xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Big Sur - surt problem
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1275

36
13. november 2020 @ 18:29
Stormogul

Jeg har skrevet dette i en anden tråd - nu får problemet sin egen:

Min MBP er ved at installere - men skærmen bliver med mellemrum sort, så vender apple logo og process bar tilbage på samme sted. Nu er der gået 45 minutter med det.... jeg har selvfølgelig lavet backup via Time Machine (+ klonet med Super Duper) men giver den en chance til og kører på en gammel mac så længe....

Nu er der gået to og en halv time. I mellemtiden har jeg forsøgt med nulstilling af pram og reset sms uden held. Og jeg kan ikke boote fra den SuperDuper klon jeg lavede før opdatering 😔 Min Mojave klon (bruges til Aperture) kan heller ikke bruges som startdisk...

Her er installerings log:

Nov 13 18:27:00 MacBook-Pro osinstallersetupd[2623]: disk2s2 is not convertible to APFS: Du kan ikke installere på denne enhed, fordi den ikke kan konverteres til APFS (Apple File System).

Men Diskværktøj siger den ER i APFS!!!???

Her billede af skærmen i den frosne proces....

Hjæææælp 🙄

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  7
0
  896

927

49
13. november 2020 @ 18:53
Veteran

Det problem havde jeg også ved den første beta af Big Sur for et par måneder siden. Jeg var simplethen nød til at ompartitionere harddisken til APFS under internet-recovery-funktionen inden jeg fik gang i den igen. Der skete noget under den første installation, som minder om hvad du erfarer, hvor jeg var nødt til at give den ren røv at trutte i. Min gæt er at Big Sur ikke selv kunne klargøre disken ordentligt.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1275

36
13. november 2020 @ 18:56
Stormogul

jeg var nødt til at give den ren røv at trutte i.

Ja - det har jeg også tænkt, men håbede at kunne slippe for besværet.... godt jeg var overforsigtig mht backup

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

74

0
16. november 2020 @ 18:05
Novice

Andre der oplever udfordringer stort som småt med macOS Big Sur ? Overvejer at opgradere, hvis listen af bugs er minimal.... Hit me..... 


2709

341
PallMei (Skribent)
16. november 2020 @ 18:14
Bit kongen
Peter Simonsen skrev:

Andre der oplever udfordringer stort som småt med macOS Big Sur ? Overvejer at opgradere, hvis listen af bugs er minimal.... Hit me..... 

Har ikke oplevet nogen problemer på min 11" 2014 Macbook air. Men meget af det grafiske design kræver tilvænning.


74

0
16. november 2020 @ 18:23
Novice
PallMei skrev:
Peter Simonsen skrev:

Andre der oplever udfordringer stort som småt med macOS Big Sur ? Overvejer at opgradere, hvis listen af bugs er minimal.... Hit me..... 

Har ikke oplevet nogen problemer på min 11" 2014 Macbook air. Men meget af det grafiske design kræver tilvænning.

Tak, det er noteret..


927

49
16. november 2020 @ 18:45
Veteran
Peter Simonsen skrev:

Andre der oplever udfordringer stort som småt med macOS Big Sur ? Overvejer at opgradere, hvis listen af bugs er minimal.... Hit me..... 

Jeg oplever slet ingen alvorlige bugs. Og det ser også ud til, ar der er kommet styr på “accountsd”.

Det vildeste jeg har oplevet er, at MacBook Pro bliver meget varm, hvis jeg glemmer at slukke Safari på min kones konto inden jeg logger ind på min egen konto. Altså begge konto er åbne og Safari er åben på hendes konto sker det. Jeg ved ikke lige hvad der sker for Safari når den sådan ligger og brøler i baggrunden mens ingen bruger kontoen. Den fejl havde vi også med Catalina. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

43

1
16. november 2020 @ 20:50
Let øvet

Eneste problem, jeg har oplevet indtil videre, er, at kopiering til/fra eksterne diske (TM g NAS) tager ufattelig lang tid, både kablet og over wifi.