem på gaden med så lidt som 256 GB diske.

Jeg så bl.a. en test med eksport af en 4K video, hvor Intel-chippen brugte 125 Watt og M1-chippen brugte 5 Watt, altså 25 gange mindre, og jeg så en anden video, hvor en M1-Mac brugte 5 minutter på at eksportere en 4K video, mens en maxed-out iMac var 15 minutter om den samme opgave, så de nye M1'ere er jo ideelle til videoredigering af højopløst video, og her er 256 GB altså ikke ret meget lagerplads.

Desuden er 256 GB måske nok til dagligt brug nu, men hvordan mon det ser ud om fem år?

Så hurtige, som de nye M1'ere er, kommer der sikkert rigtig tung software, som vil kunne nogle ting, som vi end ikke kan drømme om lige nu, og den slags programmer (og især deres dokumenter) bliver kun større.

Jeg vil mene, at 512 GB er minimum, og at man skal op på 1 TB, før man ikke skal tænke så meget på at bruge eksterne diske eller skyen. Men det er godt nok dyrt hos Apple.


2273

157
12. december 2020 @ 12:00
ASCII jonglør

Fristende tilbud, det må man sige. Skal dog også bruge SSD på 1TB, så må vente. Det betyder, at jeg lige så godt kan vente, indtil de ny-designede MacBooks kommer på banen, sandsynligvis i andet halvår 2021. Det nye design vil jo afspejle mange års MBP-erfaringer opsamlet hos Apple kombineret med nye ideer (lydløs køling fx?) samt den nye M1-inducerede indmad.

2021 er lidt længe at vente, men Apples produkter holder jo godt, den 15” MBP Retina jeg har nu, har kørt siden 2013 på samme batteri, en dejlig maskine.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

179

42
12. december 2020 @ 12:02
Novice

Hej,

Forerækker også den større 512 Gb SSD, men der er langt fra tilbud på Kr 8.999 til Kr 12.999......

Min NAS må tage den tunge opgave med ekstra lagring.

Mvh Søren


2709

345
PallMei (Skribent)
12. december 2020 @ 12:47
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:

Fin pris. Bare træls at 16GB ram modeller stort set kun kan fås gennem Apple. 

Ifølge diverse YouTube-videoer, er 8 GB tilsyneladende nok til alle andre end deciderede power-users, fordi der gøres brug af en meget effektiv hukommelseshåndtering på ARM-platformen.

Jo, har jeg set. Men hvad skulle de sige, det var de eneste modeller de først kunne få fingre. Ram er ram. Koble en højopløselig ekstern skærm med noget grafikacceleration og/eller køre noget virtuel maskine og virtuel hukommelse er bare ikke det samme uanset hvor hurtig SSD der er i maskinen. Har 8GB i min 2013 Macbook Air og den gør det godt, men kender også forskellen på at have 16 eller 24GB som min iMac havde.

Desuden er 256 GB måske nok til dagligt brug nu, men hvordan mon det ser ud om fem år?

Næppe meget anderledes for den almindelige brugere. Apple fokusere på skyen som server. Men syntes også 256GB er for lavt til mig (har 512GB i førnævnte Macbook air fra 2013). Men jeg vil hellere købe en maskine med underkanten af ssd end ram, for du har trods mulighed for ekstern lagerudvidelse via 2 superhurtigere porte. På bekostning af hastighed kan det også være rimelig slim, som min Sandisk ultra fit.

Jeg vil gerne have både mere ram og ssd end min 6år gamle maskine, for at føle det som en opgradering. Og så presset/udnyttet som den er, mener jeg også at have gavn af det.


931

67
12. december 2020 @ 13:24
Veteran

Tak for tippet. Er også hoppet på 😅

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

179

42
12. december 2020 @ 15:37
Novice

Hej Rasmus

Er nu afhentet hos Elgiganten samt installeret, tak for tip!

Min ældre 12" MacBook fra 2015 manglede lidt kraft og saft, jeg er meget imponeret over MBP M1, den er lynhurtig. Wifi 6 kører også bare ud over stepperne, super!

Mvh Søren



1493

39
12. december 2020 @ 15:55
Stormogul

fedt i sprang på det, jeg syntes også prisen er super. havde overvejet en air.. men en mbp til ca samme pris er perfekt.

jeg havde 16gb før, så spændende med 8 denne gang. men mon ikke det går, nu bliver det talt fald jul. 🎄🎅

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

927

49
12. december 2020 @ 16:45
Veteran
Rasmus Lauritsen skrev:

fedt i sprang på det, jeg syntes også prisen er super. havde overvejet en air.. men en mbp til ca samme pris er perfekt.

jeg havde 16gb før, så spændende med 8 denne gang. men mon ikke det går, nu bliver det talt fald jul. 🎄🎅

Interessant. Gider du lige at give en melding tilbage hvordan en 8 GB'er M1 teer sig sammenlignet med en 16 GB'er Intel?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1493

39
12. december 2020 @ 17:19
Stormogul
Ufomekaniker skrev:
Interessant. Gider du lige at give en melding tilbage hvordan en 8 GB'er M1 teer sig sammenlignet med en 16 GB'er Intel?

joda, indtil videre kan jeg sige at jeg har fået rydtet op i mit fotos bibliotek, det har længe været en hemsko på todo listen.. det var intet hastigheds mæssigt at komme efter der, det var en leg. 😁🎅 dejligt.

skal nok følge op senere, når jeg har haft den igang noget tid. 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

4593

394
12. december 2020 @ 17:29
FPU

Til jer, der har kommenteret på mit indlæg om M1-Mac'ernes RAM og SSD:

I har ret, 16 GB ER bedre end 8 GB, der ER alternative løsninger til for lidt diskplads (cloud, NAS, hurtige SSD-diske og sticks), og det ER bedre at satse på mere RAM end mere SSD, fordi man jo netop kan off-loade data til eksterne lagerenheder.

Men når alt det er sagt, så ser det altså ud til, at de nye M1'ere nemt klarer de samme ting (og ofte endda noget hurtigere) som Intel'erne med 16 GB RAM, så hvis man ikke får roterende badebold på sin 16 GB Intel-Mac, burde man heller ikke få det på sin 8 GB M1-Mac.

Men mere og større ER bedre, så jeg prøver at holde vejret et års tid og ser, hvordan specs ser ud, når næste udgave dukker op. Et forsigtigt gæt vil være 512 GB SSD og 16 GB RAM i en 16-kernet M2 til omtrent (eller lidt højere) pris som i dag. I givet fald ville det fint dække mit behov de næste mange år, og så vil jeg nok heller ikke have SÅ meget imod at bløde noget ekstra for en 1 TB SSD, fordi merprisen pr. dag indtil Mac'en dør bliver forsvindende lille.


1275

36
13. december 2020 @ 07:24
Stormogul

Meget fristende - MEN: Har brug for flere end to usb-c porte. Så jeg håber der kommer en 15" med dette.

Til lykke med maskinen Rasmus (misundelse er en grim ting 🙃)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1493

39
13. december 2020 @ 08:23
Stormogul

Martin, jeg forstår dig, jeg var egentlig på samme hold som dig, havde håbet at vente et år eller to. og specielt med rygter om mini led og flere kerner osv. og ikke mindst flere usb porte, eller flere er nok ikke nødvendigt for mig, en på hver side havde dog været optimalt, så man kunne vælge hvad side man lader i. :-) 

og tak, glæd dig til du får en. bare stilheden i den her mbp, kontra min gamle, hvor blæseren af og til slog ind, det er en fornøjelse. 🎅🎄

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

179

42
13. december 2020 @ 09:37
Novice
Rasmus Lauritsen skrev:

Martin, jeg forstår dig, jeg var egentlig på samme hold som dig, havde håbet at vente et år eller to. og specielt med rygter om mini led og flere kerner osv. og ikke mindst flere usb porte, eller flere er nok ikke nødvendigt for mig, en på hver side havde dog været optimalt, så man kunne vælge hvad side man lader i. :-) 

og tak, glæd dig til du får en. bare stilheden i den her mbp, kontra min gamle, hvor blæseren af og til slog ind, det er en fornøjelse. 🎅🎄

Den kører det meste igennem uden blæser herhjemme, eneste ulempe er at den er for kold, den gamle MacBook plejede at afgive en behagelig varme til fingrene ......


2273

157
13. december 2020 @ 10:02
ASCII jonglør

  Den havde jeg ikke lige set komme - måske Apple fremover på bestilling vil forsyne deres bærbare aluminiumsmaskiner med varme i tastaturfladen? Så ryger strømbesparelsen på M1 da godt nok.

Men din oplevelse er faktisk interessant - for de bærbare kan godt nok være iskolde, når de fx tages ind fra bilen om vinteren.

Hmmm....your move, Apple. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
13. december 2020 @ 17:41
FPU

Hvis behovet bliver stort nok, er der sikkert et eller andet firma, som lancerer en isolerende belægning.

iFur, måske? Eller iMink? :o)


2273

157
13. december 2020 @ 18:16
ASCII jonglør

Mink-markedet er som bekendt kollapset pga. en virus   

Men iøvrigt er nogen kommet os i forkøbet - problem solved:

Laptop USB Heating Hot Hands Gloves

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
13. december 2020 @ 20:11
FPU
Factory skrev:

Mink-markedet er som bekendt kollapset pga. en virus   

Men iøvrigt er nogen kommet os i forkøbet - problem solved:

Laptop USB Heating Hot Hands Gloves

Jaeh, altså, der avles og høstes stadig mink i andre lande. Og ja, det hedder "at høste mink". Sætter ligesom industriens holdning til dyret i perspektiv.

Mink indgåer i øvrigt i denne nye julesang:

Skille-dig-af-med-mink-skal-du.

Var der i øvrigt ikke noget med, at man kunne få en special-handske til sin iPhone 4 p.gr.a. antenne-problemerne?

Det skal da nok passe med, at de Apple-hatere, som gjorde grin med de MacBooks, som blev for varme i bunden, også begynder at gøre grin med de nye M1-Mac'er, fordi de ikke bliver varme nok.

Og det, imens de sidder ved deres Intel-baserede PC og fyrer 125 Watt af på den samme opgave, som M1'erne klarer med bare 5 Watt.

Den forskel på 120 Watt bliver på en 37 timers arbejdsuge til et merforbrug på ca. 16 KWh. Det er faktisk ret meget, noget der ligner 1,- Kr. ekstra i timen, eller op imod  1.700,- Kr. på et arbejdsår pr. computer, som f.eks. står og renderer video. Hvis de kører konstant mandag til fredag, er vi oppe i 5.000. Kroner, og oppe omking 8.000,- Kr. pr. år, hvis de også renderer hen over weekenden. Det vil sige, at en M1-Mac tjener sig selv hjem på omtrent et år, hvorefter det er rent overskud.

OK, de fleste computere kører ikke maks. hele tiden, men så lad os da sige en Tusse pr. PC pr. år. Den slags kan altså også ses på bundlinien i årsregnskabet.


179

42
13. december 2020 @ 20:18
Novice

Hej

Jeg printer den lige ud til konen, hun deler ikke min begejstring for den nye MBP M1 herop til jul.

Mvh Søren


179

42
14. december 2020 @ 08:39
Novice

Hej

Fandt lige en sammenligning af performance fra vores svenske naboer:

 https://macworld.idg.se/2.1038/1.742514/macbook-pro-m1

Mvh Søren


196

5
14. december 2020 @ 15:35
Novice

Jeg sidder stadigvæk på en MBP 15" Mid-'12 og tænker om ikke den nye MBP M1 13" giver næsten lige så meget skærmplads? Ellers venter jeg nok på enten en 16" M1 eller en Mini med 16 Gb.

Grafiker // LEGO entusiast // computernørd // musiker // retro gamer

4593

394
14. december 2020 @ 17:48
FPU

Det kommer helt an på, hvor bred sørgeranden (bezel) er på de to Mac'er, som du sammenligner.

På min 13'' MBP Mid 2010 er selve skærmen 38 cm (15'') fra hjørne til hjørne, mens det aktive billede er lidt over 33 cm (en snas over 13''). 1 amerikansk tomme opgives tll at være 2.54 cm.

Det lykkedes jo Apple at klemme en 16'' skærm i låget på en af de sidste modeller af 15'' Intel-MBP'erne, og jeg gik og håbede på, at de også vlle lancere en 14'' skærm i en 13''-MBP. Men det var før M1'erne.

Jeg ved ikke, om de har kunnet mokke en 14'' skærm ind, men jeg har ikke hørt noget om det.

I forhold til din Mid 12'er er forskellen måske ikke så voldsom, hvis den ikke er en Retina-model, for der er jo Retina-skærme på alle nye bærbare Mac'er, og det burde i sig selv kompensere en del for forskellen i størrelsen. Det er imidlertid noget andet, hvis din nuværende MBP har Retina-skørm, for så er forskellen på de ca. 8 cm reel.

Jeg vil dog sige, at jeg er virkelig glad for 13'' formfaktoren. Jeg har en 15'' TiBook, og jeg har på et tidspunkt dimset med en 15'' MBP for en af vennerne, og jeg synes, at de er enorme og klodsede i forhold til min 13'', så jeg tror, at du ville blive positivt overrasket over, hvor behageligt det er at kunne nøjes med at skulle arbejde med en 13'' i stedet for.

Som jeg har skrevet længere oppe, trækker jeg nok at købe en ny MBP, til næste model kommer, dels fordi min MBP 2010 stadig virker til det den skal bruges til, dels fordi jeg som regel springer første nye version over, dels fordi jeg gerne vil have 16 kerner og 16 GB RAM, da jeg forventer at den skal bruges de næste ti år, før den skal skiftes, og dels fordi jeg kommer til at få monteret to nye kalipere i bilen hurtigst muligt, fordi den ene forbremse hænger hele tiden, og fordi den anden forbremse gør det periodisk.


227

5
14. december 2020 @ 21:34
Juniormedlem

Hej

Er det rigtigt forstået at man på MBP M1 kan installere alle de programmer man også kan på Intel-Macs? Og at de programmer som ikke er opdaterede til M1 kører via Rosetta 2?


1493

39
14. december 2020 @ 22:02
Stormogul
zemo1 skrev:

Hej

Er det rigtigt forstået at man på MBP M1 kan installere alle de programmer man også kan på Intel-Macs? Og at de programmer som ikke er opdaterede til M1 kører via Rosetta 2?

yup - og de der kører via rosetta kører super godt. jeg mærker ikke forskel på min dog aldrende MBP 2013. jeg vil endda sige overall oplevelsen stadig er noget bedre, også selv om app's skal igennem Rosetta.
(om det er 100% alle apps vil jeg ikke love, men de fleste kører uden problemer)

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

4593

394
14. december 2020 @ 22:02
FPU

Det er lidt rodet i øjeblikket, men som jeg har forstået det, er det som følger:

Der er allerede udviklet et vist antal programmer til M1-chippen allerede nu, inkl. naturligvis hele Big Sur, samt programmer fra de trediepartsudviklere, som har været tidligt ude. Samtidig kan iOS apps også afvikles på M1-Mac'er, da de jo er skrevet til samme ARM-arkitektur.

Trediepartsudviklere vælger at kode et program i enten en Intel-version eller en M1-version, mens andre vælger at skrive begge koder ind i det samme program. I givet fald skal man nok tjekke om det program, som man vil installere, er Intel-only, for så kører det jo kun gennem Rosetta2 (hvis det overhovedet vil starte, se herunder). Ellers skal man finde M1-versionen eller vente.

Rosetta2 kører de fleste Intel-programmer med pænt høj hastighed, men der kan være visse programmer, som ikke vil virke. I skrivende stund er der vist problemer med BootCamp eller Parallels Desktop, så Windows kan hverken afvikles som virtual machine eller køre native som på en Intel-Mac. Endnu, men mon ikke det kommer?

Til gengald aner jeg ikke, hvordan det ser ud med "antikvarisk" Mac-software. Jeg bruger af og til programmer/spil, som har både PPC- og Intel-kode, og jeg ved simpelt hen ikke, hvordan en M1-Mac (eller Big Sur) vil reagere på dem.

Det ville i øvrigt være ganske interessant, hvis Apple ville tillade os at afvikle ældre Macintosh OS'er virtuelt, ligesom man kan køre Classic på en G4 og G5 PowerMac.


362

18
16. december 2020 @ 20:35
Lærling

Så kom jeg også til at hente een fra Bilka.
Det var på tide at opgradere fra en 2011 Imac og 2012 Mac Mini

Er der nogen der kan rekommandere en god USB-C Hub Ai1 der har den der Apple'sk følelse, men ikke den Apple'sk pris.

Denne her har samme formfaktor som vores lille ny, men liiidt pricy til 8-900,-

HyperDrive Pro 8-in-2 USB-C Hub


179

42
17. december 2020 @ 07:40
Novice

Hej

Jeg brugte dette fabrikat til min nu pensionerede MacBook, ganske ok:

https://www.tabletcovers.dk/products/satechi-type-c-pro-hub-med-4k-hdmi-85w-st-cmbpm-space-grey?gclid=CjwKCAiA_eb-BRB2EiwAGBnXXphqsnckZFIGoXVwOXhqjZFimSkSqxIOygUDTglALxz9wrQilskwXRoCy_YQAvD_BwE

Jeg var selv lige nødt til at købe en 10 G dims så at jeg kan få den nye MPB M1 op i hastighed på netværket:


1493

39
17. december 2020 @ 15:04
Stormogul

Samson:

Jeg er lidt lun på det projekt her: Kickstarter projekt, dog har vi en i huset allerede, som min bedre halvdel også bruger, den er også fin, så den nøjes jeg med indtil videre, jeg kan ikke huske hvor vi fik den, og jeg mener det var et kickstart projekt også, den minder meget om den her. https://www.startech.com/en-gb/cards-adapters/dkt30csdhpd.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1493

39
25. december 2020 @ 19:27
Stormogul

På bud igen i det nye år - denne gang også MBA

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1907

191
PowerPalle (Administrator)
25. december 2020 @ 21:26
Stormogul

Jeg regner med, at det er denne model fra Apple's egen side.

Apple M1-chip med 8-core CPU og 8-core GPU
256 GB lagringsplads

  • Apple M1-chip med 8-core CPU, 8-core GPU og 16-core Neural Engine
  • 8 GB samlet hukommelse
  • 256 GB SSD-lager¹
  • 13" Retina-skærm med True Tone
  • Magic Keyboard
  • Touch Bar og Touch ID
  • Force Touch-pegefelt
  • To Thunderbolt-/USB 4-porte
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

356

12
puggaard (Skribent)
25. december 2020 @ 23:08
Lærling

Fik min i mandags. Valgte at opgradere til 16GB RAM, men kan ikke vurdere om det er pengene værd. Indtil videre imponerer specielt batteritiden og performance er også rigtig fin 👌


2709

345
PallMei (Skribent)
26. december 2020 @ 07:48
Bit kongen
puggaard skrev:

Fik min i mandags. Valgte at opgradere til 16GB RAM, men kan ikke vurdere om det er pengene værd. Indtil videre imponerer specielt batteritiden og performance er også rigtig fin 👌

Købte du direkte fra Apple?

Det er svært at argumentere for at give det dobbelte for den konfiguration jeg ønsker. Men jeg har også svært ved at retfærdiggøre opgradering fra min nuværende maskine til en 8GB model. 

Var en 16GB model med mindst 512GB på tilsvarende udsalg, ville jeg slå til uden at tænke 2 gange.


123

11
26. december 2020 @ 07:55
Novice

Hvor fik du fat i den ? 

Umiddelbart er det da kun hos Apple eller Humac den fås med 16gb og der levering engang i det nye år..

Syntes de nye Air M1 ligger på et fornuftigt prisleje, kan huske jeg gav så 14.500kr for min Air 2018 med 16Gb ram/256ssd.

Bliver nok svært at få en go pris for min 2018 nu en ny og beder med "samme" spec. koster ca. 10.500kr.. 



MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

356

12
puggaard (Skribent)
26. december 2020 @ 11:17
Lærling

Jeg bestilte på apple.dk d. 8. december, og den kom d. 21. 

Ja, enig mht. brugtpriserne - de er gået lidt ned, hvilket nok er fair nok, men bestemt ikke fedt når man skal sælge selv. 😄