xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Fejl i læsning af kommentarer på avisers hjemmeside (Safari)
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
09. november 2020 @ 16:17
Seniormedlem

Når jeg læser aviser med Safari (14.0) og vil se kommentarer til emner og der er flere kommentarer "Indlæs 9 flere kommentarer" og/eller "mere" i en kommentar "blinker" skærmen med et kort glimt af teksten og så ellers væk. I Firefox er der ingen problemer så det må være Safari og ikke avisernes hjemmeside. Problemet er kommet indenfor de sidste uger - først med af og til men nu hele tiden. Er der smuttet en fluevinge et eller andet sted eller?.

  12
0
  330

2709

341
PallMei (Skribent)
09. november 2020 @ 17:03
Bit kongen

Hvis du kommer med et link til en side, hvor du har problemer, er det nemmere at efterprøve.


455

18
09. november 2020 @ 17:29
Seniormedlem

2709

341
PallMei (Skribent)
09. november 2020 @ 17:45
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/naujalynge/ECE12547708/regeringens-fortaelling-haenger-ikke-sammen/

Først, kunne jeg slet ikke se kommentar jyllandsposten. Hverken i Firefox eller Safari. Ved ikke om det kræver at man logger ind. Prøvede at slette websted data og acceptere alle cookies, hvis det var krævet. Men så tillod jeg sporing sporing mellem websteder og kommentaren blev synlige. Indlæsning af yderlig kommentar virker også fint. Men ellers en usual suspect ad-blocker.

Men lidt træls at tillade generel sporing mellem websteder. Ved ikke om det kan specificeres specifikt for bestemte hjemmesider. 

safari->indstillinger->anonymitet->Webstedssporing


179

42
09. november 2020 @ 17:47
Novice

Safari kommer med en "advarsel" ...... hvis jeg trykker tillad fungerer det. Facebook & Jyllands Posten er vist i seng med hinanden ......



455

18
09. november 2020 @ 17:55
Seniormedlem

Det bliver jeg slet ikke spurgt om, jeg kan bare ikke se alle kommentarer eller hvis der er "mere" i en kommentar. Min indstilling i Safari er Ja til Undgå sporing mellem websteder.


455

18
09. november 2020 @ 17:58
Seniormedlem

Jeg er abonnent og det kræves nok. Jeg har ikke ændret indstillinger og der er Ja til Undgå sporing mellem websteder, og problemet er som sagt nyt, så jeg tror det er noget andet.


4593

394
09. november 2020 @ 18:15
FPU

Jeg ved ikke, om det virker med Jyllandsposten, men hos mig virker en ret gammel version af Opera fint med EkstraBladets komentarspor. Jeg skal klikke på "Vis kommentarer", for at der vises et vist antal. Derefter klikker jeg næsten altid på "Vis ældste", så de vises kronologisk korrekt (jeg har aldrig kunnet se logikken i at vise nyeste kommentarer først og så skulle læse dem "baglæns", altså svaret på en kommentar før selve kommentaren).

Derefter kan jeg fint scrolle ned igeennem dem, og både "Vis flere svar" og "Vis flere kommentarer" virker fint.

Min Opera er version 24.0, den sidste der blev lavet til SnowLeo.

Der findes nyere Operaer til nyere OS'er, nogle af dem vist nok med en eller anden form for indbygget AdBlocker, hvis man er til den slags.

Opera er møg-hurtig til at loade de web-sider, som den stadig kan læse. Desværre udvikles den ikke længere, så der kan være ting omkring sikkerhed og kompatibilitet, så "handle with care".


2709

341
PallMei (Skribent)
09. november 2020 @ 18:24
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg er abonnent og det kræves nok. Jeg har ikke ændret indstillinger og der er Ja til Undgå sporing mellem websteder, og problemet er som sagt nyt, så jeg tror det er noget andet.

Det er jo netop det der er problemet. Det skal slås fra. Så må du vudere om det er prisen værd at lade Facebook og andre spore dig på tværs af hjemmesider. 


455

18
09. november 2020 @ 19:55
Seniormedlem

Men hvorfor er det blevet et problem nu (de sidste par uger) mod flere års OK?.


2709

341
PallMei (Skribent)
09. november 2020 @ 21:23
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Men hvorfor er det blevet et problem nu (de sidste par uger) mod flere års OK?.

Safari 14 som du benytter er ret ny. Den indeholder nye sikkerhedstiltag, fordi der er støre og støre fokus på adgangen til private data i browsere. Firefox og Apple er i front på side. Er ikke sikker på hvor længe den sporingsindstilling har været i Safari, men den er rimelig ny og muligvis strammet yderlig i version 14.

I samme boldgade kan nævnes at Apple i ios 14 også har indført Indstillinger->Anonymitet->Sporing->Apps må anmode at spore. Den skulle have været slået fra som standard, men det er indtil videre udskudt til efter nytår og Facebook truer med alle juridiske midler at det ikke træder i kræft, for så kan de ikke følge dig på tværs af apps og sælge målrettede reklamer.


455

18
10. november 2020 @ 14:29
Seniormedlem

Når jeg tillader sporing på tværs virker avissiden som før med fuld adgang til kommentarer etc.. Nu kan jeg vælge, det kunne jeg ikke før, men før har jeg så "uvidende" godkendt sporingen - så pyt, jeg vil gerne læse kommentarer. Og for øvrigt er jeg ikke på Fjæsbåk (og kommer nok aldrig). Tak for hjælp.


2709

341
PallMei (Skribent)
10. november 2020 @ 14:39
Bit kongen

👍 Har også droppet Facebook. Har også droppet Chrome, for at arbejde væk fra Google. Desværre iCloud ikke Cross platform nok til at jeg kan flytte kalender+kontakter og dermed indirekte mail til iCloud.