xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
iPhone 12 pro bestilt
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


1638

45
16. oktober 2020 @ 19:55
Stormogul

Jeg har valgt en iPhone 12 pro i blå ved Yousee for at få 5G fra start.

Hvad har i valgt og hvorfor? :)

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra
  38
4
  1591

2696

335
PallMei (Skribent)
16. oktober 2020 @ 20:40
Bit kongen

Det samme, men hos 3. Den almindelige 12'er blevet for dyr, for at give plads til mini, så man får meget for den ekstrapris pro koster med samme kapaciteter. Ville alligevel have valgt pro for at få telelinse. Tog 256GB fordi jeg forventer at beholde den mindst ligeså længe som min 6s. Min 6s kunne sagtens tage en tørn mere og det kommer den også til, for den går videre i familien.


927

49
17. oktober 2020 @ 08:28
Veteran

Konen køber en 12 Pro og jeg er spændt på at se hvordan billederne bliver med Apple ProRes RAW bliver, for jeg er ret træt af komprimeringen på både billede og video på min 11 Pro Max :-)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2696

335
PallMei (Skribent)
17. oktober 2020 @ 13:47
Bit kongen

Er bare lidt nervøs over at være first mover på et nyt design. Historien viser at hver gang iPhone har fået nyt design, er de kommet med en s model det kommende år, som retter op på en graverende svaghed. 4s (bedre antenne og 2 kerner), 5s (64bit), 6s (stærkere aluminium og 2gb ram), Xs (har var  jeg ude loopet, så er faktisk ikke helt klar over hvad og om den fixede noget). Jeg håber dog, at den sidder i skabet første gang for Apple i år og 12s ikke viser sig at være den man skulle have ventet på 🤞


927

49
17. oktober 2020 @ 17:49
Veteran

S-serierne er jo ikke direkte fejlrettelser men innovationer. Samtlige deres telefoner er innovationer fra forrige model. Det er bare en naturlig det at de bliver bedre og bedre hele tiden. Så du kan lige så godt slå dig pung ihjel med det sammen 😁

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2696

335
PallMei (Skribent)
17. oktober 2020 @ 21:09
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

S-serierne er jo ikke direkte fejlrettelser men innovationer. Samtlige deres telefoner er innovationer fra forrige model. Det er bare en naturlig det at de bliver bedre og bedre hele tiden. Så du kan lige så godt slå dig pung ihjel med det sammen 😁

S-versionerne er dem man bør gå efter, de har aldrig rettet op på graverende fejl/mangler. 7,8,11 er finpudsninger. Garantere også for at vi 12s næste år og 14 derefter, så vi ikke skal risikere det uheldige nummer 13 :-D

Jeg kan dog ikke se noget grundlæggende skævt i specifikationerne for 12 serien modsat 3G, 4, 5 og 6. Det var grunden til at jeg ikke sprang på en iPhone før 6s (som stadig er den eneste iPhone jeg har haft), hvor det hele ganske vist ikke var bedre end min daværende android, men i balance og godt nok.


927

49
18. oktober 2020 @ 07:27
Veteran
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

S-serierne er jo ikke direkte fejlrettelser men innovationer. Samtlige deres telefoner er innovationer fra forrige model. Det er bare en naturlig det at de bliver bedre og bedre hele tiden. Så du kan lige så godt slå dig pung ihjel med det sammen 😁

S-versionerne er dem man bør gå efter, de har aldrig rettet op på graverende fejl/mangler. 7,8,11 er finpudsninger. Garantere også for at vi 12s næste år og 14 derefter, så vi ikke skal risikere det uheldige nummer 13 :-D

Jeg kan dog ikke se noget grundlæggende skævt i specifikationerne for 12 serien modsat 3G, 4, 5 og 6. Det var grunden til at jeg ikke sprang på en iPhone før 6s (som stadig er den eneste iPhone jeg har haft), hvor det hele ganske vist ikke var bedre end min daværende android, men i balance og godt nok.

Hvordan hulen definere du graverende fejl i dine eksempler?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
18. oktober 2020 @ 09:22
Poseidon

Jeg skal have mig en 12 Mini, skal bare lige prøve den i det virkelige liv først, så jeg er sikker på at jeg ikke skal op i en Pro pga. størrelsen. Og så skal jeg have besluttet mig for farven.


Det er på tide at lægge min 4S i skuffen. :P


2252

151
18. oktober 2020 @ 09:28
ASCII jonglør

  Det bliver en chokerende opdatering. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
18. oktober 2020 @ 10:49
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

S-serierne er jo ikke direkte fejlrettelser men innovationer. Samtlige deres telefoner er innovationer fra forrige model. Det er bare en naturlig det at de bliver bedre og bedre hele tiden. Så du kan lige så godt slå dig pung ihjel med det sammen 😁

S-versionerne er dem man bør gå efter, de har aldrig rettet op på graverende fejl/mangler. 7,8,11 er finpudsninger. Garantere også for at vi 12s næste år og 14 derefter, så vi ikke skal risikere det uheldige nummer 13 :-D

Jeg kan dog ikke se noget grundlæggende skævt i specifikationerne for 12 serien modsat 3G, 4, 5 og 6. Det var grunden til at jeg ikke sprang på en iPhone før 6s (som stadig er den eneste iPhone jeg har haft), hvor det hele ganske vist ikke var bedre end min daværende android, men i balance og godt nok.

Hvordan hulen definere du graverende fejl i dine eksempler?

Fejl/beslutninger der gør dem kortlevede eller træls at trækkes med.


31

1
18. oktober 2020 @ 16:23
Let øvet

Har købt den ”almindelige” iPhone 12, bestilt i fredags hos apple.dk 😀 Opgraderer fra en 8’er, så så ingen grund til at gå efter en Pro. Glæder mig til den bliver leveret 🤩 

Er der nogen chance for at Postmand Per kommer med den før fredag, eller timer de deres levering til at ramme præcis på fredag? 🙏🏻


227

5
18. oktober 2020 @ 21:17
Juniormedlem
Pjock skrev:

Jeg har valgt en iPhone 12 pro i blå ved Yousee for at få 5G fra start.

Ved I hvad man kan forvente af hastighed på 5G, selv om vi jo ikke får den fulde båndbredde (mmWave)?



1638

45
18. oktober 2020 @ 22:05
Stormogul

Yousee skriver mellem 100&200mbit på 5G hvor jeg bor

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

1638

45
23. oktober 2020 @ 22:23
Stormogul

Hold nu op en lækker mobil, Apple har skåret i iPhone 12 pro. Den er sindsyg lækker at holde og føle på. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

31

1
23. oktober 2020 @ 22:25
Let øvet

🤩😀😊 (Ville egentlig gerne bare slette dette indlæg; men ved ikke hvordan man gør 💪🏻)


31

1
23. oktober 2020 @ 22:27
Let øvet
Pjock skrev:

Hold nu op en lækker mobil, Apple har skåret i iPhone 12 pro. Den er sindsyg lækker at holde og føle på. 

Er også pænt glad for min 12’er 🤩 Undrer mig bare over den ikke er fuldstændig plan med bordet MED cover på - den vipper 🙃


1638

45
23. oktober 2020 @ 23:38
Stormogul

Det syntes jeg nu ikke min gør med det billige cover jeg har købt indtil jeg kan få Dbrand på. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

2696

335
PallMei (Skribent)
24. oktober 2020 @ 07:05
Bit kongen

Jeg er godt nok i tænkeboks. 12/12 pro er alle de kriterier jeg havde sat, men nu har jeg svært ved at tilvende mig det lange format og overvejer om ikke mini havde været bedre.. Var ellers ikke bange for 6.1" og syntes det var den rigtige størrelse,da jeg har en android i det format. Men skærmen virker bredere (men føles ikke bredere i hånden) på den og brugerfladen bedre tilpasset ethåndsbetjening, så man sjældent skal helt op i toppen af skærmen og røre. 

Den primære grund til at jeg trak det et år mere og ikke sprang på 11 (havde bestilt og betalt, men sælgeren kunne ikke levere og jeg annulerede) var også udsigten til oled skærm i 6.1 format, men er skuffet, for syntes ærlig talt ikke den er bedre end de lcd-skærme mine andre enheder har.. 

Havde været så meget enklere, hvis ikke de havde annonceret mini i år. Så var eneste mulighed for mindre skærm en SE og der skridtet for lille til at opgradere fra min 6s, hvor jeg syntes skærmen er blevet for lille. Er også skuffet over at ikke mere af brugerfladen kan rotere, til brug i bilen. Jeg forstår ikke at de holder det til plus modellerne.  


8581

198
24. oktober 2020 @ 15:37
Poseidon

Nogen som ved hvornår de får Mini'en til fremvisning i butikkerne? Jeg var lidt rundt og spørge efter 12/Pro i Aarhus, og Yousee sagde de skulle være i butikken i går, og Humac sagde i går eller senest i dag.


196

5
24. oktober 2020 @ 15:48
Novice

Jeg har stadigvæk den oprindelige SE, og den kan jo lidt endnu rent nyeste-OS-mæssigt. Jeg hælder nok til en mini når tiden kommer. Eller en nano hvis de forstår at der er et marked for en iFon med en endnu mindre skærm. 

Ellers synes jeg også de skulle tillade os brugere lidt flere desktop-funktioner uanset skærmstørrelse. Kan de ikke bare lade det være op til os selv om vi vil have trængsel på skærmen? :-D Mus og Apple Pensil må de f.eks. gerne snart tillade. Det er nok blandt de funktioner de gemmer til en "regnvejrsdag".

Grafiker // LEGO entusiast // computernørd // musiker // retro gamer

825

10
24. oktober 2020 @ 20:16
Veteran

12 Pro i guld modtaget går, dejlig telefon.


2696

335
PallMei (Skribent)
25. oktober 2020 @ 15:03
Bit kongen

Var i power og købe cover (fandt ud af, Apples klare som jeg har i odre er hård plast, hvilket er no go), der så jeg den almindelige 12 i blå. Må indrømme at jeg foretrækker dens finish frem for min blanke pro. En skam pro skal være smagløs blank bling bling Stål. Er dog ikke mere flov end at jeg foretrækker en klar cover end at gemme designet i ugennemsigtig silikone cover 🙃


349

3
25. oktober 2020 @ 21:56
Lærling
David Munch skrev:

Nogen som ved hvornår de får Mini'en til fremvisning i butikkerne? Jeg var lidt rundt og spørge efter 12/Pro i Aarhus, og Yousee sagde de skulle være i butikken i går, og Humac sagde i går eller senest i dag.

Mon ikke først den kommer 13/11, som er Apple lanceringsdato for minien? Venter også selv på denne. 🙂


1638

45
29. oktober 2020 @ 12:06
Stormogul


5G ved Yousee

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

53

0
29. oktober 2020 @ 16:34
Novice

Wow............ :-) 


1638

45
29. oktober 2020 @ 23:27
Stormogul

Men var en kort fornøjelse, da jeg har sat nr 2 simkort i også røg 5G jo desværre. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

8581

198
30. oktober 2020 @ 06:29
Poseidon
Torben Aagaard skrev:
David Munch skrev:

Nogen som ved hvornår de får Mini'en til fremvisning i butikkerne? Jeg var lidt rundt og spørge efter 12/Pro i Aarhus, og Yousee sagde de skulle være i butikken i går, og Humac sagde i går eller senest i dag.

Mon ikke først den kommer 13/11, som er Apple lanceringsdato for minien? Venter også selv på denne. 🙂

Også mit gæt. Hvilket betyder jeg nok skal i butikkerne en af de følgende dage og bestemme mig for en størrelse og en farve.. Håber jeg har mulighed for at se dem alle uden at skulle rende rundt til 12 butikker!


2252

151
30. oktober 2020 @ 06:44
ASCII jonglør
PallMei skrev:

Er også skuffet over at ikke mere af brugerfladen kan rotere, til brug i bilen. Jeg forstår ikke at de holder det til plus modellerne.  

Altså, er der nogle af de nye 12ere, hvor skærmen ikke kan rotere, når man vender telefonen?

Forstår heller ikke bemærkningen “at ikke mere af brugerfladen kan rotere...” Det lyder sært, at kun en del af skærmen skulle kunne rotere?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

931

67
30. oktober 2020 @ 07:16
Veteran

Pallmei mener selve hjemmeskærmen. Den kan ikke rotere på andre modeller end 6 plus, 6s plus og 7 plus

Jeg har en Xs Max som udelukkende bruges som GPS navigation på motorcyklen. Og der irriterer det mig også at man ikke kan dreje hjemmeskærmen så den altid står i “landskabs-mode”.

Årsagen har vist noget at gøre med Face-ID og at dette kamera kun kan virke i portræt-tilstand. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

2252

151
30. oktober 2020 @ 07:38
ASCII jonglør

Aha, tak for det. Har haft en iPhone 7 Plus lige siden den kom ud, spiller perfekt. Den vender beredvilligt skærmbilledet frem og tilbage, når man drejer telefonen mellem lodret og vandret; kan også låses i den ene eller anden tilstand. Det antog jeg blot, at alle iPhones kunne, da det jo opleves som en relativ simpel funktion.

Bruger også min iPhone en hel del til navigation. Så pludselig bliver jeg ekstra glad for min 7 Plus’er   - og 12’eren kan rende og hønse, hvis den ikke engang kan dreje sin skærm. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

349

3
30. oktober 2020 @ 09:45
Lærling
David Munch skrev:
Torben Aagaard skrev:
David Munch skrev:

Nogen som ved hvornår de får Mini'en til fremvisning i butikkerne? Jeg var lidt rundt og spørge efter 12/Pro i Aarhus, og Yousee sagde de skulle være i butikken i går, og Humac sagde i går eller senest i dag.

Mon ikke først den kommer 13/11, som er Apple lanceringsdato for minien? Venter også selv på denne. 🙂

Også mit gæt. Hvilket betyder jeg nok skal i butikkerne en af de følgende dage og bestemme mig for en størrelse og en farve.. Håber jeg har mulighed for at se dem alle uden at skulle rende rundt til 12 butikker!

Ja, samme her. Umiddelbart hælder jeg dog til den sorte mini med 128 gb. 

Har været nede og have 12 / 12 pro i hånden. Og selvom størrelsesforøgelse er marginal i forhold til min nuværende XS, synes jeg den føles for stor. Så ser frem til muligheden for en mindre model.


825

10
30. oktober 2020 @ 10:24
Veteran

Det er jo kun selve "Hjemmeskærmen" der ikke kan drejes (hvad skal det også bruges til), når en app er åben, kan den drejes som man ønsker det, så dit ønske om at kunne bruge den til GPS - vil være ligesom det du kender.


2252

151
30. oktober 2020 @ 12:33
ASCII jonglør

Så må vi lige have ordet hjemmeskærm præciseret, taler vi om denne:

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
30. oktober 2020 @ 12:50
Poseidon
Torben Aagaard skrev:

Ja, samme her. Umiddelbart hælder jeg dog til den sorte mini med 128 gb. 

Har været nede og have 12 / 12 pro i hånden. Og selvom størrelsesforøgelse er marginal i forhold til min nuværende XS, synes jeg den føles for stor. Så ser frem til muligheden for en mindre model.

Jeg er pt. på en 128GB i hvid, men vil overveje om det skal være den grønne i stedet - Skal bare lige se den i levende live først. Og så skal jeg lige være sikker på det ikke skal være 256GB, for med to unger, så optager jeg en god del video...

Og skal jeg så alligevel hellere op i en Pro pga. designet, telelinsen, ekstra billedestabilisering, LIDAR, 2GB ekstra RAM og 60FPS Dolby Vision HDR, nu jeg alligevel skal ud og smide en masse penge? Suk. Hvorfor skal det være så svært? :(

I det mindste bliver hoppet stort uanset hvad, fra min 4S (I hvid).


2696

335
PallMei (Skribent)
30. oktober 2020 @ 14:04
Bit kongen
mactekniker skrev:

Pallmei mener selve hjemmeskærmen. Den kan ikke rotere på andre modeller end 6 plus, 6s plus og 7 plus

Ja, især hjemmeskærmen. Holderen i min bil er beregnet til landskab og den medfølgende app virker kun i landskab, så det er lidt træls at arbejde sig sidelæns derhen.

Stig Bindner skrev:

Det er jo kun selve "Hjemmeskærmen" der ikke kan drejes (hvad skal det også bruges til), når en app er åben, kan den drejes som man ønsker det, så dit ønske om at kunne bruge den til GPS - vil være ligesom det du kender.


Der er mange flere af de indbyggede apps, som beskeder, mail, aktiekurser osv. Men det mest irriterende er altså hjemmeskærmen.

Jeg oplevede lige sideeffekt/fejl af at beskeder ikke kan rotere. Jeg ville dele et skærmbillede i landskab med besked uden at gemme til fotos først og det får telefonen til låse indtil jeg slukker skærmen.


931

67
30. oktober 2020 @ 14:49
Veteran

Jeg overvejer at nedgradere XS Max til 8 Plus pga dette. Man skal godt nok langt ned og ligge i svingene på motorcyklen for at betjene hjemmeskærmen når den er monteret vandret 😂.

8 Plus kan vist rotere Home screen da den ikke har face-id. Og kan ikke gå længere ned end denne version da jeg har brug for trådløs opladning så jeg ikke løber tør for strøm på de længere ture. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

825

10
31. oktober 2020 @ 07:22
Veteran

Jeg har ingen problemer med at “rotere” skærmen i beskeder..


825

10
31. oktober 2020 @ 07:24
Veteran

Glemte lige - heller ingen problemer med at “rotere” i mail.


2696

335
PallMei (Skribent)
31. oktober 2020 @ 07:47
Bit kongen
mactekniker skrev:

Man skal godt nok langt ned og ligge i svingene på motorcyklen for at betjene hjemmeskærmen når den er monteret vandret 😂.

😂

Stig Bindner skrev:

Jeg har ingen problemer med at “rotere” skærmen i beskeder..

Glemte lige - heller ingen problemer med at “rotere” i mail.

Ok, kræver man køre standard zoom (mine øjne foretrækker zoomed, men apps skal kompileres i ny X-code for ikke at have sorte bjælker på min 12 pro 😕). 

Men der stadig mange ting der ikke kan rotere, som gør det lidt træls at arbejde med en app som er låst til landskab. Især start skærm og indstillinger. Apple startede nogle gode takter med Plus modellerne.