xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Quicktime - billede og lyd følges ikke
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


386

8
13. oktober 2020 @ 23:32
Lærling

Hej.
Jeg er i gang med at optage noget undervisning, og jeg skal have kombineret optagelse af min skærm med optagelse på mit webcam.

Starter med webcam-optagelsen (via iphone) - her bruger jeg Quicktime. Dernæst starter jeg keywordfilen (som ikke kører i presentation mode, da jeg skal kunne se mine præsentationsnoter). Keyword bliver optaget vha Screenshot. Resultatet er to filer.

Bagefter sætter jeg de to filer sammen i imovie.

MEN - optagelsen via Quicktime kommer i u-sync efterhånden som tiden går. De første ca. 30 sek er fine, derfra bliver det værre og værre! Ligesom når en rulletrappes gelænder løber hurtigere end selve rulletrappen. 

What to do?

Jeg har også FilmicPro til rådighed, men kun på hhv iphone/ipad. Bruger jeg dem gør det, at jeg flytter mit blik lidt mere end godt er mellem de forskellige skærme, hvilket får den samlede optagelse til at se vældig urolig ud. Jeg vil helst kunne nøjes med at se på min store computerskærm ved keynote i den ene side og et optagelse af mit hovede, der snakker, i den anden.


  2
0
  270

386

8
14. oktober 2020 @ 11:48
Lærling

Nu er jeg kommet lidt tættere på problemet. QuickTime-filen er fin i selv, screencasten ditto. Men når QuickTime importeres i iMovie, går det galt. Jeg har så opdaget, at der også er alt muligt med fps og bitrate, som jeg ikke aner  en dyt om, men jeg har fundet nogle vejledninger for dummies.Så en kombination af Filmic Pro og Premiere Pro gør tricket. iMovie kunne formodentlig også, men jeg vil gerne kunne Premiere Pro.

Puha - stejl læringskurve. 


386

8
14. oktober 2020 @ 11:48
Lærling

Nu er jeg kommet lidt tættere på problemet. QuickTime-filen er fin i selv, screencasten ditto. Men når QuickTime importeres i iMovie, går det galt. Jeg har så opdaget, at der også er alt muligt med fps og bitrate, som jeg ikke aner  en dyt om, men jeg har fundet nogle vejledninger for dummies.Så en kombination af Filmic Pro og Premiere Pro gør tricket. iMovie kunne formodentlig også, men jeg vil gerne kunne Premiere Pro.

Puha - stejl læringskurve.