xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Wi-Fi virker ikke
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)



0
14. oktober 2020 @ 19:48
[post_text]
  21
0
  877

2709

341
PallMei (Skribent)
14. oktober 2020 @ 19:54
Bit kongen

Er det i systemindstillinger->Netværk?

Har du prøvet at genstarte?



0
14. oktober 2020 @ 19:56

Ja det er det.

Har prøvet at genstarte, har prøvet at lukke helt ned og vente lidt.. uden held


2709

341
PallMei (Skribent)
14. oktober 2020 @ 20:08
Bit kongen
raschrist skrev:

Ja det er det.

Har prøvet at genstarte, har prøvet at lukke helt ned og vente lidt.. uden held

Ok. Her er en med samme problem. Desværre den eneste jeg har fundet og der er ingen indikation af at problemet blev løst.

https://discussions.apple.com/thread/251523617



0
16. oktober 2020 @ 00:22
raschrist skrev:

Hej macnyt,

Jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig. Har et problem med mit wifi, i form af at det ikke connecter.

Når jeg åbner netværk vinduet står der “Wifi localizable” og i beskeden under står der “.. localizable strings”

Nogen der kan hjælpe?

Ingen hjælpere??


927

49
16. oktober 2020 @ 07:08
Veteran

Jeg havde samme problem med min gamle iMac. Jeg læste mig frem til at det var en modem driver der gav mig problemer i mit tilfælde. Men siden der ikke kom nogen driver sådan lige med det samme, smed jeg et netværkskabel i dyret og har været godt tilfreds med det.

Jeg har også læst at nogle har problemer med at wifi modemet ikke er kompatibel med wifi routeren. Så man kunne prøve en anden router som et led i efterforskningen for at se om det ville hjælpe.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

341
PallMei (Skribent)
16. oktober 2020 @ 07:23
Bit kongen
raschrist skrev:
raschrist skrev:

Hej macnyt,

Jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig. Har et problem med mit wifi, i form af at det ikke connecter.

Når jeg åbner netværk vinduet står der “Wifi localizable” og i beskeden under står der “.. localizable strings”

Nogen der kan hjælpe?

Ingen hjælpere??

Har du prøvet de forslag der var i mit link?


4

0
16. oktober 2020 @ 07:52
Nyt medlem

Hej,


ud fra det du beskriver havde jeg tilsvarende problem på en MacBook Air fra 2013.

Jeg løste det ved at følge vejledningen her::

https://discussions.apple.com/thread/250720965?answerId=251753760022#251753760022



0
16. oktober 2020 @ 17:02

Vil jeg forsøge, men har jo ikke adgang til internet på den da det ikke virker. Så hvordan skal jeg hente den fil?



2709

341
PallMei (Skribent)
16. oktober 2020 @ 17:51
Bit kongen
raschrist skrev:

Vil jeg forsøge, men har jo ikke adgang til internet på den da det ikke virker. Så hvordan skal jeg hente den fil?

Du kan dele din telefons internet over usb.

https://support.apple.com/da-dk/HT203302#usb



0
16. oktober 2020 @ 19:38

Har netop prøvet. Det fungerer ikke for mig :-(


4

0
16. oktober 2020 @ 19:41
Nyt medlem

Internet delingen eller fixet ?



0
16. oktober 2020 @ 22:49

Fixet. Internetdelingen virker


927

49
17. oktober 2020 @ 07:30
Veteran

Hvad er det for en maskine du har problemer med? Model og årgang?

Hvis der er garanti på den ville jeg prøve at få den repareret. Hvis det er en ældre iMac (tyk model) vil jeg prøve med et andet wifi netværkskort. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)


0
17. oktober 2020 @ 13:42

Det er en MacBook Pro fra 2015.

Ingen garanti mere og det er ikke en iMac 


2709

341
PallMei (Skribent)
17. oktober 2020 @ 13:50
Bit kongen

Du har stadig ikke svaret på om du har prøvet de ting som forslået i mit link i post 4



0
17. oktober 2020 @ 21:54

Undskyld. Ja det har jeg :-(


2709

341
PallMei (Skribent)
18. oktober 2020 @ 12:57
Bit kongen
raschrist skrev:

Undskyld. Ja det har jeg :-(

:-( 

- Tjek at systemindstillinger->sprog & område->Foretrukne sprog ser fornuftig. Der skal mindst være 1 og du kan prioritere rækkefølgen med drag&drop

- Som mit link nævnte. Prøve om oprettelse af ny netværk lokalitet i systemindstillinger->Netværk->lokalitet->rediger lokaliteter.

- opret en ny bruger og se om problemer er det samme, når du logger ind med den bruger

- Start op i gendannelse og tjek om du kan komme på WiFi der https://support.apple.com/da-dk/HT201314 

Hvis den heller ikke kan se WiFi netværk under gendannelse er det nok en hardwarefejl.

- Hvis du kan, kan  en  geninstallation oveni den eksisterende måske løse det (reparation).

Hvis det ikke hjalp, er den sidste og mest omfattende at prøve med en frisk installation. Enten ved at slette den gamle partition i diskværktøj, eller hvis du har mulighed bruge/oprette en anden partition.




Hvis problemet også er ved en ny bruger og


4

0
18. oktober 2020 @ 17:09
Nyt medlem

Hej,

Hvilken version af OS ? Mit problem opstod kort efter update til Catalina. Har du opdateret for nylig ?

Endvidere kørte jeg reset af nvram og SMC reset inden jeg gennemførte opdatering af drivere som jeg linkede til tidligere.

Som jeg husker det løste nvram issuet med <do not loc> etc men mit airport kort blev simpelthen ikke genkendt, det var ikke installeret når jeg kontrollerede i Overview ->System Report->Network. Wifi kunne ikke aktiveres.

Men det er lidt et skud...



0
18. oktober 2020 @ 20:02


Når jeg gør det, kan jeg ikke vælge wifi til den nye lokalitet



2709

341
PallMei (Skribent)
19. oktober 2020 @ 09:32
Bit kongen
raschrist skrev:


Når jeg gør det, kan jeg ikke vælge wifi til den nye lokalitet


Hvis ikke du har nogen WiFi ved nogen af de foreslåede omstændigheder, så er det nok et hardware problem. Afhængig hvilken maskine der er tale om, kan netværkskortet være særskilt fra motherboardet og gået løst (Mener dog at at en skrue burde holde det på plads, så det ikke ville ske). Mere sandsynligt, er det at antenne ledningerne er gået løs, men så burde du blot ikke kunne finde nogen netværk og ellers se normalt ud.

Jeg døjer selv med WiFi problemer på min gamle iMac. Har købt en tp-link usb-Wifi stick og det giver sine egne problemer. Lyden er begyndt at hakke og maskinen genstarter og ifølge system loggen er der en masse fejlvedrørende lydsystemet. Driveren har også til tp-link har også fjernet alt indikation af det originale airport hardware selv om det stadig sidder i maskinen. Så hvis du har installeret netværksdrivere fornyeligt kan det være årsagen.

I det hele taget, skal du prøve at huske tilbage om der var noget du gjorde, lige før det startede. Hvis du timemachine backup fra et tidspunkt hvor du er sikkert på at problemet ikke var tilstede, kan du prøve at rulle tilbage til det tidspunkt. For en sikkerhedsskyld kopiere dine dokumenter ud på et eksternt medie først, så du ikke risikere at miste noget.


4593

394
19. oktober 2020 @ 09:59
FPU
raschrist skrev:


Når jeg gør det, kan jeg ikke vælge wifi til den nye lokalitet


Det lyder efterhånden også som et hardwareproblem for mig.

Prøv at google, hvordan du kan udføre en hardware-test på din specifikke mac-model med den version af macOS, som er installeret på den. Måske får du noget brugbar info ud af sådan en test.

Det er sandsynligvis noget med at genstarte med en tast-kombination for at starte op i Recovery-mode og så vælge hardwaretesten fra en af menuerne. Men som sagt må du lige finde den helt rigtige metode selv.

Du kan ved samme lejlighed søge på, hvordan man nulstiller SMC og NVRAM og prøve de to ting. Jeg tror ikke, at de vil virke, men det skader ikke at prøve.

Jeg vil som sædvanlige anbefale, at der tages en backup af de data, som man ikke kan tåle at miste, inden man begynder at dimse med sin Mac.