xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Skærm vågner sent
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


350

4
22. november 2020 @ 16:03
Lærling

Hej

Jeg har købt en ny Mac mini og en Samsung skærm. Alt kører 99% perfekt. Bortset fra, at skærmen er evigheder om at starte op når jeg aktiverer den efter dvale. Kan jeg på en eller anden måde fikse det. Det driver mig til vanvid 

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)
  11
3
  434

21

2
22. november 2020 @ 19:06
Let øvet

Hej Hans

Jeg har samme setup som dig -altså ihverfald en Samsung skærm. Hvor længe vil du sige det tager for din? Så kan jeg sammenligne.


350

4
22. november 2020 @ 19:10
Lærling


Nu hvor den har stået stille nogle timer, kan jeg se
på Mac Mini at den vågner straks. Men jeg måtte fysisk trykke på Samsung skærmens powerknap for den vågende ! Setup forbundet med hdmi kabel som kom med skærmen. 

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

21

2
22. november 2020 @ 19:12
Let øvet

Jeg skal også manuelt tænde skærmen ved opstart  selvom skærmen står på standby. Men hvis jeg bare skal vække den fra dvale går det snabt!

Kan du få gang i din skærm ved opstart/tænding af maskinen? - altså uden at kravle om bag skærmen.


350

4
22. november 2020 @ 19:37
Lærling

Jep, den kommen til live når jeg starter helt fra nul. Men for hulen det er tæt på det er en dealbraker for mig. I løbet af en dag, bliver det jo til en trilliard små frustrationer. Mon det er skærm eller mini der er årsagen?

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

21

2
29. november 2020 @ 19:40
Let øvet

Hej Hans

Jeg har Samsung skærmen U28E590 og hver gang jeg starter min mini op, så skal jeg tænde skærmen, selvom den lyser blåt. Kan man rette det?


21

2
29. november 2020 @ 21:09
Let øvet
mjesper skrev:

Hej Hans

Jeg har Samsung skærmen U28E590 og hver gang jeg starter min mini op, så skal jeg tænde skærmen, selvom den lyser blåt. Kan man rette det?

EDIT: Jeg fik svar i et andet forum. Håber jeg kan vende tilbage en anden gang i dette forum.


393

13
29. november 2020 @ 22:53
Lærling

Ville det ikke være god stil at fortælle Hans, trådstarteren, hvilket svar du fik i det andet forum og dermed hjælpe, i stedet for bare at fise af med sådan en besked?

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

21

2
30. november 2020 @ 23:07
Let øvet

Hej Leif

Naturligvis. Beklager. Problemet Hans har svarer dog ikke helt til mit.. men jo, here goes.

Jeg skulle ændre på selve skærmen og slå "Off Timer" fra. Den stod til On. Så skærmen slukkede for stand-by efter 4 timer. Det betød jeg skulle tænde skærmen hver morgen..


393

13
01. december 2020 @ 09:52
Lærling

Hej Jesper

Tak, fordi du svarer. Jeg har ikke problemet, men synes, det er synd for Hans, hvis han kunne bruge den løsning, du fandt frem til, og så ikke fik muligheden. Nu har han da muligheden. 

God jul 

Leif

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

21

2
01. december 2020 @ 10:00
Let øvet

Klart... :)

Og god jul til dig også - og alle andre på Macnyt! :)


350

4
01. december 2020 @ 15:25
Lærling

Tak for den opdatering. Tror faktisk det var præcis det jeg søgte. Det er så lang tid siden, jeg har haft "ekstern" skærm, at jeg faktisk havde overset at den kan justeres "i sig selv" . 


God jul til jer...

/Hans

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)