xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Inden jeg kassere gl macbook air
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


108

8
14. oktober 2020 @ 17:20
Novice

Min datters gamle macbook air er død og hun har for længst fået en ny og gendannet denne fra backup.

Jeg tænke at før jeg smider den gamle ud vil jeg fjerne harddisk eller ssd. Jeg har åbnet vraget men synes ikke jeg kan få øje på nogen af delene!

Kan nogen løfte sløret for mig? :-)

  13
2
  727
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

1425

21
14. oktober 2020 @ 17:37
Stormogul

Det minder også mere om en ram klods, end en harddisk. Hvad årgang er den?


4593

394
14. oktober 2020 @ 18:33
FPU

Inden du smider den Air helt ud, så prøv lige at tjekke med PowerBook Medic. De sælger ikke kun reparerede bærbare Mac'er, de køber faktisk Apple-produkter til reservedele, også selvom de ikke kan starte. Deres indkøbsafdeling er ganske vist lukket i øjeblikket på grund af Beer Bug, men man kan stadig tjekke, hvor meget man kan få for sit døde æble ved at indtaste sit Apple-produkts serienummer på deres hjemmeside, og en Air fylder jo ikke så meget i et skab eller i et kælderrum, indtil de åbner igen.

Link til PowerBook Medic's købs-side: Klik.

Link til PowerBook Medic's forside: Klik.

Jeg købte nogle TiBook reservedele hos dem for ca. ti år siden og var meget tilfreds med deres service (men ikke med den danske fortoldning af elektronik fra USA). Siden da har de vist nok fået en europæisk afdeling (eller er det iFixIt?), som det måske er bedre at handle med, men jeg har ikke undersøgt, om det er tilfældet.


108

8
14. oktober 2020 @ 20:44
Novice

Mener det er en 2012 men er ikke sikker, men den er med i7 processor


108

8
14. oktober 2020 @ 20:46
Novice
Tonny Freimanis skrev:

Inden du smider den Air helt ud, så prøv lige at tjekke med PowerBook Medic. De sælger ikke kun reparerede bærbare Mac'er, de køber faktisk Apple-produkter til reservedele, også selvom de ikke kan starte. Deres indkøbsafdeling er ganske vist lukket i øjeblikket på grund af Beer Bug, men man kan stadig tjekke, hvor meget man kan få for sit døde æble ved at indtaste sit Apple-produkts serienummer på deres hjemmeside, og en Air fylder jo ikke så meget i et skab eller i et kælderrum, indtil de åbner igen.

Link til PowerBook Medic's købs-side: Klik.

Link til PowerBook Medic's forside: Klik.

Jeg købte nogle TiBook reservedele hos dem for ca. ti år siden og var meget tilfreds med deres service (men ikke med den danske fortoldning af elektronik fra USA). Siden da har de vist nok fået en europæisk afdeling (eller er det iFixIt?), som det måske er bedre at handle med, men jeg har ikke undersøgt, om det er tilfældet.

Tak for dette gode råd :-) ....lidt har også ret!


2709

339
PallMei (Skribent)
14. oktober 2020 @ 20:49
Bit kongen
Michael Ib skrev:

Mener det er en 2012 men er ikke sikker, men den er med i7 processor

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Air+13-Inch+Mid+2012+Solid-State+Drive+Replacement/10961


108

8
14. oktober 2020 @ 20:57
Novice
PallMei skrev:
Michael Ib skrev:

Mener det er en 2012 men er ikke sikker, men den er med i7 processor

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Air+13-Inch+Mid+2012+Solid-State+Drive+Replacement/10961

Det ligner rigtig meget - TAK!

Så hvis ikke der er penge i vraget så må den ud!


8581

198
18. oktober 2020 @ 09:26
Poseidon

Hvad ligger der i at "den er død"? Kan jo være en mindre ting der er stået af og bare skal skiftes.


2268

156
18. oktober 2020 @ 09:41
ASCII jonglør
Michael Ib skrev: 
Så hvis ikke der er penge i vraget så må den ud!

Skilte engang i tidernes morgen min første bærbare Mac, en PowerBook 1400, helt ad - og fik delene solgt online for ialt ca. det dobbelte, som jeg havde givet for maskinen brugt et år tidligere   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

108

8
18. oktober 2020 @ 19:24
Novice
Factory skrev:
Michael Ib skrev: 
Så hvis ikke der er penge i vraget så må den ud!

Skilte engang i tidernes morgen min første bærbare Mac, en PowerBook 1400, helt ad - og fik delene solgt online for ialt ca. det dobbelte, som jeg havde givet for maskinen brugt et år tidligere   

Det er noget jeg kan lide at høre, du ved gammel jyde!


108

8
18. oktober 2020 @ 19:28
Novice
David Munch skrev:

Hvad ligger der i at "den er død"? Kan jo være en mindre ting der er stået af og bare skal skiftes.

Den starter op, men de fleste taster duer ikke længere, den reagere ikke på pegefelt og mus.

Vi har prøvet at tilslutte eksternt mac tastatur og mus, men den reagere stadig ikke på mus.

Har også prøvet at tilslutte eksternt mac pegefelt som den heller ikke reagere på.



8581

198
19. oktober 2020 @ 14:21
Poseidon

Nej, det lyder lidt af vandskade eller lignende. Så er det motherboardet der skal skiftes ud, og de er nok ikke så nemme at opstøve nutildags.


456

8
19. oktober 2020 @ 14:41
Seniormedlem

Ja, lyder meget som en vandskade. Men KAN måske være batteriet som svulmer op og derfor presser mod tastaturet nedefra. 




8581

198
19. oktober 2020 @ 18:31
Poseidon
Jegersolen skrev:

Men KAN måske være batteriet som svulmer op og derfor presser mod tastaturet nedefra. 

Det ville ikke forklare at eksterne enheder heller ikke virker.