xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Gendanne iPad - beholde bøger mv. ?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


881

6
14. november 2020 @ 13:03
Veteran

Hejsa,

Jeg er nødt til at gendanne fruens iPad, som er blevet vanvittig langsom. Hun har en del billeder, bøger mv. som ligge i deres respesketive apps og i en sikkerhedskopi osv.

efter at have gendannet, hvordan henter jeg disse data ind, uden at få samme fejl (hastighedsproblemet) med også?

På forhånd tak, for evt. input. :-)

  6
0
  419

881

6
15. november 2020 @ 20:56
Veteran

Ikke nogen der ved noget om det her?


4593

394
15. november 2020 @ 23:07
FPU

Det, der er problemet med iOS og den måde, som der bliver lavet backup på, er, at det er en alt-eller-intet metode.

OK, man kan f.eks. hive Kamararulle ud separat i ImageCapture, men man kan ikke lægge den ind igen; hertil kræves en fuldstændig iTunes (eller Finder) krypteret backup, som man desværre ikke bare kan plukke fra, og hvis fejlen kom med over på den sidste backup, bliver den ført med tilbage under en gendannelse.

Hvis I ikke har slettet iPad'en endnu, er den største chance for at få lidt mere fut i den igen nok at slette alle indstillinger og så håbe på, at det var en af dem, som lavede balladen.

Inden I gør det forsøg, vil jeg dog anbefale jer dels at lave en helt ny EKSTRA backup, så der slet ikke mistes data, hvis noget skule finde på at gå galt, dels at notere sig alle indstillinger og passwords. Jeg ved at det er smertefuldt at sidde og bladre alle selve iOS' indstillinger og alle app's ditto igennem, men det er mere eller mindre den eneste metode, som virker, når man skal sætte iOS og apps korrekt op igen.

I kan naturligvis bruge tekstbehandling til formålet, men det er min erfaring, at den slags lettere gøres på papir, for her kan man skitsere en side med indtillinger noget bedre, end man kan skrive det ind i et tekst-dokument.

Glædelig fejlfinding.


881

6
15. november 2020 @ 23:48
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

Det, der er problemet med iOS og den måde, som der bliver lavet backup på, er, at det er en alt-eller-intet metode.

OK, man kan f.eks. hive Kamararulle ud separat i ImageCapture, men man kan ikke lægge den ind igen; hertil kræves en fuldstændig iTunes (eller Finder) krypteret backup, som man desværre ikke bare kan plukke fra, og hvis fejlen kom med over på den sidste backup, bliver den ført med tilbage under en gendannelse.

Hvis I ikke har slettet iPad'en endnu, er den største chance for at få lidt mere fut i den igen nok at slette alle indstillinger og så håbe på, at det var en af dem, som lavede balladen.

Inden I gør det forsøg, vil jeg dog anbefale jer dels at lave en helt ny EKSTRA backup, så der slet ikke mistes data, hvis noget skule finde på at gå galt, dels at notere sig alle indstillinger og passwords. Jeg ved at det er smertefuldt at sidde og bladre alle selve iOS' indstillinger og alle app's ditto igennem, men det er mere eller mindre den eneste metode, som virker, når man skal sætte iOS og apps korrekt op igen.

I kan naturligvis bruge tekstbehandling til formålet, men det er min erfaring, at den slags lettere gøres på papir, for her kan man skitsere en side med indtillinger noget bedre, end man kan skrive det ind i et tekst-dokument.

Glædelig fejlfinding.

Tak for input. Det er ikke blevet forbedret så? Typisk Apple. Stadig skod hvad det angår!

Fandt lige det her. Tænker det her måske kan hjælpe nu og fremover: iMazing


4593

394
16. november 2020 @ 00:47
FPU

Den ser interessant ud, ikke mindst fordi jeg har en lang iMessage-tråd med en del fotos, som jeg gerne vil have en backup af, men som jeg egentlig ikke gider have liggende på telefonen, da det er en afsluttet dialog.

Den eneste måde, jeg har kendt til at få den overført, har været at tage screen-snaps af den (men dialogen er temmelig lang), kopiere billderne over på på Mac'en med ImageCapture, og så enten transkribere dialogen til tekst eller bruge noget OCR, men her virker iMazing meget mere lovende. jeg bør dog selv lede lidt efter SMS-værktøjer. Nå, det bliver vel snestorm på et tidspunkt, og så kan jeg jo bruge tiden på at være indesneet på det projekt.

Foreløbig er iMazing da lige downlaodet til lager; så vil jeg kigge på den ved lejlighed. Tak for hintet.

P.S. Hvis iMazing viser sig ikke at kunne hjælpe jer, kan I i det mindste bruge iOS' snapshot-funktion til at få gemt alle indstillinger, så I slipper for at skrive dem ned i hånden. Bare husk at kopiere Kamerarullen over på et andet medie, inden I begynder at slette noget.


8581

198
16. november 2020 @ 09:42
Poseidon

Sørg for at have 5+GB ledig plads på iPad'n til diskcache, men derudover skal du ikke forvente et stort hastighedsboost af en nulstilling.


Hvilken model er det?


881

6
17. november 2020 @ 17:04
Veteran
David Munch skrev:

Sørg for at have 5+GB ledig plads på iPad'n til diskcache, men derudover skal du ikke forvente et stort hastighedsboost af en nulstilling.


Hvilken model er det?

iPad Air.

Den er ekstreeeem langsom og æder en opladning i løbet af no-time, så ... :-)