xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
444
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
WYSIWYG web-editor til macOS Big Sur
Kategori: Bits and bytes (Software)

2456

193
16. november 2020 @ 15:16
ASCII jonglør
[post_text]
MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”
  24
2
  777

17

1
16. november 2020 @ 16:29
Nyt medlem
TommyJ

1730

45
16. november 2020 @ 17:26
Stormogul

Ja, Sparkle ER nummer 1.  🤓

2214

49
16. november 2020 @ 17:26
ASCII jonglør

2456

193
28. december 2020 @ 14:44
ASCII jonglør

Tak for jeres forslag, jeg er fortsat interesseret i sådanne. Har præ-BigSur haft Dreamweaver, men ønsker at skifte til en mere enkel web editor. Et ufravigeligt krav er her, at brugerfladen skal være i stand til at vise kode og grafikken både samtidig og hver for sig - ligesom i Dreamweaver.s såkaldte Split-vindue Så vidt jeg kan se, kan hverken Sparket eller Visual Studio Code levere på dette.

Så er der jo RapidWeaver - nogen der har erfaringer med dette?

På forhånd tak.

2456

193
28. december 2020 @ 15:01
ASCII jonglør

- Ser ud som om, at EverWeb kan levere, nogen der har erfaringer med dette program?

Pinegrow ser virkelig lækkert ud - og dyrt.

2456

193
28. december 2020 @ 15:31
ASCII jonglør

Ser faktisk ud som om, at Pinegrow er alt det, som Dreamweaver burde være. Virkelig professionelt, lækkert og gennemarbejdet, velfungerende, intuitivt.

Fantastisk program, bliver helt sikkert købt - for lige pt. er softwaren i version 5.99, så jeg venter lige 0.01 længere - hvor længe det så end bliver   

2456

193
28. december 2020 @ 15:52
ASCII jonglør

- Hovsa, her er sørme en en fin sammenligning af Pinegrow og Dreamweaver (well, publiceret af Pinegrow, men læs selv) der understøtter min sammenligning med Dreamweaver (RIP ✝︎): 

- Her nogle YouTube-videoer med reviews etc. af Pinegrow

Release Notes for Pinegrow

2456

193
28. december 2020 @ 16:03
ASCII jonglør

Bemærk:

Although it is possible that Pinegrow may work flawlessly with previous versions of macOS, we now test each release of Pinegrow with macOS 10.14 (Mojave), macOS 10.14 (Catalina) & now macOS 11 (Big Sur) on Intel platforms only for the moment and we provide support only for these versions of the system.

- så endnu en grund til at vente med at købe Pinegrow indtil det er ARM kompatibelt.

2096

238
PowerPalle (Administrator)
28. december 2020 @ 17:38
ASCII jonglør

Pinegrow kan hentes i en demo version.. Jeg hentede demoen og  mistede interessen - den fangene mig ikke i praksis. Jeg er selv 100% ti BBEdit (altså håndkodning) i mangel af bedre.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2456

193
28. december 2020 @ 17:49
ASCII jonglør

Tak for at dele den erfaring. Og ja, jeg skal naturligvis have checket softwaren selv, men må man spørge, hvilke elementer der fik interessen til at fordampe?

2096

238
28. december 2020 @ 20:21
ASCII jonglør

Den primære var nok, at det så ud til at være en Java-app, der var bygget til alle platforme og således var den normale Mac-oplevelse væk fra brugerfladen.

207

11
28. december 2020 @ 20:44
Juniormedlem

Jeg kommer primært fra den grafiske branche, men har også lavet lidt primitive hjemmesider op igennem 1'erne (aka 0'erne). 

Efter at have pillet lidt med HTML5- og CSS-templates, lykkedes det mig endelig at komme tilbage på banen med freelance-jobs i webdesign, navnligt fordi jeg kastede mig over Wordpress kombineret med web-builderen DIVI. Det var lige den kombination jeg savnede. Nogen mener det er rædselsfuldt, for langsomt og bla bla bla :-D Jeg synes det er pisse fedt. Man kan komme pænt langt uden at bruge penge på andet end et engangsbeløb til selve builderen.

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd

2096

238
28. december 2020 @ 20:54
ASCII jonglør

Hvad sker der så når man har lavet en side eller et site i DIVI? Kan man så eksportere det til HTML og CSS filer uden at skulle bruge Wordpress efterfølgende, eller?

229

18
28. december 2020 @ 22:44
Juniormedlem

Jeg bruger også BBEdit og W3 Schools, så kan man selv bestemme alt.
Mange WYSIWYG er bøvlede at bruge. 

Hans

207

11
28. december 2020 @ 23:36
Juniormedlem
PowerPalle skrev:

Hvad sker der så når man har lavet en side eller et site i DIVI? Kan man så eksportere det til HTML og CSS filer uden at skulle bruge Wordpress efterfølgende, eller?

Det har jeg ikke prøvet, men jeg går stærkt ud fra at det ikke virker, da DIVI er en wordpress-builder der tilføjer funktionalitet til Wordpress' php-database-fundament.

Jeg kommer selv oprindeligt fra Dreamweaver. Senere, hvor jeg lavede et par jobs baseret på eksisterende html/css-templates, brugte jeg BBEdit. Jeg savnede dog database-delen og derfor gik jeg over til Wordpress, som har et enormt følge.

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd

2456

193
29. december 2020 @ 09:57
ASCII jonglør

Har besluttet at vente lidt med at investere i Pinegrow (venter på opdateringen til version 6.0), men skal have redigeret et par websites snarest.

Hertil kræves som bekendt en FTP Client, og der er jo et hav af dem derude. Vil helst have software der både er udelukkende til Mac og om muligt naturligvis gerne gratis.

Hører derfor gerne forslag og evt. erfaringer. På forhånd tak. 

2456

193
29. december 2020 @ 10:27
ASCII jonglør
Rene Larsen skrev:

Visual Studio Code

Hvilken FTP extension bruger du til VSC?

1280

44
30. december 2020 @ 08:41
Stormogul

Så er der jo RapidWeaver - nogen der har erfaringer med dette?

Jeg er amatør, og har puslet med hjemmesider siden 1997. Været igennem meget software (bl.a. også en ældre version af Dreamweaver), men valgte til sidst RapidWeaver. Ja, du kan se koden og pille ved den.

En af RW's største fordele for en doven amatør som jeg, er alle de ekstra funktioner man kan tilkøbe. F.eks. via "Stacks"

(Har også forsøgt mig med WordPress, som også tilbyder ekstra funktioner, men valgte at forblive på RW)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2456

193
30. december 2020 @ 10:17
ASCII jonglør

Interessant, tak for det. Har RapidWeaver indbygget FTP-funktion?

1280

44
31. december 2020 @ 08:35
Stormogul
Factory skrev:

Interessant, tak for det. Har RapidWeaver indbygget FTP-funktion?

Ja - og den kan indstilles til kun at erstatte og uploade ændrede filer

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2456

193
31. december 2020 @ 08:53
ASCII jonglør

Tak, jeg checker RW senere idag.

Til jer der bruger BBEdit: kan man heri uploade filer som fx .gif, jpg, mp3 og mp4? Har forsøgt at google spørgsmålet, men ikke kunnet få klarhed over dette - måske fordi det simpelthen er klart umuligt, al den stund BBEdit “blot” er en texteditor.

229

18
31. december 2020 @ 16:28
Juniormedlem

Jeg bruger kun BBEdit til kodning.

Som ftp bruger jeg FileZilla. Her kan man uploade alt.

Godt Nytår.

Hans

Hans

2456

193
31. december 2020 @ 22:59
ASCII jonglør

Har nu fået checket forskellige web-editorer, WYSIWYG'ere, ftp- & grafikprogammer, men intet lever op til det, jeg skal bruge.

Så enden på det hele bliver, at jeg laver en bootable macOS Mojave 10.14 på en USB-stil, og derefter installerer Dreamweaver og grafikprogrammet Fireworks fra Adobe CS6 på den. Så får jeg de ønskværdige resultater.

Fireworks er virkelig et ret fint grafikprogram med visse funktioner, som den grafik jeg arbejder med er afhængig af (desværre). Den slags program er svært at finde andre steder. Så kan jeg få tingene håndteret med den vanlige kvalitet.

Tak alligevel for jeres forskellige forslag, de har jo været med til at afklare situationen.

2456

193
01. januar 2021 @ 15:29
ASCII jonglør
Factory skrev:

...jeg laver en bootable macOS Mojave 10.14 på en USB-stil, og derefter installerer Dreamweaver og grafikprogrammet Fireworks fra Adobe CS6 på den...

Retter lige mig selv for eventuelle andre, der vil følge samme opskrift:

Der oprettes en bootable OS X High Sierra 10.13, ikke Mojave. Adobe CS6-pakken arbejder bedre på High Sierra.