xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Chrome vil have adgang til Bluetooth
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


927

49
22. november 2020 @ 10:31
Veteran

Jeg skulle lige prøve at installere Chrome fordi Safari lagger for vildt i YouTube og FaceBook. Jeg erfarer kun problemer med de to sider i Safari, alt andet kører perfekt. Chrome klarer det noget bedre - åbenbart. Men den vil gerne have adgang til Bluetooth. Hvad svarer i der? Jeg har nægtet den adgang, men jeg ved så heller ikke hvad Google vil bruge det til.

Jeg har en Mac Pro 2013. Den har en quad core 3,7 GHz Xeon CPU og 64 GB RAM og kører macOS 11.0.1. Så der burde være muskler nok til at køre YouTube og Facebook i Safari.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  2
0
  366

4586

390
22. november 2020 @ 11:03
FPU

Chrome har ikke verdens bedste rygte, hverken hos mig eller hos f.eks. Nihad, som har skrevet lidt om det i tråden om VPN eller ej.

Jeg havde på et tidspunkt en MacPro 1.1 som gæstecomputer til mine sommergæster, og en af dem var vant til Chrome på sin PC, så jeg installerede det på Pro'en med det resultat, at det trak hele maskinen så meget ned, at jeg måtte omformatere og ny-installere alt. Der var dog ikke tale om data-tab, kun al balladen med at lægge OS og software ind igen og genoprette brugerne.

Jeg har tidligere læst nogle rygter om, at Chrome er ret glad for (adgang til) bruger-data. Jeg kan ikke pege på nogen artikler om det, men taget i betragtning, at Google er reklamefinansieret, skulle det ikke undre mig, om rygterne har substans.

Jeg ved ikke, hvordan det vil virke med Facebook, men alt andet lige virker Firefox fint med YouTube, selv den gamle version, som jeg kører på min SnowLeo, også selvom jeg jævnligt får at vide, at den ikke længere virker.

Jeg kan i øvrigt ikke se nogen rationel grund til, at en browser på en Mac skal have adgang til BlueTooth, så den ting er kun med til at bekræfte min formodning om, at man bør holde sig væk fra Chrome. Jeg kan faktisk kunne komme i tanke om data-mining fra BT-enheder som eneste forklaring på, hvorfor Chrome beder om BT-adgang.


535

26
29. november 2020 @ 23:08
Kaptajn

Chrome spørger om adgang til Bluetooth, for at forbinde til Chromecast :-)