xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Tado termostater 2 år efter
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1425

21
28. november 2020 @ 07:53
Stormogul

Hej MN,

Jeg har de sidste, godt og vel, 2 år brugt tado i hele huset. Det første år (efterår/vinter) brugte jeg på, at det hele skulle “lære” rummet at kende, i det her tilfælde stuen. Jeg synes dog ikke jeg laver andet end at finjustere varmen. Når Tado mener der er 22grader, så siger termometeret 20, og nogle gange 21, det er lidt med forskel. I år er det ikke blevet bedre, og jeg oplever det samme. Jeg har nu købt en tado wireless sensor i håbet om at det så skulle virke perfekt, og gøre alting selv. Men nu er problemet så, at tado sensor og mit eget termometer viser 1 grader til forskel, hvor jeg stadig mener, at mit gamle termometer viser mest korrekt, det kan fornemmes på varmen.
jeg er snart træt af justeringer, så inden det ryger ned og bliver solgt videre, så ville jeg lige høre jeres erfaringer med det? 

  5
1
  433

881

6
28. november 2020 @ 08:25
Veteran
angelodk skrev:

Hej MN,

Jeg har de sidste, godt og vel, 2 år brugt tado i hele huset. Det første år (efterår/vinter) brugte jeg på, at det hele skulle “lære” rummet at kende, i det her tilfælde stuen. Jeg synes dog ikke jeg laver andet end at finjustere varmen. Når Tado mener der er 22grader, så siger termometeret 20, og nogle gange 21, det er lidt med forskel. I år er det ikke blevet bedre, og jeg oplever det samme. Jeg har nu købt en tado wireless sensor i håbet om at det så skulle virke perfekt, og gøre alting selv. Men nu er problemet så, at tado sensor og mit eget termometer viser 1 grader til forskel, hvor jeg stadig mener, at mit gamle termometer viser mest korrekt, det kan fornemmes på varmen.
jeg er snart træt af justeringer, så inden det ryger ned og bliver solgt videre, så ville jeg lige høre jeres erfaringer med det?

Nu ved jeg ikke om det er en radiatortermostat eller en vægmonteret rumtermostat du taler om? Jeg går ud fra at det er en vægmonteret.

Hænger Tado rumtermostaten og det andet termometer og Tado Wireless sensor præcis ved siden af hinanden?

Hvis ikke de gør det, måler de ikke ens, fordi væggen er har en anden temperatur, hvis den hænger på en ydervæg, eller tæt ved en ydervæg, eller ved et vindue eller bag en dør eller på en skillevæg.

Hænger de klods op ad hinanden, kan du risikere at luften ikke cirkulerer rigtigt igennem eller rundt om rumtermostaten.

Hvis du skal gøre det rigtigt bør du faktisk placere et termometer i rummet hvor du synes temperaturen skal være rigtig, og så "lukke øjnene" og bare indstille rumtermostaten til du når den ønskede rumtemperatur.

(jeg arbejder med varme/gulvvarme hver dag som leveradnør til VVS branchen og kender til disse forhold)


8586

198
28. november 2020 @ 09:44
Poseidon

Jeg har kørt med vores i et år nu (Købte dem til black friday), og har generelt været rigtigt glad for dem. Det er som Dirla også nævner, nok mest et spørgsmål om man rammer den ønskede temperatur generelt, og det har ikke været et stort problem som udgangspunkt her. Nu er min kæreste ekstremt kuldesky, så vi skal hellere have en grad for højt, end for lavet, og det var netop derfor jeg købte dem i sin tid, så vi kunne skrue ned om natten i stue/badeværelse, samt værelser om dagen, og spare lidt, og det har også haft en god effekt kan jeg se på varmeforbruget. Det har været en balancesag til at starte med, men nu sætter jeg den konsekvent på 22 grader om natten i soveværelserne, fordi varmtvandstrykket faldet i løbet af natten, og så kompenserer Tado lidt, og vi ender på 20-21°C.

Det eneste der har været et rigtigt problem er min 1-årige søn, som synes de er voldsomt interessante at skrue på, nu de er så nemme at gøre det på..   

Og så ville jeg gerne have at den funktion som gør at de bliver slået fra ved detektion af åbent vindue varede lidt længere, da vi ofte lufter ud 1-2 timer af gangen og ikke de anbefalede 5 minutter. Dertil så jeg også virkelig gerne en Apple Watch app, hvor jeg kunne aktivere førnævnte, så jeg ikke skal finde en iOS enhed hver gang. Men det er jo småting.


1425

21
28. november 2020 @ 12:14
Stormogul

Det er radiator monteret, og temperatur sensoren sidder i midten af stuen, så ikke i nærheden af en radiator. Den er også valgt som måle enhed, men alligevel virker den meget uintelligent 😅 I morges skrev den 19.8, mit andet termometer viste jo en hel fra højere, så tænker der går noget galt. Hvis radiatorerne skal køre hele natten og ikke sætter den valgte temperatur, så bliver der ikke meget besparelse. Det der er irriterende for mig, er at, jeg flere gange på en dag, nogle gange 4-5 gange skal ind i finjustere. Det bliver man træt af😆


881

6
28. november 2020 @ 13:05
Veteran
angelodk skrev:

Det er radiator monteret, og temperatur sensoren sidder i midten af stuen, så ikke i nærheden af en radiator. Den er også valgt som måle enhed, men alligevel virker den meget uintelligent 😅 I morges skrev den 19.8, mit andet termometer viste jo en hel fra højere, så tænker der går noget galt. Hvis radiatorerne skal køre hele natten og ikke sætter den valgte temperatur, så bliver der ikke meget besparelse. Det der er irriterende for mig, er at, jeg flere gange på en dag, nogle gange 4-5 gange skal ind i finjustere. Det bliver man træt af😆

Dit andet termometer er placeret ved siden af temperatur sensoren?

Begge sidder på en skillevæg og ikke en ydervæg?


1425

21
29. november 2020 @ 18:01
Stormogul

Det lader til, at det hele fungere nu. Det er som om, at det nye Tado sensor lige skulle have noget tid til at forstå hvad den laver. Nu er der i hvert fald kun 0.1-0.2 grader til forskel på mine 2 termometre. Så nu kan jeg endelig nyde det efter 2 år😂