xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
merge til Fusion disk
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


111

0
28. november 2020 @ 16:42
Novice

Hej

Har lige fået leveret en Imac 27" fra 2019 med et fusiondrev på 2.1 TB. Tidligere har jeg blot installerer et OS og så rullet min backup fra timemachine ind. Men her stoppede timemachine 17 min ;-) før slut og frøs. Måske kunne det være med Lacie backup disk der var gået i sleep..

Start igen - pludselig ingen HD synlig til installation. Diskværktøjet viste at fusion diskene var blevet til to, som kunne formatteres hver for sig, så de begge blev synlige. Ok - Apple siger at man kan merge dem med en kommando i terminal. - virker ikk..

Nogen andre forslag til at skabe fusion disken igen. 

mvh

Carl-Otto

  6
0
  325

4593

394
28. november 2020 @ 17:38
FPU

Problemet dukker af og til op, så der er nogle tråde om det her på Macnyt.

Jeg fandt en, hvor problemet blev løst ved et opkald til en Andreas hos Apple Support. 80 24 08 35, hverdage 09-19.

Det er eneste info i den tråd, fordi det åbenbart var for kompliceret at forklare på skrift.

Link: Klik.

Prøv i øvrigt at søge på "fusion drive" o.lign. her på Macnyt og se, om ikke der dukker noget (mere) informativt op.

Held og lykke og feedback.


291

45
28. november 2020 @ 17:43
Juniormedlem

927

49
28. november 2020 @ 17:45
Veteran

Jeg har været igennem det samme, og måtte ringe til Apple som henviste mig til en hjemmeside hvor der stod hvordan man mergede de to diske i Terminal i EFI. Det var egentligt nemt nok, men man skal lige vide at de diske skal merges i EFI ved brug af Terminal.

Jeg mener at dette var siden supporteren henviste mig til.

Edit: Michael kom før mig, kan jeg se :D

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

111

0
29. november 2020 @ 09:33
Novice

Hej

Jo jeg har været en tur rundt på supportsider - jeg fandt flere opskrifter (og uforståelige youtubes) vedr terminal - men den kritiske "diskutil cs create Harddisk disk0 disk1 - kendte den ikke til i syntaksen.. 

Nu har jeg i første runde rullet det hele ud på den normale og lader SSD stå tom..

Sjovt nok fungererede migrationen bedst ved opkobling direkte mellem den gamle og nye imac - normalt bruger jeg bare restore fra timemachine disken..

mvh

co



291

45
29. november 2020 @ 13:48
Juniormedlem

Du skriver, at din iMac er fra 2019. Den model blev leveret med macOS Mojave og du skal derfor, ifølge tidligere nævnte vejledning, bruge:

diskutil resetFusion

111

0
29. november 2020 @ 20:53
Novice

Korrekt - fik den fra Tyskland i fredag. Og jeg prøvede diskutil resetFusion eftehr opstart via comand+R og den stod bare og tyggede i 30 min... Så prøvede jeg efter geninstallation af mojave - det stod der også et sted ;-) og der kunne den ikke lide Yes efter reset kommandoen..

mvh

co