xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
SuperDuper og Big Sur
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


451

18
22. november 2020 @ 17:05
Seniormedlem

SuperDuper virker endnu ikke med Big Sur, men er der et andet (og måske bedre) program I kan anbefale?.

  5
1
  380

4593

393
22. november 2020 @ 17:23
FPU

Er SuperDuper ikke et klone-program?

Hvis ja, så prøv Carbon Copy Cloner.


451

18
22. november 2020 @ 17:38
Seniormedlem

Jo - et cloneprogram. Jeg ser på Carbon Copy Clone, er det et OK program?


4593

393
22. november 2020 @ 19:36
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Jo - et cloneprogram. Jeg ser på Carbon Copy Clone, er det et OK program?

Jeg har ikke brugt det i laaaang tid, men dengang det var forholdsvist nyt, brugte jeg det til at klone en Tiger (10.4) over på en ekstra disk.

Dengang var CCC vist det eneste klone-program, som kunne klone en boot-disk over, så man umiddelbart kunne boote fra den nye disk.

Sidenhen er CCC blevet et større servicerings-program, som man skal betale for, men hvis jeg husker rigtigt, kan man vist stadig klone et system over på en anden disk, uden at man skal købe programmet.


253

35
23. november 2020 @ 12:09
Juniormedlem

Der er tilsyneladende en beta af CCC der kan klone Big Sur systemdisken.

Problemet for både CCC og SuperDuper er, at  ASR (Apples APFS replication utility) indtil MacOS 11.0.1 (omkring 5. nov. 2020) ikke kunne lave en bootable klon - og de bruger tilsyneladende ASR "under the hood".

Du kan læse mere her: Bombich/Carbon Copy Cloner og her: Shirt-pocket/SuperDuper

Shirt-pocket (SuperDuper) anbefaler, at man venter med at opdatere til Big Sur hvis det er muligt, og at man bruger TimeMachine hvis man allerede har, eller er nødt til at opdatere til Big Sur.

Jeg er på Big Sur og afventer bare at SuperDuper bliver opdateret, indtil da så kører TimeMachine backups af mine data - det gjorde den nu også før Big Sur   

CCC kan ca. det samme som SuperDuper, men hvor SuperDuper er en standard Toyota Corolla, så er CCC en Toyota Corolla der er pimpet hos THansen   

/Carsten


2268

156
23. november 2020 @ 12:14
ASCII jonglør

Tak for denne udførlige info, sidder også og venter på en SuperDuper-opdatering til brug for Big Sir, undskyld, Big Sur   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”