xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
iPhone 12
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


927

49
13. oktober 2020 @ 20:28
Veteran

Hvad syntes var det mest prominente ved iphone 12?

Jeg må nok sige at de var begejstrede over 5G. Så meget at jeg var i tvivl om det var en iPhone 12 med 5G modem, eller et 5G moden med en iPhone 12 på.  

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  16
1
  1141

1708

43
13. oktober 2020 @ 20:38
Stormogul

Jeg skifter ikke fra min iPhone 11 pro max. Den er bare super og dækker mit behov 100%

5G hvad skal jeg bruge det til, 4G er ganske fint (og har en bedre dækning)

Kan godt se at iPhone 12 mini er noget for nogle.


2252

151
13. oktober 2020 @ 21:17
ASCII jonglør

Har ikke brug for iPhone 12, min 7 Plus 128GB passer mig stadig fint - men 12'eren er sørme lækker.

Bl.a. det nye design, de nye funktioner og det gode kamera med de mange funktioner gør det til en virkelig tiltrækkende iPhone.

Så ikke selv eventen - der var vel ikke en tale om en opgradering til iOS 14.1 undervejs?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2696

335
PallMei (Skribent)
13. oktober 2020 @ 21:20
Bit kongen

Det nye design. Er bare ærgelig over det ikke er børstet stål ligesom iPhone 4.


2252

151
13. oktober 2020 @ 21:28
ASCII jonglør

Hov - iflg. det svenske MacWorld er der udsendt en iOS 14.1 - læs her:

Dags för nya uppdateringar av IOS och Ipad OS

"I samband med tisdagens event skickade Apple även ut nya versioner av sina operativsystem, men det bör nämnas att de i skrivande stund inte tycks ha rullat ut till särskilt många användare."

Jeg kan heller ikke få iOS 14.1 frem endnu på min iPhone...jeg håber, at opgraderingen kan nedsætte strømforbruget.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1708

43
14. oktober 2020 @ 05:47
Stormogul

Det er en GM version som developers har fået.


2696

335
PallMei (Skribent)
14. oktober 2020 @ 06:59
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:

Det er en GM version som developers har fået.

Ja, det er uden tvivl den version de nye iPhones leveres med og jeg forventer at den frigives senest når de er i handlen.


173

4
14. oktober 2020 @ 12:47
Novice

Bare det, at den får nyt design er rigeligt til at jeg køber iPhone 12. Shit den er lækker.

Det runde design har jeg aldrig været forelsket i, og jeg har haft alle iPhones siden 3GS. Købte dog ikke iPhone 11 Pro Max, da jeg på det tidspunkt mente, at min gamle iPhone Xs Max var fint, men NU er det virkelig på tide igen, og jeg sover gerne foran butikken for at få den iPhone 12 Pro Max 😍 (selvom det nok bare ender med, at jeg forudbestiller den over nettet haha).


1425

21
14. oktober 2020 @ 16:33
Stormogul

Hvad er I mest til at de modeller der er lanceret?

jeg kunne godt være lun på minien, jeg synes ikke mit mobil behov er så stort mere, så jeg forestiller mig jeg er nød til at eje den og skifte min iPhone 11 ud. Er i hvert fald spændt på at se den i virkeligheden🤓


123

11
14. oktober 2020 @ 17:55
Novice

Jeg startede med en 4er, og har skiftet ca. hver 2år. Efter min mening så sker det ikke det store hvert år så derfor hver 2.

Jaja 5G men helt ærligt, hvor vigtigt er det lige og dækker det over alt ? Har en 11 Pro nu og den er mere end hurtig nok så venter et årstid mere :)

Jeg dog fan af det "nye" design, møg lækker...  

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

4586

390
14. oktober 2020 @ 18:51
FPU
angelodk skrev:

Hvad er I mest til at de modeller der er lanceret?

jeg kunne godt være lun på minien, jeg synes ikke mit mobil behov er så stort mere, så jeg forestiller mig jeg er nød til at eje den og skifte min iPhone 11 ud. Er i hvert fald spændt på at se den i virkeligheden🤓

Enig. Jeg surfer næsten aldrig på min 7'er, og de få gange, hvor jeg bruger den som GPS kan jeg fint se, hvor jeg skal hen. Jeg overlader dermed andre til at bruge, hvad der ligner en iPad med indbygget telefon.

5G eller ej?, Tjah, indtil videre lever vi alle jo fint med 4G, og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal stille op med "the internet of things". Jeg har ingen planer om at udskifte køleskab, vaskesøjle, boremaskine, stereoanlæg, brødrister, komfur eller min DAB+ transistorradio, da det hele virker fint, så der kommer til at gå laaang tid, før jeg får brug for at kommunikere elektronisk på den måde.

Der kan naturligvis opstå andre behov, efterhånden som teknologien modnes, men det kommer også helt an på, hvor god dækningen er et givent sted.

Signalstyrken på elektromagnetisk stråling falder jo med kvadratet på afstanden, og jo højere frekvens, jo højere båndbredde (og dermed højere datahastighed), men dermed også jo kortere rækkevidde fra en given mast i forhold til lavere frekvenser. Det er derfor, at der skal knaldes så mange master op over det hele.

Nå, men det passer nok nogenlunde med, at min 7'er klapper sammen, når 5G-dækningen er blevet god, og så kan jeg tage den derfra med en iPhone i en passende lille størrelse, og som sagt ser den lille 12'er guf ud.


8581

198
18. oktober 2020 @ 09:28
Poseidon

For mig var det største at der kom en mini (høhø). Og så det at de 'billige' modeller nu kommer med OLED. Og så det nye design. Dertil forbedret HDR, og jeg var også ret tændt på Lidar til billeder på Pro modellen.


5G har jeg lige omkring 0,000013% interesse i, så der gabte jeg i længere tid under præsentationen. :) 


2696

335
PallMei (Skribent)
18. oktober 2020 @ 10:40
Bit kongen
David Munch skrev:

For mig var det største at der kom en mini (høhø). Og så det at de 'billige' modeller nu kommer med OLED. Og så det nye design. Dertil forbedret HDR, og jeg var også ret tændt på Lidar til billeder på Pro modellen.


5G har jeg lige omkring 0,000013% interesse i, så der gabte jeg i længere tid under præsentationen. :) 

Det er fint der er kommet en mini. Det ville have været min ønske telefon tidligere. Måtte også gerne lave en pro version af den. Men jeg syntes de har forregnet sig ved at gør den almindelig 12'er dyrere. Den er ganske enkelt blevet for dyr i sammenligning med Pro versionen. Syntes den og mini skulle være prissat ens. Jeg ser ikke den ene være mere attraktiv end den anden af de 2 som skulle retfærdiggøre en merpris, det hele afhænger af ens prioriteter.

Men på den positive side, behøvede jeg så ikke megen overvejelse før jeg bestilte 12 Pro :-)


8581

198
18. oktober 2020 @ 18:31
Poseidon
PallMei skrev:
Men jeg syntes de har forregnet sig ved at gør den almindelig 12'er dyrere. Den er ganske enkelt blevet for dyr i sammenligning med Pro versionen. Syntes den og mini skulle være prissat ens. Jeg ser ikke den ene være mere attraktiv end den anden af de 2 som skulle retfærdiggøre en merpris, det hele afhænger af ens prioriteter.

Nu har du brugt 1500,- mere, og det var nok det som var Apples plan. Så forskellen mellem 12 og 12 Pro er nok prissat præcist som de bør.   


2696

335
PallMei (Skribent)
18. oktober 2020 @ 19:43
Bit kongen
David Munch skrev:
PallMei skrev:
Men jeg syntes de har forregnet sig ved at gør den almindelig 12'er dyrere. Den er ganske enkelt blevet for dyr i sammenligning med Pro versionen. Syntes den og mini skulle være prissat ens. Jeg ser ikke den ene være mere attraktiv end den anden af de 2 som skulle retfærdiggøre en merpris, det hele afhænger af ens prioriteter.

Nu har du brugt 1500,- mere, og det var nok det som var Apples plan. Så forskellen mellem 12 og 12 Pro er nok prissat præcist som de bør.   

1400. Og der er immervæk mange fordele, der retfærdiggør merprisen, så ikke sikker på at fortjenesten er større for Apple. Det er ikke upselling i mit tilfælde, for jeg ville alligevel have telelinse (syntes det er noget jeg tier har manglet end vidvinkel).


8581

198
19. oktober 2020 @ 14:22
Poseidon

Jeg tror ikke det koster Apple mange basseører at producere end Pro sammenlignet med en ikke-Pro.


2696

335
PallMei (Skribent)
19. oktober 2020 @ 18:15
Bit kongen
David Munch skrev:

Jeg tror ikke det koster Apple mange basseører at producere end Pro sammenlignet med en ikke-Pro.

Hvad jeg lige fra hukommelsen kan komme i tanke om af materiale forskelle. Telekamera, lidar, ram, lysstærker skærm (ved ikke om det er kunstigt, men har hørt at pro kommer med samsungs, mens de andre er fra den producent som leverede lcd og Apple har hjulpet igang med oled produktion, men der har været problemer kvaliteten), stål (som jeg ikke er fan af i den glat polerede udgave og så er det tungt). Hardware forskellen giver så også nogle ekstra software muligheder. Prisforskellen hos 3 er 1260,-kr (hvert fald 256GB).

Men forskel i omkostninger for at producere  12 mini vs 12, må være tæt på nul.