xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Køb af ny Mac
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


825

10
25. november 2020 @ 08:32
Veteran

Hejsa

Har pt. en iMac 27" fra 2011, som jeg gerne ville have udskiftet. Er der nogen mulighed for, at man evt. kan købe en Mac mini, og bruge den gamle iMac 27" som skærm ?

  6
0
  432

927

49
25. november 2020 @ 09:45
Veteran
Stig Bindner skrev:

Hejsa

Har pt. en iMac 27" fra 2011, som jeg gerne ville have udskiftet. Er der nogen mulighed for, at man evt. kan købe en Mac mini, og bruge den gamle iMac 27" som skærm ?

Yes sir!

Det hedder Target Display Mode og kan køre med ældre iMacs der ikke har 5K display.

Target Display Mode

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1708

43
25. november 2020 @ 10:43
Stormogul

Køb en ny skærm ellers får du ikke 4K eller mere på skærmen, og det ville da være dumt.



2709

341
PallMei (Skribent)
25. november 2020 @ 11:12
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:

Køb en ny skærm ellers får du ikke 4K eller mere på skærmen, og det ville da være dumt.


Det er ikke så meget problemet, for det er stadig en god skærm. Problemet er at imac skal køre og lysstyrke indstilles på tastatur tilsluttet imac. Det er mere en nødløsning end varig løsning.


825

10
25. november 2020 @ 13:11
Veteran

Takker for svar, lyder ikke som om det er en løsning. Hvad hvis man køber en ny macbook, kan man så bruge skærmen på iMac ?


927

49
25. november 2020 @ 15:59
Veteran

- post slettet igen -

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

253

35
25. november 2020 @ 16:47
Juniormedlem
Stig Bindner skrev:

Takker for svar, lyder ikke som om det er en løsning. Hvad hvis man køber en ny macbook, kan man så bruge skærmen på iMac ?

Samme "problem" som PallMei o.a. nævner ovenfor, fungerer sikkert hvis hvis din iMac startes i Target Display Mode.

Der er i princippet ingen forskel på MacMini, MacBook Air og MacBook Pro med M1 SoC'en (MBA har 7 GPU kerner hvor de 2 andre har 8 og det er i grove træk det)

Hvis du ikke skal skifte nu, så ville jeg nok klappe hesten og vente på iMacs med Apple Sillicon. Jeg har en 5K iMac (late 2015) nu og havde en 27" iMac 2009 før det, man bliver altså afhængig af de skærme   og skal man ud og finde skærme i tilsvarende kvalitet, så koster de altså rigtig mange penge.

/Carsten